Jump to content

Røff tomgang på 735i (M30)

M6 Bjørn
 Share

Recommended Posts

Har bytta en vakumslange som var dårlig men har fremdeles "ruskete" tomgang.

Det er også nokså lav tomgang på kald motor men det er vel nokså normalt turtall på varm motor. Ellers så er det normal effekt i motor.

Oppdaget i går en annen slange som går fra bensintrykksregulatoren, se nr 8 på bildet. Står i delelisten att det er en vakumslange. Men på min motor henger den løst den går altså ikke inn på noe, noen som vet hvor den evt skal plasseres?

31040.gif

Andre tips om hva som kan forårsake "ruskete" tomgang mottas også med takk!

Ingen M30 eksperter her? :shock: jaja....

Sjekket litt videre i ettermiddag og joda den aktuelle slangen var nokså morken og hadde løsnet fra en liten stuss på undersiden av innsugsmanifolden. Prøvde og sette den på igjen men det ble ikke noe særlig bedre tomgang av den grunn, men kjøper en ny vakumslange og setter på i morgen så får jeg komme tilbake med ny rapport :wink:

Ingen M30 eksperter her? :shock: jaja....

Sjekket litt videre i ettermiddag og joda den aktuelle slangen var nokså morken og hadde løsnet fra en liten stuss på undersiden av innsugsmanifolden. Prøvde og sette den på igjen men det ble ikke noe særlig bedre tomgang av den grunn, men kjøper en ny vakumslange og setter på i morgen så får jeg komme tilbake med ny rapport :wink:

Skiftet denne slangen for noen dager siden, men fremdeles oppfører motor seg" samesame"

• 1 month later...
Tror jeg ser deg støtt og stadig i E32n din i Bøler/Oppsal/Ulsrud området :) En bil jeg legger godt merke til! :D Veldig fin! 8)

Takk for det :) Men tidens tann tærer på min bil også, så litt å sette fingern på er det nok. Men det er ikke så dumt å ha sølvgrå lakk har jeg funnet ut :lol:

• 1 month later...