Gå til innhold

Hva er forskjellen på de forskjellige stereopakker?


-Roger-
 Share

Anbefalte innlegg

Man får jo business, proffesional, hi fi soundsystem, harman kardon og kanskje flere?

Den e46'n jeg vurderer nå har såkalt 16,9 proffesional hi fi soundsystem. Er dette mye bedre enn business?

Evnt mye dårligere enn harman kardon? (Har aldri hørt lyden i harman kardon anlegget til 3 serie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to forskjellige anlegg i E46, standard (business trolig) og H/K. Begge låter dårlig, men det vesentlig bedre lyd i H/K enn standard-anlegget.

Vil tro det er litt forskjell mellom H/K og professional hi-fi, men neppe enorm.

Uansett går det alltid an å oppgradere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en god del bedre lyd i H/K anlegget. Standard (business) låter ikke noe særlig i det heletatt. Merklig at bmw ALLTID skal ha så dårlig standard anlegg sammenlignet med andre premium bilmerker. Men det er vel kanskje meningen vi skal høre på motorlyden i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
+1, noen som vet forskjell i funksjon/lyd på navi business og professional?

Jepp...

Det er mye bedre lyd i professional anlegget enn business.

Professional har en egen forsterker i bagasjerommet og regner med den har bedre høyttalere. Forskjellen er godt merkbar.

HK er jo selvfølgelig det beste og har separat forsterker + sub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg har Navi professional på min 03 mod E39, men har jo bare 4 høytalere... diskat og mellomtone fremme.. ingenting lenger bak, verken bakdører eller hatte hylle??? Er dette tilflle?? Synest det er rart at det ikke er flere på såkallt PROFESSIONAL... Lurer på om det er bare å mate på flere fx i hattehylle på nåverende forsterker, if any :P

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt svart, har du bass har du sub. Grunnen til at jeg skriver det sånn er fordi jeg hørte bassen, men fant ikke de ekstra høyttalerne :oops:

Jeg har selv navi prof på min 06 mod, så dette er kanskje ikke helt relevant, men på min er det en rist under hvert forsete. Denne skjuler en høyttaler i bunnen av bilen. Tenkte det kanskje kunne hende det er samme på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt svart, har du bass har du sub. Grunnen til at jeg skriver det sånn er fordi jeg hørte bassen, men fant ikke de ekstra høyttalerne :oops:

Jeg har selv navi prof på min 06 mod, så dette er kanskje ikke helt relevant, men på min er det en rist under hvert forsete. Denne skjuler en høyttaler i bunnen av bilen. Tenkte det kanskje kunne hende det er samme på din?

Det stemmer nok på en 06 modell, men ikke på e46

Nå har jeg hatt både business/proffesional og HK...

Et inntrykk jeg har fått er hvertfall at uansett hvilket anlegg man har så er det en del bedre lyd i sedan/coupe i forhold til touring.

Business er det dårligste alternativet der man bare har en cd/kassettspiller med innebygget forsterker. Veldig dårlig lyd...

Ved Proffesional har man fått en forsterker bak i bilen, men vet ikke om det er montert bedre eller flere høyttalere enn business. Låter litt bedre, men ikke mye.

Ved HK har man bedre høyytallere, forsterker bak på samme måte som proffesional i tillegg til sub!

Dette anlegget låter mye bedre enn de andre alternativene.

Hvis man skal spille "dunkebass", trance o.l er alle anleggene for små.

Men til annen musikk der god lyd er tingen så var jeg veldig fornøyd med HK anlegget.

Høyt volum, med ren og fyldig lyd... Kanskje ikke det beste i forhold til dagens standard men absolutt god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv navi prof på min 06 mod, så dette er kanskje ikke helt relevant, men på min er det en rist under hvert forsete. Denne skjuler en høyttaler i bunnen av bilen. Tenkte det kanskje kunne hende det er samme på din?

På 1-serien er det to ting som bestemmer lydkvaliteten. Den ene er spilleren, den andre er høyttalerpakken. Derfor kan to biler med Professional radio låte helt forskjellig, hvis den ene har standard høyttalere, mens den andre har Hi-Fi- eller Hi-Fi Pro-høyttalersystem.

Vet ikke om det er samme på E46.

Jeg prøvekjørte en del 1-serie og 3-serie (E9x) før jeg kjøpte min bil, og felles for alle anlegg det stod Business på, var at lyden var tam. På 1-serie med Professional radio og Hi-Fi-Pro høyttalere låter anlegget ganske bra, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...