Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en bil for noen mnd siden,

og for noen uker siden fikk jeg vite at airbag lampa var tadd ut, hva kan jeg gjøre med d??

Skrevet

Hvilke beviser da?

Løsningen er vel å konfrontere selger med dette...

(men! airbag-lyset skal jo lyse når tenningen vris til trinn 2, så en skjult feil kan det vel egentlig ikke kalles)

Skrevet

bruktbil, kjøpt privat, flere mnd siden. Bruktbiler kjøpes "as is", altså har du ingen rettigheter what so ever flere mnd etterpå. Du kan ikke bevise at han visste om det, og du kan heller ikke bevise at du ikke har tatt den ut selv...

Skrevet
bruktbil, kjøpt privat, flere mnd siden. Bruktbiler kjøpes "as is", altså har du ingen rettigheter what so ever flere mnd etterpå. Du kan ikke bevise at han visste om det, og du kan heller ikke bevise at du ikke har tatt den ut selv...

Jeg må bare kommentere et flott "norsk-engelsk direkte oversatt utrykk" som selv hadde satt Petter Solberg i skyggen.. :)

Dette kommer helt an på hva problemet er, og i tilfelle hvilke bevis kjøper har for at han ikke har tuklet med dette selv. Jeg har forresten aldri hørt om noen som tipser om å vri nøkkelen til punkt 2 for å skjekke varsellamper når de sjekker en potensiell bruktbil. Hvertfall ikke på høyde med den typiske "rust i hjulbuer".. Og mener at kjøper framdeles kjøpte i god tro, og at å teste slike ting, er på linje med å sjekke at det ikke er tuklet med kmstanden..

Desverre for flere brukere her inne, feks "erhnst" eller hva han kaller seg her inne, fikk "frastjålet" og ribbet bilen pga tollvesenet hadde blitt tipset om at bilen hadde fått byttet chassisnr eller hva den saken går ut på. Husker jeg saken rett, anklager tollvesenet Erhnst for å ha byttet chassisnr på en stjålet og derfor ulovlig importert m3 slik at den er regga som en norsk 316.. Nå må Erhnst bevise sin uskyld, med de få? bevisene han har, om at han kjøpte i god tro- og at det er en tidligere eier som har svindla.. Eieren før erhnst igjen, får det samme problemet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...