Gå til innhold

Martinsen's E36 m50 turbo prosjekt! Motor montert :D


Martinsen
 Share

Anbefalte innlegg

Lite som har skjedd her i det siste. har gått å ventet på penger slik at jeg får råd til motoren, for den koster jo litt:) Men pengene er i boks nå. så om ca 3 uker drar jeg til karmøy og setter inn motoren:D har fått fikset papirer ifra bmw om at chassinr på 325 er det samme. så mangler bare understell ifra en m3 og forsterkningsplater. så blir det å vise den på et verksted og få dem til å skrive at alle delene er rette og at de er fra en m3! må på ett laboratium med bilen for å få papirer på avgasser osv for å få den godkjent. det blir vel gjort i tr.heim når den tid kommer:) noen som vet om det går mange ombygde biler som er godkjent med m50 turbo ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Ja, da har jeg vært i karmøy og fått montert turbomotoren:)

Vi kjørte nedover til kongsberg mandag og kjørte videre til karmøy tirsdag.

Demonterte froten tirsdagskvelden, så onsdag begynte vi å ta ut gammle motoren, og fikk satt i den andre motoren samme dag. var litt trangt men det gikk!:P Onsdagen gikk med på å sveise og tilpasse eksos, var veldig trangt til WG men fikk no bøyd det til. Vi fikk montert omtrent allt torsdagen, var bare noe småtteri som jeg skulle gjøre ferdig når jeg kom hjem igjen :) begynte vel på hjemturen i 9 tia torsdags kvelden og var hjemme 12 fredag ettermiddag, brukte ca 15.5 timer på turen hjem:)

i5iikw79s3mwjsb4ml5x.jpg

ig3rv43d2bxyh60o2xur.jpg

aw3p8w0mom7i9dvnomej.jpg

i5ck5zquschiafub8pvq.jpg

51c38p7knr9a7ogfieou.jpg

gan1angj7ot7m23ix8hi.jpg

uqiv8qy04fsfkr7m1rgn.jpg

e1g5t3edq101d3m114nm.jpg

k5zkcuiptx36m186zmxa.jpg

o0snkrlsywoakkr8pvt0.jpg

kzdbnd78lzgwjiges3q8.jpg

ap8xmusmtih8w5hml9vd.jpg

4gmrfzj9deqzz0vyr1b9.jpg

cyg1x8u8oqs2mzh9lt5a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har gått med på å sveise ferdig eksos, mangler ett bend ennå. Har fått montert 1ford vifte og 1stk elektrisk vifte. den ligger ca på 87/89 grader nå. wastegaten bråker kraftig når jeg gir på, så må få sveisa den inn i eksos også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
kjører åpen wastegate ja :P ja det bråker litt ja for og si det sånn...

derfor foretrekker jeg intern WG, mye enklere, men dog mindre effekt potensiale :)

hehe, bråker sykt:P men er jo en fin lyd da!

Må vel sveise den in i eksosen, fik laget meg 1 rør, men det kom for nert bakken. ble bare ett par cm med klaring;p så må laget ett nytt ett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmøy faktisk, hvor har du vert da? å hvem har satt i motor til deg? :)

Yes, det var en lang biltur! men det var verdt det.

Han heter så mye som Eivind Skeie :)

aa eivind ja, tenkte det var han når jeg så vipec datasprutet :) Bor rett med meg han ca. Det var nokk en LANG tur ja

Aha! du hørte oss ikke når vi drev å "test" kjørte litt da?:P

Brukte ca 15-16 timer på hjem turen, og da kjørte vi i ett strekk, og når jeg kom hjem dro jeg på sånn "reunion" og var temmelig utslitt når jeg dro hjem ifra det:P

Skal begynne å montere understell også nå, når jeg var i kongsberg så hentet jeg ett komplett M3 understell:)

Mellomakselen må vel sveises om siden denne ikke går rett på 325girboksen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett lite problem:

Bremslysene funker ikke, pærene er hele og jeg har skjekket med voltmeter på bryteren, så den funker som den skal. rekner nesten med at det kan være en jordingsfeil/brudd på en ledning, men hvor kan evnt. jordings feilen være? er ikke noe bak atme lyktene:s

Så vis noen har hatt ett lignende problem og funnet/vet av en løsning så kauk ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...