Gå til innhold

Bimmers Valg 09


Deep Dish
 Share

Hvilket parti skal du stemme på.?  

298 stemmer

  1. 1. Hvilket parti skal du stemme på.?

    • Arbeiderpartiet
      20
    • Fremskrittspartiet
      223
    • Høyre
      39
    • Kristelig Folkeparti
      2
    • Senterpartiet
      9
    • Sosialistisk Venstreparti
      0
    • Venstre
      4
    • Andre
      3


Anbefalte innlegg

Hyggmeister:

Det står respekt av deg dersom du ønsker å bli en politiker på heltid!

Men jeg ser ikke hvordan koblingen mellom det å være flink innad i partiet (vokse gradene, slik at man blir valgt inn på stortinget/ministerstilling) og det å være den best kvalifiserte til å ha en ministerstilling er. For meg er det to forsjellige verdener, som ikke har noen form for sammenheng.

Å være partileder er en lederstilling, og være minister, er en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bompengeavgiftene er i en relativ grad, urettferdig- i en sammenheng hvor man tenker finansiering av ny vei. Merk dere at politikerne har gått vekk fra dette, og ønsker nå å kalle det rushtidsavgift. Uansett, finnes det kun (så langt jeg vet) kun på veier hvor det går hyppig nok bussforbindelse/tog osv, slik at det er mulig å benytte seg av kollektivt transport tilbud. Dvs at det er i de fleste (alle?) tilfeller mulig å kjøre bil, fra utkantstrøket du bor, til den nærmeste bussterminal,- hvor du kan ta bussen til og fra hvor du skal, dersom du ellers måtte ha betalt bompengeavgift.

Så sant så sant, dette er en litt sleip måte å innrømme at bompengene ikke lenger skal brukes til å finansiere veier, men å hindre folk i å bruke dem :P Men avgifter som dette er noe av "ondet" jeg velger å godta med en "sosialistisk" regjering. Men når alt kommer til alt, så må noe gjøres med rushtrafikken både for miljøets skyld, og for å få ned selve rushtrafikken - og helst må det gjøres i både pose og sekk. En avgift vil trigge folk mot å velge andre løsninger, men disse må eksistere, være effektive OG billigere. Da tenker jeg ikke bare på sykkel (som også man burde "lokke" folk til å bruke mer, det kunne ordnet litt på sykdomstall og fysisk helsetilstand til nordmenn :)), men at vi burde hatt en fullgod og billig (gratis?) kollektivtilbud.

fremmet utbygging av tog

Dette er også noe jeg brenner for at må gjøres, og jeg håper den nye gamle regjeringen kan fastsette noe snakk i faktiske planer her..Noe jeg i alle fall husker klart som krystall er FRPs (siv jensens) svar på hvor de skulle hente de enorme skattekuttene sine fra; i tillegg til å kutte 85 % av all støtte til u-land, hadde de blant annet ingen planer om å bygge noe nye togbaner i landet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbo-tommy:

Et tiltak som gjør at de som tjener under et visst beløp, får kjøpe biler med store prisfradrag vil ikke hjelpe- I værste fall vil bare folk med god råd, betale de fattige for å kjøpe bilene for dem. De som tjener under 300 000kr har ikke råd til en ny bil uansett hvor mye avgifter de trekker fra.

Så du mener at de med 500000 i årsinntekt kan kjøpe nye biler, men de med under 300000 ikke kan? Du er klar over at nye skikkelige biler koster fra 70-150000 i England sant? Biler som koster nærmere 200000 her i landet. Blir jo akkurat det samme som at en med en halv mill i året kan kjøpe en bil til 3-400000 uten nevneverdige problemer det.

Og akkurat det der er vel å svartmale vel? Man burde jo senket bilavgiftene generelt, og ikke bare for de "fattige".

Bompengeavgiftene er i en relativ grad, urettferdig- i en sammenheng hvor man tenker finansiering av ny vei. Merk dere at politikerne har gått vekk fra dette, og ønsker nå å kalle det rushtidsavgift. Uansett, finnes det kun (så langt jeg vet) kun på veier hvor det går hyppig nok bussforbindelse/tog osv, slik at det er mulig å benytte seg av kollektivt transport tilbud. Dvs at det er i de fleste (alle?) tilfeller mulig å kjøre bil, fra utkantstrøket du bor, til den nærmeste bussterminal,- hvor du kan ta bussen til og fra hvor du skal, dersom du ellers måtte ha betalt bompengeavgift.

