Gå til innhold

Verkstedspriser i Tyskland?

TorErling
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var på ferie i europa for en uke siden, besøkte nurburgring og var innom amsterdam, alt var på stell. :D men påvei til hjemmover så skjærte motoren på 540'en seg, kjeden røk :(

Dermed måtte jeg reise hjem uten bilen min :( sykt dårlig stemning, Naf har vært svært behjelpelig med å frakte bilen til verksted, og skal betale min tur nedigjen for å hente bilen. all honør til naf for en god jobb!

MEN

Bilen står nå på ett BMW verksted ca 1 time utenfor Hamburg, dette verkstedet virker svært dyrt, betalte 1700kr for å diagnosere problemet (noe som jeg kunne fortalt de med en gang :P, men ok..) De kom fram til at motor må byttes. Først kom de med en sum for hele arbeidet på ikke mindre enn 113.000kr, dette er frabrikkny motor. Også spurte jeg om de kunne sette i en brukt motor, dette skulle de ha 50.000kr for, Dette er vel nesten Norske priser? en M60B40 motor i Tyskland koster rundt 10.000kr, 40.000kr i arbeid?

Nå har jeg sjekket litt rundt på internett og jeg kom over dette selskapet her,

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130270310928&ru=http%3A%2F%2Fshop.ebay.com%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp3907.m38.l1313%26_nkw%3D130270310928%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1

Har vært i kontakt med de, og han sa at de kunne hente bilen, sette i en pent brukt motor, service (olje, kjølevæske..) for 16.000kr og dette med 1 års garanti på jobben.

Det jeg lurer på er om dette er nesten for billig til å være sant? Fare for at jeg kan bli lurt? Noen som har vært borti noe lignende før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke usannsynligt med tanke på at du kan få en motor for 10 000kr(de sikkert enda billigere) 6 000kr for jobben er jo realistisk med tanke på at samme motor sitter der osv.Min erfaring med tyskland er at det er ca 50% på verksted i forhold til Norge.Å hvis disse gutta har gjort dette før burde de kunne klare dette på en arbeidsdag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjelder det å ta det rolig i svingene. Det er en kjent sak i Tyskland også at nordmenn har mye penger så det er viktig å markere at man ikke er villig til å betale hva som helst. Faren med å kjøpe en motor på e-bay samt montere denne i Tyskland er at det er lang vei ned igjen hvis motoren skulle vise seg å være et dårlig kjøp. Det burde være mulig å finne en overhalt brukt motor med garanti... spør deg for ved mindre verksteder... de er ofte mer villige til å gjennomføre slike prosjekter.

Kanskje dette kan være et alternativ ?

http://www.polcars.no/?gclid=CMb0oOqmvpwCFQyA3godjQiinA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om jeg hadde latt en polakk styre med bilen min assa..

Neivel... og hva er galt med polakker da ?

slurv og billige løsninger.

Javel... så 40 millioner mennesker kan ikke annet enn å slurve med billige løsninger. Nei... dette blir for dumt. Det finnes kjeltringer i Polen også, men som folk er de absolutt ikke værre enn nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i dette tilfellet hadde jeg ikke giddi å sende bilen min rundt halve europa på en viking/naf bil for å fikse den.

Sjekk litt på nettet etter verkstder rundt der bilen står.Feks hør med BMW norge om de vil annbefalle noe sted kanskje finne en fin pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skjærer alle over en kam, og det er ikke helt rett.

Har sett mye direkte elendig arbeid utført av norske karosserisjapper også, men betyr det da at alle suger?

Vi har en estlender som har starta opp her, driver med det meste innen lakk og karosseri, og jeg blir bare mer imponert for hver jobb han gjør.

Han retta opp en dårlig valsejobb på en E34 for en kompis av meg, håndbanka hjulbuene til de var perfekte, noe jeg ikke ser for meg hadde skjedd om han satte bilen på et norskstyrt verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å i dette tilfellet hadde jeg ikke giddi å sende bilen min rundt halve europa på en viking/naf bil for å fikse den.

Sjekk litt på nettet etter verkstder rundt der bilen står.Feks hør med BMW norge om de vil annbefalle noe sted kanskje finne en fin pris?

Halve Europa rundt ?... Szczecin (eller Stettin) er ca. 150 Km fra Berlin... og og det er heller ikke så langt fra Hamburg til Berlin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...