Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stenshagen og Bavaria selger mange biler som er førstegangsregistrert i første halvår av 2006. Typisk tegn på leasingbil?

Noen som har erfaring med kjøp av bruktbil som har vært leasingbil? Kan det være ulemper ved et slikt kjøp?

Skrevet

Jeg kjøpte en brukt leasingbil av stenshagen. Eneste faren jeg ser, er at de som kjører bilen, ikke behandler den pent fordi de ikke føler noe eierforhold til den. Men jeg tror risikoen for dette er minimal. En forhandler bil er mye tryggere enn en privatbil uansett, og alle garantier og reklamasjoner gjelder som vanlig.

Skrevet

Ser jo at mange kjører mye hardere i firmabiler osv. enn sine egne privateide biler, så er du uheldig kan du jo få en bil som har blitt hardt kjørt, ikke skikkelig innkjørt osv., men husk at det er nøye gjennomgang av kosmetiske skader ved tilbakelevering av leasingbil - man må dekke skader selv, så de fleste er nok ganske forsiktige. Motor og gir blir noe annet siden det dekkes av garanti/leasing.

Skrevet

Tror ikke leasingbil er så veldig farlig å kjøpe ,di som har leasingbil har alle servicer med i avtalen så den biten burde være i orden ,og som nevnt tidligere sjekkes disse bilene nøye over ved tilbakelevering,der bruker må dekke alle skader og mangler

Skrevet
Ser jo at mange kjører mye hardere i firmabiler osv. enn sine egne privateide biler, så er du uheldig kan du jo få en bil som har blitt hardt kjørt, ikke skikkelig innkjørt osv., men husk at det er nøye gjennomgang av kosmetiske skader ved tilbakelevering av leasingbil - man må dekke skader selv, så de fleste er nok ganske forsiktige. Motor og gir blir noe annet siden det dekkes av garanti/leasing.

Jeg er helt enig med det Gunnar sier her.

Jeg jobber som selger på ett av de stedene trådstarter nevner. Når en leasingbil kommer inn så går vi over den og trekker for alt som er reelt. Dekk riper osv. Dette vet alle selskapene, så folk pleier å være forsiktig. Med tanke på hvordan bilen er kjørt så kan den selvfølgelig være kjørt hard, men det kan alle andre biler også. Når bilene mine er gode og varme så kjører jeg de som om de var stjålet(nesten).

En måte du kan se om bilen er litt hardt kjørt på er når først oljeservice er gjort. Det er egentlig 2 år eller 30 000km. Hvis oljen er byttet etter 1 år og 9 mnd og da bilen er gått 20 000km så kan den være hardt kjørt. Det kan også være at han ønsket å ta en tidlig service!!

Send meg en PM hvis du lurere på noe

Skrevet
En måte du kan se om bilen er litt hardt kjørt på er når først oljeservice er gjort. Det er egentlig 2 år eller 30 000km. Hvis oljen er byttet etter 1 år og 9 mnd og da bilen er gått 20 000km så kan den være hardt kjørt. Det kan også være at han ønsket å ta en tidlig service!!

Eller at det har vært mye småkjøring... som jo forsåvidt heller ikke er så positivt, men allikevel ikke nødvendigvis hardkjøring.

Skrevet

En ryddig og velholdt leasingbil hadde ikke skremt meg. Man ser fort visuelt på bilen om den har vært kjørt av en slurvete "eier".

Leiebiler ville jeg derimot styrt LAAAANGT unna! Disse får generelt tøff og stygg behandling. Utleiefirma leaser ofte bilene så her ville jeg uansett sjekket historikken grundig før evt. kjøp.

Skrevet

Takk for mange gode svar! Føler meg tryggere nå ved et eventuelt kjøp av brukt leasingbil. Vil dessuten anta at folk som kjører BMW er over gjennomsnittet interessert i at bilen blir tatt vare på.

Skrevet

Eller at det har vært mye småkjøring... som jo forsåvidt heller ikke er så positivt, men allikevel ikke nødvendigvis hardkjøring.

Firmabilene våre står som regel på tunggang hele vinteren, mens vi er ute og gjør en jobb. Oljeskiftindikatoren lyste i vinter, jeg ringte Toyota, de spurte om bilen hadde gått mye på tunggang...

Skrevet

316

OT: Jeg kunne ikke la være å se for meg dette bilde:

Dere lar bilene gå på tunggang opp djupdalen, de sklir ned (toyota) og går på'n igjen.

Ellers er det allment forbudt å la biler gå på tomgang (miljø).

Skrevet
316

OT: Jeg kunne ikke la være å se for meg dette bilde:

Dere lar bilene gå på tunggang opp djupdalen, de sklir ned (toyota) og går på'n igjen.

Ellers er det allment forbudt å la biler gå på tomgang (miljø).

Hehe. :P Vet, derfor jeg lar den gå på tung (tom)gang.

Skrevet

En leasingbil blir da ikke nødvendigvis hardere kjørt enn privatbiler?

Dersom sjåføren har et slagseierforhold til bilen- blir den behandlet pent. Jeg kjører/kjørte mye finere med firmabilen jeg disponerte enn privatbilen. Samme med vask og vedlikehold- fordi det er arbeidsbilen min, og jeg får betalt for å holde den ved like.

Dessuten så er mange av leasingbilene, av litt mer personbilstandard gjerne en firmabil hvor sjåføren må skatte av bilen og kostnadene og har den som privatbil.

Jeg ville ikke nødvendigvis brukt lav kmstand ved første service som en indikator på om bilen er hardt kjørt eller ikke. Etter mitt sjønn vil hyppigere servicer være et bra tegn. Om en bil er hardt kjørt- kan ofte leses av diagnoseapparatet? Jeg mener at nyere audier osv loggfører hastighet, kmstand osv ved feks utløst antiskrens?

Skrevet

Man må jo uansett se an kjøp av bil som vanlig , men jeg tipper nok , som svart tidligere her inne , at man skal være obs , da folk som kjører disse bilene ikke akkurat bryr seg SÅÅÅ mye om hvordan de bahndler bilene , da det ikke er deres egne biler. Men har vært borti flere som har gjort gode kjøp av leasingbiler også , så igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...