Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg stemmer allikevel ikke FrP og det gjør jeg ikke fordi jeg mener at partiet totalt sett er uegnet til å lede landet.

Hva mener du her...du stemmer ikke frp fordi de er uegnet eller ikke uegnet?

Jeg stemmer ikke Fremskrittspartiet fordi jeg mener at partiet totalt sett er uegnet til å lede landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke et argument. Vi har ikke regjering i Norge bestående av kun ett parti.

Det er jo samarbeid mellom partiene.

Que?... det er jo akkurat det jeg poengterer. For at Fremskrittspartiet skal kunne komme i regjering må de som utgangspunkt samarbeide med Høyre. De andre partiene sier blankt nei til et samarbeide med Fremskritspartiet. Jeg mener imidlertid at Høyre politisk har mer å tjene på å bevege seg mot sentrum av norsk politikk... og dermed i praksis nærme seg Arbeiderpartiet "moderne". Altså fraksjonen som statsministeren og utenriksministeren representerer i Arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa du ikke ville stemme FrP pga de var uegnet til å lede landet. Om de nå bare har Høyre som sier de vil samarbeide i regjering, sier neppe V nei hvis Siv kommer å spør etter valget.

Og uansett, stemmer du bare på partier som du vet har samarbeidspartnere? Det er jo litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa du ikke ville stemme FrP pga de var uegnet til å lede landet. Om de nå bare har Høyre som sier de vil samarbeide i regjering, sier neppe V nei hvis Siv kommer å spør etter valget.

Og uansett, stemmer du bare på partier som du vet har samarbeidspartnere? Det er jo litt synd.

Det er jo fornuftig å være litt realistisk også da... Fremskrittspartiet kommer ikke i regjering med mindre de de har noen å samarbeide med eller får rent flertall på Stortinget. Slik det ser ut idag har/får de ingen av delene. Jeg tror faktisk heller ikke at Sponheim selger sjelen sin for å komme i regjering sammen med Fremskrittspartiet. Høyre kommer i en intern politisk krise hvis de går i regjering sammen med Fremskrittspartiet. Dette vet Erna og derfor hører vi heller ikke noe om at dette evt. er en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyre og Venstre er så regjeringskåte nå at de svelger nok unna kamelene uten å skylle ned vil jeg tro.

At Høyre og Venstre er regjeringskåte er vi enige om, men jeg tror allikevel ikke at FrP frister. Dette er ellers dessverre godt nytt for dagens regjering, men det er et faktum at Arbeiderpartiet er rimelig lei av Senterpartiet. I tillegg er store deler av SV lei av den den pragmatiske delen av Arbeiderpartiet... og tilsvarende er den pragmatiske delen av Arbeiderpartiet lei av SV. Hvor dette ender vet jeg ikke, men det beste for landet er etter min mening en regjering bestående av Arbeiderpartiet og Høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dette ender vet jeg ikke, men det beste for landet er etter min mening en regjering bestående av Arbeiderpartiet og Høyre.

Ja, da er vi enige ;) Men jeg tror dessverre ikke det skjer... Men jeg er glad bare vi vipper SV og SP ut fra tinget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og stort sett, så føler jeg Norge med sosialistene i front, skaper tapere og sutrer hele tiden, og det begynner med skolen.

Ingen krav, ingen mål, ingen konkurranse, PATETISK!

:roll:

Antallet trygdemottakere øker år for år, ca 5000 pr år.

AP snakker om å få folk i arbeid, men dette er tull - antallet trygdemisbrukere økt jevnt.

Norge, og spesielt Oslo har et kjempestort og økende innvandringsproblem. SSB har akkurat offentliggjort en statistikk som forteller at 88% av somalierne i Oslo ikke er selvhjulpne, de mottar mao trygd og stønader fra det offentlige. Som de igjen bruker på khat på Grønland. Khat er forøvrig ulovlig, og salget foregår i stor skala gatelangs uten at politiet får dem fjernet.

Kun 25% av Pakistanerne er selvhjulpne, og det er ekstra tragisk at de to største innvandringsgruppene ikke deltar i samfunnet. De mottar og mottar, men gir ingenting tilbake. En byrde rett og slett.

Vil dere ha en slik framtid? Vil dere ha en framtid hvor verken etniske normenn eller innvandrere jobber og skatter???

For kort tid siden ble et homofilt par slått ned på Grønland i Oslo, og bedt om å komme seg vekk fra "deres" område. Voldsmannen var ikke norsk, og ba nordmennene komme seg vekk fra et norsk sted fordi de ikke følgte muslimske skikker....

Og for de som har en jente de er glad i - samtlige voldtekter i Oslo i år har vært utført av afrikanere og irakere. Hvorfor skal ikke kvinner kunne bevege seg utendørs etter kl 20 uten frykt?

Vi har skoler i Oslo hvor 98% av elevene ikke er etnisk norske.

Alt dette har skjedd på 35 år. Norge har store problemer NÅ, og hvis ingenting skjer vil vi havne i samme kategori som Frankrike og Danmark, som har ekstreme innvandringsproblemer.

DETTE bekymrer meg, og derfor stemmer jeg FRP. De er det eneste partiet som tilsynelatende vil gjøre noe med dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrasjonen over de andre partiene tror jeg bare vil føre til mer og mer FRP oppslutning i mange år framover. Pr. i dag ser jeg bare det norske samfunn på vei til et stup de vil falle utenfor, og deretter måtte reorganisere seg betraktelig politisk. En slags politisk revolusjon. Du kan bare drive mennesker langt.. nordmenn er nok av verdens mest tålmodige, men de er mennesker med meninger når alt kommer til alt.

En stor utfordring er om nordmenn skulle bli truet av å bli en minoritet i eget land, da kan vi iallefall vinke farvel til alt som heter "selvstyre" og "FRP for sunne norske verdier". Det som er maks irriterende er at dette spørsmålet avgjøres av nåværende politikere.

Det er snart på tide å legge til sin egen politisk vinning, og begynne å tenke på landets beste. Jeg lurer på når det skjer, og om jeg noensinne får oppleve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...