Gå til innhold

Hvem har hatt "subframe disaster" på bilen sin?


2000Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Hvem har hatt "subframe disaster" på bilen sin? Og hvem har fått det reparert på garanti el. lign? Og hvem har reparet selv? Og hvilken bil? og kilometerstand ved brudd?

Jeg har hatt det på min e46 320d 1999 ca 350.000km, fikk det reparert for ca 1 år siden på reklamasjon. De hadde bilen på verksted i ca 10 arb.dager.

Grunnen til at jeg spør er at det stadig vekk blir brukt som forslag til feil på bilen her inne på bimmers, og lurer egentlig bare på om det er i like stort omfang som det ser ut som i forhold til svar her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnen til at jeg spør er at det stadig vekk blir brukt som forslag til feil på bilen her inne på bimmers, og lurer egentlig bare på om det er i like stort omfang som det ser ut som i forhold til svar her inne.

Nei, det er sjeldent at det faktisk er det som har skjedd. Som regel så er det bare en gåen foring i diff opphenget, eller fremre foring til bærearmene bak som er dårlige...

Når man tenker over hvor mange tusen 3'ere det er her på forumet (og antallet bare vokser), og at det kanskje er 3-4 stk for faktisk blir utsatt for dette pr år, så er ikke statestikken så skremmende lenger allikevel plutselig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er at det stadig vekk blir brukt som forslag til feil på bilen her inne på bimmers, og lurer egentlig bare på om det er i like stort omfang som det ser ut som i forhold til svar her inne.

Nei, det er sjeldent at det faktisk er det som har skjedd. Som regel så er det bare en gåen foring i diff opphenget, eller fremre foring til bærearmene bak som er dårlige...

Når man tenker over hvor mange tusen 3'ere det er her på forumet (og antallet bare vokser), og at det kanskje er 3-4 stk for faktisk blir utsatt for dette pr år, så er ikke statestikken så skremmende lenger allikevel plutselig...

Jeg regner også med at det er sånn, men fortsatt artig å få svar på spørsmålene, fra de som selv har hatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt det... 93 mod E36 m50b20 km stand ca 240 da det skjedde... reparerte selv, fikk en til å sveise inn m3 forsterkninger og slikt i tillegg... gav ham 2000 for jobben, og en kompis som hjalp 500... kjøpte foringer for 1500 til traversen, pluss forsterkninger til ca 1000 kroner... begynte klokka 12 torsdag, og pga diverse tull med sveieapparat var jeg ikke ferdig før 5 på fredag morgen... men hadde vært ferdig til 22 hadde alt gått som smurt...

var egentlig en "lett" jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det på gamle bilen.. fikk dekt på reklamasjon i fjor høst det var en 99mod e46 320i i følge e46fanatics.com der er en lignende tråd. å det er ganske mange tusen tillfeller ja. en grunn til at det er såpas utvida "garanti" goodwill på dette.

Så du fikk det reparert på goodwill hos BMW på en 8 år gammel bil? Det er jo i så fall kjempebra av BMW! Var det forhandleren som håndterte det, eller ble det sjekket videre med BMW Norge etc.?

Hvor langt hadde den gått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på min, reparerte det selv og sveiste inn m3 forsterkningene.

Bilen er en 320 93-mod gått 250.000når det røk, erstattet de gamle foringene med powerflex, brukte vel ca. en uke på det grunnet store skader på karroseriet !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det på gamle bilen.. fikk dekt på reklamasjon i fjor høst det var en 99mod e46 320i i følge e46fanatics.com der er en lignende tråd. å det er ganske mange tusen tillfeller ja. en grunn til at det er såpas utvida "garanti" goodwill på dette.

Så du fikk det reparert på goodwill hos BMW på en 8 år gammel bil? Det er jo i så fall kjempebra av BMW! Var det forhandleren som håndterte det, eller ble det sjekket videre med BMW Norge etc.?

Hvor langt hadde den gått?

Er 10 års utvida garanti på det her etter hva jeg har hørt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på min, reparerte det selv og sveiste inn m3 forsterkningene.

Bilen er en 320 93-mod gått 250.000når det røk, erstattet de gamle foringene med powerflex, brukte vel ca. en uke på det grunnet store skader på karroseriet !

dette var lang tid! :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på min, reparerte det selv og sveiste inn m3 forsterkningene.

Bilen er en 320 93-mod gått 250.000når det røk, erstattet de gamle foringene med powerflex, brukte vel ca. en uke på det grunnet store skader på karroseriet !

dette var lang tid! :-s

Kunne blitt ferdig tidligere, var ferdig med 2 av festene første kvelden...

Men pga. ganske store skader på de andre festene gikk det med mye tid på å få det beint, og slet som faen med de gamle foringene i traversen...

Ingen verksted som hadde tid til å presse de ut, så måtte brenne og slå de ut... Hadde alt gått på skinner, så hadde det max tatt 2-3dager for meg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det på min, reparerte det selv og sveiste inn m3 forsterkningene.

Bilen er en 320 93-mod gått 250.000når det røk, erstattet de gamle foringene med powerflex, brukte vel ca. en uke på det grunnet store skader på karroseriet !

dette var lang tid! :-s

Kunne blitt ferdig tidligere, var ferdig med 2 av festene første kvelden...

Men pga. ganske store skader på de andre festene gikk det med mye tid på å få det beint, og slet som faen med de gamle foringene i traversen...

Ingen verksted som hadde tid til å presse de ut, så måtte brenne og slå de ut... Hadde alt gått på skinner, så hadde det max tatt 2-3dager for meg og!

ja, jeg måtte helsveise ett, og rette et annet... stod å brant mensveiseren sveiset... jeg fikk god hjelp da :-)

kim! ikke rart de røyk hos deg :-P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...