Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Jeg ser det som min og din plikt å stemme. FrP har ikke vært i maktposisjon enda, så vi vet ikke hvordan det vil gå. Men slik vi har hatt det den siste perioden har vist alle feilene ved en vensteorientert tankegang, som "finanskrisen" har vist oss at en høyreorientert ren markedsmodell heller ikke virker. Vi må lete frem til den gylne middlevei, og med et postmodernistisk parti som FrP, som tør å gå mot strømmen, gjøre noe forskjellig, så tror jeg vi kan oppleve forandringer som på sikt vil virke positivt inn på vårt samfunn. Det er alles plikt å stemme, og min plikt å stemme FrP! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener det er verdt å sette seg inn i hva man faktisk er med på hvis man stemmer på f.eks. FRP... Noe jeg ser at veldig mange av dere gjør.

Personlig betaler jeg gjerne den bensin/dieselprisen vi har idag, fremfor å f.eks. måtte betale 100.000 å bli hentet med ambulanse om jeg skader meg alvorlig...

Jeg får inntrykk av at FRP politikken er generelt lite gjennomtenkt og kortsiktig. Blir egentlig litt overasket over at voksne mennesker lar seg "lure" til å stemme FRP, kun på grunn av billigere drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik vi har hatt det den siste perioden har vist alle feilene ved en vensteorientert tankegang, som "finanskrisen" har vist oss at en høyreorientert ren markedsmodell heller ikke virker.

Hvordan du klarer å resonnere deg frem til at det er en plikt å stemme Fremskrittspartiet etter denne uttalelsen er langt mer enn jeg kan forstå. Du er klar over at FrP er det mest liberalistiske partiet i Norge og at Norge med FrP ved roret forsøksvis vil føre en ren høyreorientert markedsmodell?

Selv Høyre sier nei til massive aksjesalg av statens eiendeler for å finansiere div. populistiske prosjekter som f.eks veibygging. De vet at det ikke er finansieringen som er problemet, men derimot det politiske landskapet. Det er f.eks et politisk flertall for høyhastighetstog på Stortinget, men fordi vi ikke kjenner konsekvensene (demokrafisk, miljømessig, økonomisk etc.) av et høyhastighetstog i Norge ennå vil nødvendig prosjektering og uttalelser fra div. instanser medføre at en beslutning neppe fattes i det neste Storting heller. Ergo hjelper det lite hva FrP evt. lover i valgkampen.

Det er merkelig med det, men hver gang vi får en ny sammensetning av Stortinget og/eller en ny regjering i Norge føres stort sett den samme politikken videre. Dette er et naturlig resultat av at nordmenn stort sett mener det samme når det gjelder de store linjene i politikken. Det blir med andre ord ikke de helt store forandringene selvom Siv skulle bli statsminister i Norge. Som avdødde Einar Førde i sin tid sa... egentlig er vi alle sammen sosialdemokrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ser vi jo helt klart en tendens, folk vil helt klar ha en forandring i forhold til dagens politikk. Jeg selv kommer nok til å stemme FRP denne gangen. Men jeg synes Fredrik har veldig gode argumenter og synspunkter (som vanlig) Jeg håper iallefall at alle benytter stemmeretten sin til Valget, hvis ikke så har man ikke rett til å klage eller mene noe om politikken og ting som skjer i Norge.

SÅ BRUK STEMMERETTEN DIN.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er positiv til privatisering o.l, det blir noe lignende USA. Jeg har et håp om høyre i regjering, samt gi et beinhardt spark i ræva til sv. Det er kun prostituerte i det partiet og en inkompetanse av dimensjoner rår fra deres side. Kristin Halvorsen må jeg gråte av, hun er både en dårlig politiker, ikke utdannet innen sitt område(finans) og arrogant.

Jeg mener SV er det samme som djevelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP har hatt visse tvilsomme forslag siste tiden. Som alkoholsalget på bensinstasjoner, samt forslaget om å øke alderen fra 70 til 75 år for pensjonistenes ordning med legeattest ved bilkjøring.

FRP var bedre med Carl I. Hagen, da var de skikkelig populistiske og hadde sterke meninger om saker normale folk merker mye til.

I dag har de blitt passive/mangel på baller og ligger veldig nære alle andre partier. Dog har Siv en mer behagelig stemme enn Kristin. så føler ikke samme behovet for å bytte kanal når førstnevnte er på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er positiv til privatisering o.l, det blir noe lignende USA.

USA? verdens dårligste moderne helsetjeneste, elendig økonomi, privat aktører som har kjøpt og betalt for kongresen og senatet.

Ett land som har kjørt sitt eget landbruk ubrukelig og må kjøpe mat fra hele verden for og forsyne seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er verdt å sette seg inn i hva man faktisk er med på hvis man stemmer på f.eks. FRP... Noe jeg ser at veldig mange av dere gjør.

Personlig betaler jeg gjerne den bensin/dieselprisen vi har idag, fremfor å f.eks. måtte betale 100.000 å bli hentet med ambulanse om jeg skader meg alvorlig...

Jeg får inntrykk av at FRP politikken er generelt lite gjennomtenkt og kortsiktig. Blir egentlig litt overasket over at voksne mennesker lar seg "lure" til å stemme FRP, kun på grunn av billigere drivstoff.

Må si meg enig i det du sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig med det, men hver gang vi får en ny sammensetning av Stortinget og/eller en ny regjering i Norge føres stort sett den samme politikken videre. Dette er et naturlig resultat av at nordmenn stort sett mener det samme når det gjelder de store linjene i politikken. Det blir med andre ord ikke de helt store forandringene selvom Siv skulle bli statsminister i Norge. Som avdødde Einar Førde i sin tid sa... egentlig er vi alle sammen sosialdemokrater.

Dagens leder i Aftenposten ved redaktør Harald Stanghelle bekrefter langt på vei det jeg skriver her.

http://www.aftenposten.no/meninger/komm ... 228520.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk ser seg blinde på visse ting ved visse partier selv. Når kompiser diskuterer med meg og prøver å overbevise meg om å stemme FRP, så spørr de om jeg gjerne vil betale høy bensinpris, ta inn en haug med utlendinger og alt det. Jeg syns de har sett seg blind på det, og at de absolutt ikke er de eneste. Greit nok at det er fint og bra for MEG at det er billig bensin, men man kan ikke senke priser og avgifter og få inn like mye penger osv.

(Beklager skrivefeil osv, men var sjåfør i natt og har blitt for lite søvn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens leder i Aftenposten ved redaktør Harald Stanghelle bekrefter langt på vei det jeg skriver her.

http://www.aftenposten.no/meninger/komm ... 228520.ece

Hehe, jeg leste den artikkelen i papirutgaven i dag morges, og tenkte på bimmers-medlemmene med en gang :lol:

Men jeg vil nok også stemme FRP, men mer som en protest mot SV enn reel tro på FRPs løfter.

Vet ikke om noen så budsjettsmellen til FRPs byråd i Oslo. Nye Holmenkollen skulle koste 600mill, endte på 1.8 milliard. Får håpe ikke Siv kjører samme linja hvis hun får makt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...