Fjernes den avgiften- uten at veiene er bygd ut- kommer sannsynligvis trafikken til å øke drastisk på de nevnte veiene. De fleste over 18-20år fra Sotra og Askøy/Bergen Vest husker hvor eksplosiv utvikling privatbiltrafikken fikk til/fra Askøy da bompengene til Askøybroen gikk fra kr 60? til 0.. Og alle er klar over hvilke tilstander det er når folk skal til/fra jobb..

Hva de kaller det er vel likegyldig, er like mye ekstraavgift.

Det hjelper ikke, for på en planlagt bomstasjon her i området, så går det svært lite buss, og man må da enten komme en halvtime for seint på jobb, eller en halvtime for tidlig, selv om strekningen man skal bare er 10km for eksempel. Da sier det seg selv hva som er best.

Det er ikke bare næringslivet som trenger bedre infrastruktur- men alle miljøfacistene burde absolutt fremmet utbygging av tog rundt om i landet, da disse kjører med null-utslipp, mot en trailer som gjerne bruker 2liter pr mil+++ spesielt på vestlandet..

Bedre veier må vi ha før eller siden, så når de først skal bygge ut, går det vel an å overdimensjonere litt? Så kanskje veiene holder til trafikkveksten de neste 15årene?

Tog kjører vel ikke akkurat med null-utslipp. Mye av elektrisiteten blir jo produsert fra kull-kraftverk osv osv.

Hvorfor ikke ha bedre veier med en gang? Jo bedre veier man har, jo mindre vil utslippene bli. Sier seg selv det med en bedre vei, og halvert reisetid og ikke opp og ned her og der, så vil utslippene gå ned. Men det er jo tydeligvis farlig det.

Er jo forskjell på Norge og Sverige der. Sverige har ekstra avstand under broene sine som går på motorveier, for å kunne bygge ut et ekstra felt. Her i landet bygger man broer helt inntil veien uten mulighet for å bygge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også noe jeg brenner for at må gjøres, og jeg håper den nye gamle regjeringen kan fastsette noe snakk i faktiske planer her..Noe jeg i alle fall husker klart som krystall er FRPs (siv jensens) svar på hvor de skulle hente de enorme skattekuttene sine fra; i tillegg til å kutte 85 % av all støtte til u-land, hadde de blant annet ingen planer om å bygge noe nye togbaner i landet...

Kutte u-hjelp ja, rett og slett fordi det ikke fungerer. Dette har hjelpeorganisasjonene selv sagt. Greit nok å være gavmild, men med denne regjeringen så handler det om hvor mye penger man har bevilget. "Vi har bevilget xx mrd til det og det, er vi ikke flinke? Ja, men hvilke resultater har dere fått for pengene da? Æhhhh."

Hjelper ikke å gi vekk penger i øst og vest, om man ikke får resultater for de. Det er tross alt resultatene som teller, ikke hvor mye penger man gir. Uten resultater så er det bortkastede penger.

FRP vil derimot gi de tilgang til handelsmarkedet. U-land får ikke solgt sine "varer" fordi de blir holdt utenfor, og det må jo være første bud. Hjelper ikke å gi penger til u-land, og så vil man ikke ha varene de kan selge.

Nei, fordi de vil la private få bygge og drive jernbaner, akkurat som private kan drive buss osv osv...

Det vil ikke si at det IKKE blir togutbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreng alle bommer og p-automater i oslo..... Noe dritt.

Bett 48 fuckings kroner for 30 min...

Kjørte på tr-veien nå ...pga vei arbeid måtte jeg ta ekstra tur gjennom bommen...faen hvorfor skal jeg betale bom når veien er sperret.

Kuropsjon!!!!!

jobb svart lev godt....til helvete med pansjon...er garanter dø til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggmaister:

Det står respekt av deg dersom du ønsker å bli en politiker på heltid!

Jeg synes nå det står respekt av de (fleste) som arbeider med politikk på heltid - de gjør en særdeles viktig jobb og ofrer seg selv som skyteskive for media og resten av landet samtidig :)

For min del vet jeg nå ikke om det er aktuelt med det første... men kanskje jeg burde bruke mindre energi på å diskutere på bimmers, med familie, venner eller krangle med innbitte høyrevridde klassekamerater og heller bruke mitt politiske engasjement til noe positivt :lol:

Så du mener at de med 500000 i årsinntekt kan kjøpe nye biler, men de med under 300000 ikke kan? Du er klar over at nye skikkelige biler koster fra 70-150000 i England sant? Biler som koster nærmere 200000 her i landet. Blir jo akkurat det samme som at en med en halv mill i året kan kjøpe en bil til 3-400000 uten nevneverdige problemer det.

Ja, det er ironisk, men hvilket land tror du har høyest kjøpekraft i verden (ehm, trekk fra louxembourg når jeg sier det..)? Lønningsslippene er også en del lavere i England, så får det være en annen sak om ikke norge ikke gruser dem akkurat i eksempelet med biler...

Kutte u-hjelp ja, rett og slett fordi det ikke fungerer. Dette har hjelpeorganisasjonene selv sagt.

Kutte all bistand og heller jobbe for å gi landene økt tilgang til handelsnæringen? Om landet (lederne) er korrupt og allerede greier tildra seg alle hjelpepengene, er det nok også de som vil ta profitten fra økt tilgang på handelsmarkedet, desverre..Men her trenger giver-systemet en omlegging, og det burde våre kjære folkevalgte fått øya opp for for lengst - selv om det ikke er "barebare". Man skal også huske at mange ideele frivillige organisasjoner er avhengige av bistand, så det ville jo vært dumt å bare kutte alt bort - rett og slett ansvarsløst ville det vært. Tror mange bør tenke seg om hva slags land Norge ville vært foruten oljen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ironisk, men hvilket land tror du har høyest kjøpekraft i verden (ehm, trekk fra louxembourg når jeg sier det..)? Lønningsslippene er også en del lavere i England, så får det være en annen sak om ikke norge ikke gruser dem akkurat i eksempelet med biler...

Om man tenker gjennomsnittlig kjøpekraft ja, men det betyr ikke at ALLE nordmenn har det strålende.

Gjennomsnittslønnen er ca 100kr i England, så med bilprisene så vil det tilsi norske 250kr i timen. Er derfor vi har så godt som verdens eldste bilpark. Fordi vi har et land med mange rike folk, og mange ikke fullt så rike folk som ikke har råd til en ny bil.

Og et litt annet eksempel. I Australia, så har en rørlegger, ja, en rørlegger, en årsinntekt på godt og vel 300-350000 alt ettersom. Der nede koster en 2009 Subaru WRX STi ca 350000kr. Dvs at han bruker "en" årslønn på en slik bil. Her i Norge koster samme bilen godt og vel 900000, dvs over 2.5 ganger årslønnen til en med samme årsinntekt.

Kutte all bistand og heller jobbe for å gi landene økt tilgang til handelsnæringen? Om landet (lederne) er korrupt og allerede greier tildra seg alle hjelpepengene, er det nok også de som vil ta profitten fra økt tilgang på handelsmarkedet, desverre..Men her trenger giver-systemet en omlegging, og det burde våre kjære folkevalgte fått øya opp for for lengst - selv om det ikke er "barebare". Man skal også huske at mange ideele frivillige organisasjoner er avhengige av bistand, så det ville jo vært dumt å bare kutte alt bort - rett og slett ansvarsløst ville det vært. Tror mange bør tenke seg om hva slags land Norge ville vært foruten oljen :)

Selvfølgelig. Men hvorfor er de frivillige organisasjonene avhengig av bistand? Fordi de skal ha penger til å drive virksomheten sin? Slik at 10 av 100kr kommer frem til de som trenger det? Og FRP vil ikke kutte all bistand, de vil kutte den som IKKE hjelper. Stor forskjell.

Ja, det tror jeg også. Og ikke bare hva det ville vært, men hva det kommer til å bli når alle er statsansatte og vi ikke har noe næringsliv som skaper inntekter og arbeidsplasser.

Tror også vi bør tenke oss om hva Norge hadde vært uten gründere som Mohn, Røkke, Hagen, Reitan, Gjelsten osv osv. De sørger for mye inntekter til staten, samt mange mange arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ironisk, men hvilket land tror du har høyest kjøpekraft i verden (ehm, trekk fra louxembourg når jeg sier det..)? Lønningsslippene er også en del lavere i England, så får det være en annen sak om ikke norge ikke gruser dem akkurat i eksempelet med biler...

Gjennomsnittslønnen er ca 100kr i England, så med bilprisene så vil det tilsi norske 250kr i timen. Er derfor vi har så godt som verdens eldste bilpark. Fordi vi har et land med mange rike folk, og mange ikke fullt så rike folk som ikke har råd til en ny bil.

