tommythemxpro Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Hva skjer hvis du blir stoppa i kontroll/veivesnet å dem finner ut at jeg har satt inn turbo? får jeg bot eller må jeg vise den på nytt? Har handla inn t4 turbo med hele pakka, må bare forhøre meg hva som skjer hvis jeg blir stoppa, som jeg helt sikkert blir ! Mvh tommy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Begge deler, og muligens avskiltet på stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 regner med at du veit at visst du kræsjer med den så kan du få en saftig regress fra forsikringa/ikke få noe i det hele tatt, uavhengig av hvem sin sin skyld det var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Du får ikke bot. Du får en frist på å vise bilen for teknisk kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Det trodde jeg også, prata med en som blei stoppet m s50 i e30, måtte bare på teknisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 jeg har blitt stoppet med turbo som ikek var godkjent, og jeg fikk bare 4 uker på meg for å vise den, ingen bot eller noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Er vel snakk om bot hvis bilen er nyere enn 10 år i Norge? Tror boten består da av de rette kalkulerte avgiftene minus bruksfradraget pluss 50% i straffegebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 altså, i værste tilfelle kræsjer du og får millioner i regresskrav. ellers kan du risikere og miste bruksfradraget og bli påtvunget å betale hele summen av effektøkninga de. ca 1000kr pr hest + straffegebyr. og bilen vil fortsatt ikke bli godkjent for vei! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 hadde aldri tatt sjansen jeg. kjører du på en jævel som da blir lam, så har du føkka hele livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommythemxpro Skrevet August 16, 2009 Forfatter Share Skrevet August 16, 2009 okey, takk for svar tar sjansen å monterer jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotax8 Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 man trenger jo ikke og kjøre som et svin heller:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 hadde aldri tatt sjansen jeg. kjører du på en jævel som da blir lam, så har du føkka hele livet ditt. Tror du har misforstått litt, er det han som du kjører på (uten å ha gyldig forsikring) som er jævelen? Hehe, som Rotax8 sier, sålenge du ikke kjører som et svin eller har en bil som skiller seg ut (enten med styling eller ser ut som et vrak) så er sjangsen liten for å blitt tatt. Men et probleme r også at andre kan kjøre i deg å hvis det er en stor hendelse kan det bli foretatt teknsik undersøkelse påbegge bilene som er innvolvert. Trodde ikke du mistet retten på bruksfradraget? Det har jeg ikke hørt noe om men ja, er vist mulighet for det også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 hadde aldri tatt sjansen jeg. kjører du på en jævel som da blir lam, så har du føkka hele livet ditt. Tror du har misforstått litt, er det han som du kjører på (uten å ha gyldig forsikring) som er jævelen? Hehe, som Rotax8 sier, sålenge du ikke kjører som et svin eller har en bil som skiller seg ut (enten med styling eller ser ut som et vrak) så er sjangsen liten for å blitt tatt. Men et probleme r også at andre kan kjøre i deg å hvis det er en stor hendelse kan det bli foretatt teknsik undersøkelse påbegge bilene som er innvolvert. Trodde ikke du mistet retten på bruksfradraget? Det har jeg ikke hørt noe om men ja, er vist mulighet for det også. Har vel ikke misforstått, men mulig jeg ordla meg feil. det er hvertfall en stygg sak hvis det blir etterforsket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 Hehe, forsto det, var ment som en spøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet August 16, 2009 Share Skrevet August 16, 2009 ellers kan du risikere og miste bruksfradraget og bli påtvunget å betale hele summen av effektøkninga de. ca 1000kr pr hest + straffegebyr. og bilen vil fortsatt ikke bli godkjent for vei! Dette står det ingen ting om i lovverket. Det de kan gjøre hvis du blir tatt og bilen har vært i Norge i over 10 år er å gi deg en sjønnsmessig bot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå