Gå til innhold

div problemer med e39 523 iat


svein albertsen
 Share

Anbefalte innlegg

jeg sliter med litt ting med bilen min..

1. de er treig å starte for det meste men når det er 15-19grader ca gjerne litt fukting i lufta starter den mye bedre også går den litt bedre syns jeg.. tips?

2. sliter også med en del dugg i bilen og stank fra klimaen.?.?

3. samt en airbaglampe som lyser, kan det være noe ledningsbrudd eller liknende?

Mvh Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål 1 datt jeg litt ut på, når var den vanskelig å starte og hva legger du i det? Kinner du lenge på starter før motor starter?

2. Kan være lekkasje på varmeregister. Vannforbruk ? Dugger det umiddelbart?

3. Ta en diagnose på verksted, da finner du ut hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma problem med dugg og lukt i min 528 også.. Dugger voldsomt i tunneler, så da er det på med klima og 16 grader, og da lukter det helt jævlig.. Forslag til hvordan jeg går fram for å fikse det? :D

kan jo anbefale deg å bytte cupe filter og rense klima med denne.. http://www.crceurope.com/csp/web/ProdDisp.csp?lng=3&country=NO&product=AIRCO%20KLEEN&business=AUTOMOTIVE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugg i tunneller har to forklaringer. Skifte kupefilter er det ene. Det andre er nok et mer vær relatert fenomen som de fleste sliter med. Rå luft i tunnell og temperaturforandring når du kjører inn i tunnellen.

(regner med at duggen er på utsiden av vinduene) Hvis duggen er på innsiden av vinduene (skriver du ikke noe om) så har du en registerlekkasje i varmeapp.reg.ditt. Da skal du også slite med litt andre ting , som at kjøleveske forsvinner , og du har en ustabil temp.måler som til tider kan vandre opp mot rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma problem med dugg og lukt i min 528 også.. Dugger voldsomt i tunneler, så da er det på med klima og 16 grader, og da lukter det helt jævlig.. Forslag til hvordan jeg går fram for å fikse det? :D

kan jo anbefale deg å bytte cupe filter og rense klima med denne.. http://www.crceurope.com/csp/web/ProdDisp.csp?lng=3&country=NO&product=AIRCO%20KLEEN&business=AUTOMOTIVE

Hvor sitter cupèfilteret, og hvordan skal den sprayen anvendes? virker ihverfall som det er en logisk løsning på luktproblemene ihvertfall. :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dugg i tunneller har to forklaringer. Skifte kupefilter er det ene. Det andre er nok et mer vær relatert fenomen som de fleste sliter med. Rå luft i tunnell og temperaturforandring når du kjører inn i tunnellen.

(regner med at duggen er på utsiden av vinduene) Hvis duggen er på innsiden av vinduene (skriver du ikke noe om) så har du en registerlekkasje i varmeapp.reg.ditt. Da skal du også slite med litt andre ting , som at kjøleveske forsvinner , og du har en ustabil temp.måler som til tider kan vandre opp mot rødt.

Duggen er på innsiden, men sliter ikke med de andre problemne du nevner. :? Kan selvfølgelig da være den naturlige forklaringen rett og slett da, med vær og temp.forandringer.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet med min bil, altså fukt på innersiden av vinduet, når jeg var på vei igjennom Sverige.

Helt plutselig så dugget det enormt mye på innsiden av frontruten og selv ikke defrost knappen med A/C på hjalp.

Måtte bare åpne alle rutene så gikk det bort etter 3-5 min mens jeg kjørte videre...

MEGET pussig.

Men ellers så er det ikke så lett å bli kvitt den stygge lukten ifra A/C, bare les her:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=325616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt på innsiden av vinduer , indikerer desverre at det er et fuktproblem som befinner seg i kupeen. Funker på samme måte som når du kjører i sol og fint vær og skal inn i en tunell som har rå og fæl luft. Da dugger det på utsiden.

Med deg dugger det på innsiden. Altså , den fuktige luften er inne i bilen.

I disse bilene , så er det ikke alltid lett å kjenne om det er vått på mattene. Lukten du refererer til kan også være "dritlukt" som kommer ved at du har bedre sirkulasjon nede ved gulvet og at klimaanlegget sirkulerer luften bedre i bilen slik at du kjenner det bedre.

Jeg ville ha lånt meg en byggtørker som jeg satte på når bilen sto stille likevel, eller best av alt , en avfukter om du har med slange ut av vinduet.

Filtrene finner du i motorrommet.Ett på hver side. Ta av kanalene som går fra filterkassene og inn i torpedoveggen. Sprøyt godt inni her også. Stikk slangene inn i alt av ventiler og ikke glem de nede på gulvet både bake og fremme. Jeg tror du skal kjøpe to flasker. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fukt på innsiden av vinduer , indikerer desverre at det er et fuktproblem som befinner seg i kupeen. Funker på samme måte som når du kjører i sol og fint vær og skal inn i en tunell som har rå og fæl luft. Da dugger det på utsiden.

Med deg dugger det på innsiden. Altså , den fuktige luften er inne i bilen.

I disse bilene , så er det ikke alltid lett å kjenne om det er vått på mattene. Lukten du refererer til kan også være "dritlukt" som kommer ved at du har bedre sirkulasjon nede ved gulvet og at klimaanlegget sirkulerer luften bedre i bilen slik at du kjenner det bedre.

Jeg ville ha lånt meg en byggtørker som jeg satte på når bilen sto stille likevel, eller best av alt , en avfukter om du har med slange ut av vinduet.

Filtrene finner du i motorrommet.Ett på hver side. Ta av kanalene som går fra filterkassene og inn i torpedoveggen. Sprøyt godt inni her også. Stikk slangene inn i alt av ventiler og ikke glem de nede på gulvet både bake og fremme. Jeg tror du skal kjøpe to flasker. :D

OK, takk :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...