Du vrir tallene litt her...bilprisene i Norge er kanskje rundt 50% høyere enn i England (100k bil i england=150 i Norge), ikke 150% høyere.. Ellers har jeg ikke sett særlig nøye på nye tall her, men vet med sikkerhet at midt på 2000-tallet så hadde Norge BEDRE kjøpekraft mtp biler generelt, enn den britene hadde, og lå midt på treet i europeisk sammenheng - dette i en periode hvor den generelle kjøpekraften vår var dårligere enn i dag...

Selvfølgelig. Men hvorfor er de frivillige organisasjonene avhengig av bistand? Fordi de skal ha penger til å drive virksomheten sin? Slik at 10 av 100kr kommer frem til de som trenger det? Og FRP vil ikke kutte all bistand, de vil kutte den som IKKE hjelper. Stor forskjell.

nja, mulig :)

Tror også vi bør tenke oss om hva Norge hadde vært uten gründere som Mohn, Røkke, Hagen, Reitan, Gjelsten osv osv. De sørger for mye inntekter til staten, samt mange mange arbeidsplasser.

Røkke, han som nettopp lurte staten over en lav sko? Og som utelukkende betaler formueskatt da han lurer unna inntekten (som er null)? Dette er greit nok, men hvem var det som snakket om å fjerne formueskatten igjen?

Men javisst er de viktige, og jeg har all mulig respekt for de kara du lister opp og det de har gjort, men de har da fint greid å bli rike i det Norge som vi har i dag? Det er heller ikke noen problem for dem å opprettholde arbeidsplassene de har laget? Vil ikke nekte noen å tjene penger eller gjøre det vanskeligere for dem, men en progressiv beskatning er da rettferdig!?? Det er overhodet ikke noe problem å få støtte til nyskapning og eller nye bedrifter, om du _faktisk_ har gode ideer og kan dokumentere det i dag - slike støtteordninger eksisterer. Å opprette ett ansvarlig selskap koster heller ikke mer enn ett par tusenlapper og krever ikke mange minutters papirarbeid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vrir tallene litt her...bilprisene i Norge er kanskje rundt 50% høyere enn i England (100k bil i england=150 i Norge), ikke 150% høyere.. Ellers har jeg ikke sett særlig nøye på nye tall her, men vet med sikkerhet at midt på 2000-tallet så hadde Norge BEDRE kjøpekraft mtp biler generelt, enn den britene hadde, og lå midt på treet i europeisk sammenheng - dette i en periode hvor den generelle kjøpekraften vår var dårligere enn i dag...

En BMW 320D koster i England ca 250000nok, i Norge ca 400 +-. Gjennomsnittslønn i England er vel 270000 ca. Mens Norge ligger nett over 400 en plass. Så mye det samme akkurat der. Bortsett fra at gjennomsnittet i Norge ligger ganske høyt pga mye færre innbyggere, samt mer "rikdom" blant en større prosentandel av befolkningen.

Og så må du tenke på at Norge har de nest billigste bilene ut ifra fabrikk, pga skyhøye bilavgifter. Derfor er det også lønnsomt å reise til Sverige for å ta service osv osv, pga delepriser. Hadde det ikke vært for det, så hadde bilene i Norge vært ennå dyrere. Og hvor mye dyrere de er, kommer helt an på bilen.

Røkke, han som nettopp lurte staten over en lav sko? Og som utelukkende betaler formueskatt da han lurer unna inntekten (som er null)? Dette er greit nok, men hvem var det som snakket om å fjerne formueskatten igjen?

Men javisst er de viktige, og jeg har all mulig respekt for de kara du lister opp og det de har gjort, men de har da fint greid å bli rike i det Norge som vi har i dag? Det er heller ikke noen problem for dem å opprettholde arbeidsplassene de har laget? Vil ikke nekte noen å tjene penger eller gjøre det vanskeligere for dem, men en progressiv beskatning er da rettferdig!?? Det er overhodet ikke noe problem å få støtte til nyskapning og eller nye bedrifter, om du _faktisk_ har gode ideer og kan dokumentere det i dag - slike støtteordninger eksisterer. Å opprette ett ansvarlig selskap koster heller ikke mer enn ett par tusenlapper og krever ikke mange minutters papirarbeid ;)

Hva han selv betaler er ikke av allverdens betydning. Men hva bedriftene hans og hans ansatte betaler, er mye mer relevant. Hva han evnt ville betalt er musepiss i havet i forhold.

Problemet i formueskatte ligger heller ikke hos røkke&co. Problemet med formueskatten ligger i de små og mellomstore bedriftene, for der er 1.1% mye mer enn 1.1% i forhold til røkke.

En kollega på jobben driver drosjevirksomhet i tillegg. Først så må han investere i firmaet med penger han har betalt skatt av. Så skal han bli skattlagt noe jævlig både ham selv, og firmaet. Og skal han ta ut så mye som en krone, så er det 65% rett til staten. Dvs at han omtrent taper på å holde igang det firmaet. Så det er ikke lenge før han legger ned, og 2 ekstra mann mister jobben.

Og for å gå over på et litt annet tema. Med disse sinnsyke helsekøene her i landet, og redselen for å la private tjene så mye som en krone på "mennesker" selv om man tillater private barnehager og barnevernsinstitusjoner, er vel gjerne ikke mennesker nok de :roll: , så taper staten store penger.

Det var en artikkel en eller annen plass om en som hadde 6mnd ventetid på en operasjon. Den operasjonen kostet 10000kr hos en privat aktør, samt kun et par dager ventetid.

Hva da når man har 250000 i helsekø? Tar et lite eksempel her.

La oss si at det står 250000 i helsekø, ingen av de er i jobb, og alle mottar trygd. Et gjennomsnitt på f.eks 10000/mnd. Dvs 2,5mrd i måneden i trygd. Det er 30mrd i året.

Og med de 250000 i helsekø, så er det ingen som skaper inntekter. Om de 250000 var i jobb, med en gjennomsnittskatt på 10000/mnd, så er det 2,5mrd der også. Dvs 30mrd i året.

Det vil si at det koster staten 60mrd(bare et eksempel...) å ha 250000 i helsekø, samt at kostnadene for de private antageligvis er lavere per operasjon pga mindre byråkrati og papirflytting.

Når man ser på sånne tall, så er det jaggu ikke vanskelig å få FRP`s 70mrd mer i året, og "FRPs egne lille økonomiske virkelighet" til å gå opp i opp. Og dette er kun 1 punkt. Men man må jo være sosialist for å ikke evne å se dette :roll:

Siv har prøvd å forklare dette til Jens flere ganger, men når man snakker til en som ikke vil forstå så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en runde blant mine egne venner på facebook...

Er venner med mange forskjellige folk med forskjellige bakgrunner mtp utdannelse, jobb, levestandard, og ja.... må nesten ta med sosial intelligens også... :D

Konklusjonen er hvertfall at blant de som er mindre intellektuelle så er FRP en soleklar vinner.

Nå skal jeg ikke dømme folk her på bimmers ut fra dette, siden jeg ikke kjenner mer enn et par stk personlig her inne.

Men Frps generalsekretær Geir Mo raser mot denne meldingen;

FÅ VALGRESULTATENE RETT TIL DIN MOBIL!

Send VALG til 2424 og få siste nytt på sms fra kl 21 mandag kveld (maks fem meldinger, kr 3 per stk).

- Dette er ren sabotasje av demokratiet, sier en forbannet Mo.

Ikke helt det store Mr. Geir Mo tror om sine velgere nei..

her er resten http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg ... tid=594517

:lol:

Vel, folk flest i ung alder vil nok ta den sms-tjenesten som en spøk, men eldre mennesker som ikke er helt teknologiske eller følger så nøye med kan la seg lure. Det har jo allerede vært snakk om å kunne stemme på internett om to år..

og ja. det kan virke som mange mindre politisk engasjerte sjeler stemmer frp pga tynne argument som billig alkohol, billigere bensin, etc. Selvfølgelig er ikke alle slik.

Det som tiltrekker meg FRP er innvandringspolitikken, men det er dermed ikke sagt at jeg stemte FRP :)

Vel... hvis noen tror at de kan få gi fem stemmer ved å stemme via sms for 3 kr pr melding så er det STORE mangler i toppen uansett alder :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting jeg også har lurt litt på er hvorfor Terraskandalen i det hele tatt gikk så langt? Samtlige kommuner var sosialiststyrt, altså med AP ordfører osv.

Hvorfor gamblet sosialistene med skattebetalernes penger på den måten? Var de virkelig så grådige at de ville utsette skattebetalernes penger for risiko på den måten, bare for noen kroner ekstra?

Hvorfor var det ingen borgerlige, høyre/frp kommuner som gjorde det samme? Var de for dumme/glupe til å gamble med skattebetalernes penger, eller var de rett og slett ikke så grådige?

