Gå til innhold

Produktrester etter polering


McIver
 Share

Anbefalte innlegg

Har netopp polert min nye, svarte E46 touring. Prøvde å maskere de fleste matte delene (dørhåndtak, lister på fangere ol.) men ble uansett en del søl på de ulakkerte. Lurer på om noen har noen hete tips på hvordan man får fjærnet dette, har fårr tips om å gni på matolje... Noen erfaringer og/eller tips???? hvitt poleringssøl ser ikke bra ut:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe spesialmiddel for å fjerne polishrester fra f.eks lister, dørhåndtak o.l.

En bøtte med varmt vann og grønnsåpe funker.

Vaskes lett bort med en microfiberklut.

I mangel av noe annet har jeg brukt dette flere ganger, selv om jeg foretrekker Megs QD til dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IPA wipedown, eller isopropanol og vann 50/50 som du kaller det, har den ulempen at den fjerner all voks og produkt fra lakken. Hvis man har brukt håndprodukter av type standard Autoglym vil også alle riper og vaskeriper som man tror man har polert bort komme tilbake, da den fjerner fillerstoffene polishen har lagt i ripene. Mange tror de polerer bort disse ripene men det slike produkter i realiteten gjør er å "maskere" dem til en viss grad.

Proffene bruker IPA og lignende etter maskinpolering for å fjerne alle produktrester og gjøre lakken optimalt klar for voks eller sealer.

Så til trådstarter. Produktrester på plast fjernes med plastrens/plastfornyer. Vær nøye med å kjøpe en som faktisk renser plasten og ikke bare tilfører sort farge. Dropp Armor All, Turtle Wax og slik dritt!

Autoglym Bumper Care er et bra produkt, men det blir veldig klissete og binder mye støv inntil du har vasket bilen er par ganger.

Owatrol Polytrol er også et fantastisk bra produkt!

Produktrester i sprekker og annet som jeg ikke ser etter polering går som oftest bort ved første vask. Ellers tar en Quick Detailer og microfiber det meste. Q-tips fungerer fint der det er vanskelig å komme til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...