Gå til innhold

hvilken lakk ser best ut?


bmwJon
 Share

Anbefalte innlegg

Gjør som meg, jeg skal lakkere bilen i titan silver E46 coupe (org), også trekke den om i matt svart vinyl. Når bilen er sølv, så skal den ha vanlige frontlykter med AE, og når den blir matt svart skal den ha gule lykter uten projetor eller AE. Også går det ann å bytte litt om nyrer og blinklys og sideblink hvis du har det liggendes etter bilens farge. Da har du på en måte ny farge etter noen år. Feks 2-3 år matt grå-blå, deretter orginal lakk, også ny vinyl i blank blå feks etter 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjør som meg, jeg skal lakkere bilen i titan silver E46 coupe (org), også trekke den om i matt svart vinyl. Når bilen er sølv, så skal den ha vanlige frontlykter med AE, og når den blir matt svart skal den ha gule lykter uten projetor eller AE. Også går det ann å bytte litt om nyrer og blinklys og sideblink hvis du har det liggendes etter bilens farge. Da har du på en måte ny farge etter noen år. Feks 2-3 år matt grå-blå, deretter orginal lakk, også ny vinyl i blank blå feks etter 3 år.

høres ut som det vil bli en stilig bil :) ikke dum ide med vinylen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men cosmosfargen..blir det en sånn dyp svartfarge eller?..tror nemlig jeg er ute etter en svartfarge som er dyp og blank:)

og er det ikke klarlakk på de fleste av disse fargene da?...den lakken jeg har nå er swartz 86 eller noe slikt, og er noe dritt...er uten klarlakk og riper og div vises med en gang:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saab har en sortfarge som har litt svak gulleffekt i seg.

Ser det ikke til vanlig, men hvis for eksempel solen skinner med rett vinkel så vil du se antydninger til gullfarge..

En kompis som var karosseriarbeider fikk en slik saab inn på jobben for mange år siden.

Allerede samme dagen begynte han å matte ned den nesten nylakkerte sorte e36'n sin....hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for sapphire black du :)

Den fargen minner litt om carbon black bare at den er litt mørkere, den er mye mer sort enn f.eks carbon black som er mørk blå/lilla. Likevel klarer du å skimte litt blåskjær i sapphire black også i det riktige lyset, samt at fargen ser veldig varm ut. Vanskelig å forklare egentlig, sånne farger må man nesten se i virkeligheten for å danne seg et bilde av dem. Kan jo f.eks stikke innom en lokal BMW forhandler hvis det lar seg gjøre, der har de sikkert nybiler stående med sapphire black og/eller carbon black ettersom dette er forholdsvis "moderne" farger. Angående pris tviler jeg på at en gammel metallicfarge blir dyrere enn en litt nyere farge med perle-effekt, ettersom dette har blitt ganske vanlig nå i senere tid. De fleste lakkeringsverksteder tar samme "literspris" for fargen, såfremst det ikke er snakk om spesialfarger da selvfølgelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som JoCCe sier finnes det fine farger hos andre bilmerker også.

Ford har f.eks Panther black som jeg lakkerte lettmotorsykkelen min i nå i vinter før den skulle selges. Fargen finnes i flere nyanser, noen er litt grovere metallic i og noen er litt mer blåskjær i. Veldig fin farge bestående av både "grov" og fin metallic samt et snev av blå og lilla perle-effekt, syns det er fin metallic i den. Tar du turen innom en lakkleverandør får du sikkert lov til å bla i fargeprøvene deres. Finnes hundrevis av farger så her er det bare å velge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger det være bmw farge selv om det er bmw da? :) Myye andre tøffe farger, ford panthersort, veldig mørk og pen farge med litt effekt i ;)

hehe :lol: Liker den farga du åsså, lakka scooterhuven i den farga, tror det er den sorteste metalic farga jeg kommer på nå, uten om jet black osv, som er bare rein sort og "kjedeli" da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

panter black høres tøff ut:)...hvordan blir det å lakke opp igjen bilen i den fargen da..blir det feks. lett synlig forskjell hvis ting som motorrommet ikke blir lakkert?..må det lakkeres mye utenom utapå bilen og innenfor døra liksom? (har en ganske svart farge)

bilen skal nemelig sendes til polen med en kompis på fredag, så må forte meg å finne en farge:)...hvis det ikke blir mye ekstra styr med panter black, så kom med en farge kode om noen vet om en:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen din er jet black fra før så kan du jo la være og lakke motor rom og kofført innvendig, sparer endel jobb og penger på det ;)

Må nesten bare finne ei farge du liker, stikk innom ett lakkverksted og hør om de har tid til og vise deg litt fargeprøver ;)

Vw lc9z, eller black magic pearl er også en veldig pen sort farge, som ikke blir blå, slik som de fleste sorte metalic farger blir, endel effekt i den også ;) Lakka en audi jeg hadde i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...