Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært med min bil på EU kontroll

nå snakker de om at jeg må ha senkesettet i vognkortet? jeg har kjøpt senkesettet i utlandet og har ikke noe TUV pappirer på den og ikke på effektanlegget heller.

er det noen som vet om et verksted i bergen som ikke er så nøye på styling?

Skrevet

Stemmer det. Det SKAL være tatt 4-hjulskontroll og vist til BT, uten papirer er du lost (=

Finnes vel sikkert noen som lar det gå igjennom men. Går jo til den dagen du blir stoppa og bedt om å vise det før du får igjen skilta dine =p

Skrevet

Enten må du ha tüv til senkesettet ditt, eller så må du bytte til orginal fjærer / andre fjærer med tüv papirer.

Senke fjærer skal godkjennes i vognkortet hos BT, og her skal du vise fram papirer på 4-hjulskontroll etter at fjærene er montert.

Skrevet

hvor får man tatt 4-hjulskontroll? går det an å ta det på hvilket som helst godkjent verksted?

kan man bruke noen andre sine tuv pappirer med samme senkesettet?

er det mulig at fabrikk / forhandler kan sende tuv pappirer til senkesettet?

Skrevet

jeg må få bilen heist opp et eller annet sted for å finne ut hva de heter.

det er gule støtdempere med gule fjærer.. justerbare framme.

husker ikke helt hva de het :S

Skrevet

Du Må Ha Tüv Papirer, 4 hjulsmåling og ta med pairene på Tüv og 4 hjulsmålingen på BT, De vi sjekke at nr på papirene går over ens med nr på fjærene, de vi kontrollere om alt er forsvalig montert, fjærspenn og prøvekjøre bilen. prøv å få montert fjærene med nr ut, ble leven når mine sto med nr innover, kontrolløren gidder ikke å ta et speil en gang for se. måtte fakta bytte om fjærene for å få den godskjent.

Skrevet

Mine var nummer var innover på fjørene, men karen gadd faktisk å gjøre det beste ut av det og godkjennte kjerra, kosta bare 450 kroner også, trodde de skulle flådd meg for et par laken, men jeg fikk en veldig possitiv opplevelse.

Utifra hva jeg opplevde så er det hverdt bryet, blir du stoppet i teknisk langs veien er det greit med papirene iorden, har du ikke det får du pålegg om å vise bilen uansett, hos biltilsynet.

(Til Biltilsynet hadde jeg forøvrig med TUV papirer og papirer på 4-hjulskontroll)

Og jaggu ble ikke bilen som en drøm og kjøre etter 4-hjulskontroll\justering. Så etter egen erfaring påstår jeg at senking for kjøreegenskaper er lite verdt uten hjulinnstillinger etterpå.

Det ser fint ut uten, men har dårlige vegegenskaper !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...