M6 Bjørn Skrevet August 21, 2009 Skrevet August 21, 2009 Har bytta en vakumslange som var dårlig men har fremdeles "ruskete" tomgang. Det er også nokså lav tomgang på kald motor men det er vel nokså normalt turtall på varm motor. Ellers så er det normal effekt i motor. Oppdaget i går en annen slange som går fra bensintrykksregulatoren, se nr 8 på bildet. Står i delelisten att det er en vakumslange. Men på min motor henger den løst den går altså ikke inn på noe, noen som vet hvor den evt skal plasseres? Andre tips om hva som kan forårsake "ruskete" tomgang mottas også med takk!
M6 Bjørn Skrevet August 21, 2009 Forfatter Skrevet August 21, 2009 Ingen M30 eksperter her? jaja.... Sjekket litt videre i ettermiddag og joda den aktuelle slangen var nokså morken og hadde løsnet fra en liten stuss på undersiden av innsugsmanifolden. Prøvde og sette den på igjen men det ble ikke noe særlig bedre tomgang av den grunn, men kjøper en ny vakumslange og setter på i morgen så får jeg komme tilbake med ny rapport
GeirAndre Skrevet August 22, 2009 Skrevet August 22, 2009 kan jo være en ide og stikke innom ett verksted og ta en CO test og få justert tomgang og CO, hadde en e24 innom for ikke lenge siden og justerte.. den hadde også foresten morken vakum fra btr til innsug som jeg byttet.
M6 Bjørn Skrevet August 23, 2009 Forfatter Skrevet August 23, 2009 Hvordan var tomgangen på den før du gjorde noe?
M6 Bjørn Skrevet August 28, 2009 Forfatter Skrevet August 28, 2009 Ingen M30 eksperter her? jaja....Sjekket litt videre i ettermiddag og joda den aktuelle slangen var nokså morken og hadde løsnet fra en liten stuss på undersiden av innsugsmanifolden. Prøvde og sette den på igjen men det ble ikke noe særlig bedre tomgang av den grunn, men kjøper en ny vakumslange og setter på i morgen så får jeg komme tilbake med ny rapport Skiftet denne slangen for noen dager siden, men fremdeles oppfører motor seg" samesame"
Superbeetle Skrevet August 28, 2009 Skrevet August 28, 2009 Kanskje tomgangsregulatoren trenger en rens?
M6 Bjørn Skrevet August 28, 2009 Forfatter Skrevet August 28, 2009 Kanskje tomgangsregulatoren trenger en rens? Har du noen erfaringer som tilsier det?
M6 Bjørn Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Update: Hadde bilen på verksted i forrige uke og da ble det konstatert lekkasje i to av pakningene på innsugsmanifolden....Så nå maler den som en katt igjen
Riberto Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Vakuumslangene er en ting, men hva med luftmengdemåleren?
FredrikE24 Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Tror jeg ser deg støtt og stadig i E32n din i Bøler/Oppsal/Ulsrud området En bil jeg legger godt merke til! Veldig fin!
M6 Bjørn Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Vakuumslangene er en ting, men hva med luftmengdemåleren? Se min update
M6 Bjørn Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Tror jeg ser deg støtt og stadig i E32n din i Bøler/Oppsal/Ulsrud området En bil jeg legger godt merke til! Veldig fin! Takk for det Men tidens tann tærer på min bil også, så litt å sette fingern på er det nok. Men det er ikke så dumt å ha sølvgrå lakk har jeg funnet ut
Nitrosys Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 slange nmr 8 skal inn på innsuget om jeg ikke husker helt feil
M6 Bjørn Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 slange nmr 8 skal inn på innsuget om jeg ikke husker helt feil Det er korrekt ja....
challenger Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Må innsuget demonteres for å bytte denne slangen (nr. 8 )? Eller kommer man til fra undersiden av motoren/bilen? Jeg klarer ikke se hvor slangen tar veien hen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå