blondelinda Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Hei! Jeg lurer på om det er noen som vet hva jeg bør gjøre når det gjelder forsikring på en bmw som jeg skal hente atmed oslo. Jeg selv bor i Trondheim så det blir mange timers kjøring og hvis jeg da er så uheldig å kræsje på turen hva med forsikring da? Er det selgeren som skal ordne slik at forsikringen på bilen er gyldig til jeg er kommet hjem eller på jeg tegne meg med forsikring på bilen før jeg drar for å hente den? Og hvis det er slik at jeg har bestilt forsikring og bilen er ikke som vist på bilder og slikt hvordan blir det med forsikringen jeg har bestilt da? Håper på svar!
S.Arnesen Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Forsikringen til tidligere eier gjelder vel i 2 uker etter at den er blitt sagt opp?
André78 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Du må ha forsikring fra du overtar bilen. Tidligere eier sier opp sin forsikring fra overtagelsesdato.
André78 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Man forsikrer jo ut fra biltype og årsmodell. Så om det er en bulk eller mangler en spoiler har vel ikke det noe å si i forhold til forsikringen.
Lars89 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Bestill før du drar og ta en telefon til forsikringa om det ikke blir kjøp
Wendel Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jeg har aldri ordnet med forsikring før kjøp. Har alltid tatt det dagen etter. Bare å bli enig med selger at han sier opp forsikringa si dagen etter salg.
MrPingu Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jamen, det er jo ikke rett... vraker du bila på tur hjem så skal jo ikke forrige eier belastes for det...??? Nei, ordne forsikring før du drar så slipp du pes!
Lars89 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Kommer jo helt an på hvor mye du stoler på kjøper/selger. Ville avtalt med selger først ihvertfall
CS Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Har var det mye rare svar. Man tegner forsikring på seg selv før man kjører hjem med ny bil. Jeg pleier å ringe forsikringsselskapet dagen før for å tegne forsikring. Da sier jeg samtidig at den skal gjelde fra den dagen jeg henter bilen. Kan da ikke kjøre på gamleeiers forsikring. Han har solgt bil og har ikke noe mer med den å gjøre. Krasjer du da på vei hjem uten forsikring, sitter du i saksa. For det andre sier jeg også opp min egenforsikring i det ny eier kjører avgårde. Da er kontrakt fylt ut og penger mottatt
Hawkon88 Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Jeg er enig med CS. Så har du alt ditt på det tørre. Jeg fikk kontrakten fra min siste forskringsinngåelse i posten i dag, og da fulgte det med angrerettssjema- gyldig i 2uker.
Mexos Skrevet August 18, 2009 Skrevet August 18, 2009 Tegn forsikring før du kjører avgårde med bilen. Det er gjort kun ved en telefonsamtale. Det går derimot ikke an å kjøre fra Selger uten at bilen er forsikret da selger ikke får sagt opp sin forsikring før omregistreringen er tredd i kraft. Dette nettopp pga. at det ikke skal være mulig å kjøre en bil på norske veier uten ansvarsforsikring Men uansett er det alltid greiest å ha forsikringen i orden i sitt eget navn før man kjører hjem for å unngå problemer for selger dersom uhellet er ute. Jeg hadde ikke blitt mye blid dersom jeg hadde blitt belastet bonustap pga. kjøper av bil hadde vært uheldig. Jeg var med å hentet en bil med en kompis i Karasjok i vår. På vei hjem kjørte vi på et reinsdyr i nordsverige og det at vi hadde tegnet forsikring på bilen før vi kjørte avgårde gjorde alt mye enklere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå