Gå til innhold

Kjøp av bil, lån etc etc


316
 Share

Anbefalte innlegg

Lån får du i banken hehe... Søk om lån og får du lån tar du med bankremisse.. det er det enkleste...

Salgsmelding: Ta med to stk og skriv ut to eksempler. Du tar med en og han! Han som skal levere den, men dersom det ikke skjer så gjør du det..Skal skje senest tre dager etter overtakelse!

Omregistrering gjør du etter at salgsmeldingen er i orden! :D

PS! Husk og fylle inn på vognkortet, og Pin Koden på Del 2 er det greit og få med seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån har jeg fått, så det er i orden. Var vel i grunn slik jeg tenkte meg at det var... Ringte forhandler i sta, han mente at han på vegne av meg kunne undertegne salgsmelding (han har kopi av legitimasjonen min etter at jeg prøvekjørte bilen). Så at jeg kontaktet banken, skrev under lånepapirer og fakset til han. Så jeg skulle slippe å kjøre enda en tur til han... (15 mil)

Grunnen til det var at han måtte ha bilen registrert på meg for å få noen penger ut av banken. Dette kan vel ikke være rett måte å gjøre det på. Lurer på om jeg skal få noen i banken min til å kontakte han i morgen.

Forbanna typisk, blir sikkert ingen bil!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banken kan kreve at bilen er registrert på deg før de utbetaler.

Jepp. De kan dessverre det. Noe som er en veldig rar måte å gjøre det på egentlig. Da det gjør ting veldig mye vanskeligere for den som skal kjøpe bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankremisse bør vel være greit? Hvis ikke selger aksepterer det, så vet jeg ikke... Selv om jeg har jævli lyst på bilen, så tror jeg ikke at jeg får meg selv til å handle slik som forhandler vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et helvete sjøl med banken for å få lån til bil.. Var i banken tre ganger, og like mange turer til oslo for å hente den pga de i banken ikke hadde peiling på hva de dreiv med.. Bilen måtte stå regga og forsikret på meg, noe som foreløpig ikke er særlig aktuelt på 528'en. dette var gjennom Dnb Nor bilfinans.. Fikk krangla meg til et forbrukslån med samme betingelser som bilfinansieringen.. så sånn sett kom jeg god ut av det, tross masse ergelser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært slik med alle billån jeg har tatt hvertfall..

Banken krever at det foreligger en salgsmelding og en underskrevet kontrakt før de kan opprette pant i bilen, og utbetale penger.

Pengene går da til selgeren, ikke til kjøperen.

Dette er 100% vanlig prosedyre og ikke noe skummelt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fant min E39 på nettet :D Ringte jeg forhandler og avtalte kjøp usett! :shock: faktisk lurt,bilen ble garantert den gode tilstande på salgsannonsen!..pluss det var hos bilverksted med 6 månder garanti :D uannsett så ringte jeg Elcon..og 20 min etter var bilen min!med god rente og alt! :D pant i bilen el egen kapital er tingen :D

Og jeg har ikke angret 2 år etter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men selger mener at han kan skrive under salgsmelding på vegne av meg, slik at jeg slipper å kjøre 30 mil for å gjøre dette selv. Dette har jeg aldri hørt om? Er ikke dette regelrett svindel?

Virket ikke som om det var noen mulighet å skrive under salgsmelding samme dagen som jeg hentet bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men selger mener at han kan skrive under salgsmelding på vegne av meg, slik at jeg slipper å kjøre 30 mil for å gjøre dette selv. Dette har jeg aldri hørt om? Er ikke dette regelrett svindel?

Virket ikke som om det var noen mulighet å skrive under salgsmelding samme dagen som jeg hentet bilen...

Er flere ganger når jeg har kjøpt hos forhandler at de har hatt bilen ferdig registrert på meg når jeg har hentet den.

Tror de har litt mere fullmakter enn vi har mtp å signere for kjøper.

Det hadde vært en teit svindel isåfall, å selge sin egen bil til en annen. :wink: Det er jo legalt din bil når den er regget på deg, så det er ikke du som har noe å frykte i så måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...