Samme ser man igjen med regjeringen. De gamblet vekk 633mrd av skattebetalernes penger, men det har vi ikke hørt mye om. Det er 25% av oljefondet! Og antageligvis det samme som blir brukt i nasjonal transportplan de neste TYVE årene!

Hva er det som gjør sosialister så grådige at de må gamble med VÅRE penger? Skulle jo tro de hadde spillegalskap hele gjengen. Og det gjenspeiler seg jo i skattepolitikken deres at de vil ha penger.

Og så lurer jeg på hvorfor rødgrønn regjering i perioden 2005-2009 økte oljepengebruken med 72mrd!?

Og de skal nå bruke 40mrd mer på dette statsbudsjettet tidligere. Dvs at de bryter handlingsregelen! De kommer til å bruke 130mrd oljekroner i år alene, mens handlingsregelen tilsier 91mrd.

Men med en gang FRP snakker om å bruke oljepenger, DA blir det inflasjon da. Å hjelpes meg, så mye rente det blir også. Dette er da en regjering som hadde 16 renteøkninger på 36mnd og ble kun reddet av finanskrisen.

Og hva i alle dager går de 130mrd til? Veiene blir bare mer og mer bompengefinansiert, helsekøene øker, eldreomsorgen, om man kan kalle det omsorg, er helt ræv, osv osv.

Løgner-Jens kan bruke oljepenger han, men det blir voldsom rente og inflasjon om FRP gjør det. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte borgerlig og håpte på borgelig flertall, det skjedde ikke, nå blir det 4 år til i samme dur som nå.

Helvete.

FRP og høyre i regjering (kunne gjerne fått alle mandatene til KRF, R og V) skulle blitt flertall, så kunne FRPs "ekstreme" meninger blitt holdt litt i tøylene av H som i mine øyne er en drømmeregjering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer litt på om de som stemmer sosialistisk faktisk har satt seg inn i hva sosialisme er.

http://www.aera.no/hitler.htm

Man ser jo igjen sammenligningen når vår alles kjære Kristin Halvorsen gikk ut og skulle ta de rike, og ikke hjelpe de fattige... Eller hun sa hun skulle, men gjorde det ikke. Var så opptatt med å ta de som har "litt" mer suksess enn henne selv vet du.

Og hva oppfinnsom skattlegging egentlig fører til. Kan jo nevne at det etter krigen var skatt på speil i huset, samt så er det ganske kreativ skattlegging nå også, med avgifter på den minste ting. Sukkeravgift, sjokolade avgift, hk avgift, også kalt misunnelsesavgift, vektavgift, motorvolumavgift osv osv osv.

http://www.vegardmartinsen.com/skatt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stemte FRP.

hva har egentlig den rødgrønne regjeringen gjort siden forrige valg?

jeg stemte også frp.

med god grunn.

når man ser hvordan regjeringa har fucked alt opp, så er det rart de faktisk får 4 nye år. mange av oss er noen naive naud. nå kan vi stå å se på at de i 4 nye år raserer det som er igjen av den norske kulturarven, med all innvandringen, volden, dopen, kriminaliteten det har ført med seg. Grønland i oslo er ikke et norsk sted lenger. skal vi bare fortsette å ta imot alle disse som koser seg på vår bekostning, når har vi nådd ekstremalpunktet?

hva har regjeringen egentlig gjort?

ingenting, alt har blitt vanskeligere, alt har forfalt, vi får mindre igjen for pengene vi tjener. skattepenger som går rett i lommene på innvandrere og asylsøkere som samtidig selger dop til etnisk norske.

80% av de som mottar kontantstøtte i oslo er innvandrere/asylsøkere.

hva er galt med å hjelpe folka der de er hvis vi først skal hjelpe dem?

innvandringen gir en kolosal belastning på samfunnet vårt, som kunne vært utnyttet til våre egne gamle som har slitt for landet sitt.

jan bøhler fra ap sier følgende om illegal innvandring:

-Når asylsøkere passerer grenseovergangene har minst 80 prosent av dem ID-papirer. På vei inn til myndighetene i Oslo har bare fem til ti prosent av dem identifikasjonsdokumenter.

dette sa en fra ap som kunne ha gjort noe med det i den perioden de har sittet i regjering, men det har de ikke.

og får ikke snakke om at hver stemme ikke er verdt like mye.

føles ganske fucked up....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...