bruse Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Har problemer med mye vibrasjon under spesielle hastigheter. Mest er det i 120km. (kjører mye på motorvei) Da er det faktis så kaffen spruter. Har sjekket dekk og felg, samt bytte alle skiver og klosser. Fremdeles ingen forbedring. Noen tips om hva det kan være. Har hatt den 5 ganger hos Bilia(Tronrud) uten at de har funnet ut noe. Tror kanskje de ikke gidder da det er en reklamsjons sak i forbindelse med kjøp av bilen. Tips mottas med stor takk
TorErling Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Slitte understelsdeler, foringer, stag osv.. kan få bilen til å riste, men dette er jo ting som verkstedet skal ha sakt ifra om.. ? men det kan jo og være som enkelt som dekk.. Har du fått sjekket dekkene ved verksted? tatt en ny avbalansering? Trenger du senterringer? E39er er spesielt følsom når det gjelder risting, spesielt visst man har lav profilsfelger.
bruse Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Har likt problem med risting både med sommer og vinter hjul. Har ikke spesielt lav profil heller. Virker som det kommer fra bakhjulene. Kan Hardey koblingen eller driv akslinger påvirke dette. Kan de være i ubalanse
Tore Diesel Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Er vel E39 som skal ha størst senter på felgene, så hvis det ikke er noen som har bearbeida felger fra f.eks E60, for å få dette til å passe E39, så har man ikke behov for senterringer. Har vært borti dette før, at det har vært slipa ut av senteret for å få felgene innpå senteret, og dette går sjeldent bra. Men skal vel noe til at det er dette som er årsaken her....
bruse Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Er orginale 16" felger på bilen. 2 av felgene ble byttet for et par mnd siden
Tore Diesel Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Har likt problem med risting både med sommer og vinter hjul. Har ikke spesielt lav profil heller.Virker som det kommer fra bakhjulene. Kan Hardey koblingen eller driv akslinger påvirke dette. Kan de være i ubalanse Hardykobling kan forårsake risting i bilen ja. Skikkelig risting også! Men i de tilfellene jeg har vært borti, har det rista verst i lav fart. Rundt 50-60 km/t, eller ved skikkelig pådrag fra stillestående. Men dette kan sikkert variere, alt etter slitasjegrad og biltype går jeg ut ifra.
Bonden Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 4 stk hovedforinger i bakstilling ? hvis disse er dårlige kan det riste mye, ser det ofte på at seterygg pasasjer rister mye hvis ingen sitter i setet.
bruse Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Høres ut som min bil. Når du sier hovedforinger mener du foringene nederst på bærebroen.
Bmw_325i_ Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 sjekk foringer i for/bakstilling.. kan være der feilen ligger, samt hardyskive som nevnt over.
bruse Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 Takker for bra tips fra Bonden, BMW 325I og Tore Diesel. I morgen blir det bestilt deler for og se om det kan hjelpe. Fint og ha en kaffe kopp i bilen uten så mye søl. Flere forslag er selvfølgelig velkommene
Otis Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Husk at touring har veldig mye større foringer enn sedan. Touring foringen slites ut etter 130000-200000km i følge USA forum. Min er gått 230000 km og er helt jævlig nå.
xsivke Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Hei, Dette er et problem som rammer svært mange E39'r. Dette kommer av at bilen først og fremst er svært sensitiv. Dekktypen har mye å si, spesiellt ift høydekast. Det finnes INGEN hjul som er 100% runde, men enkelte merker er rundere enn andre. BMW eiere og entusiaster har i mange år svergen til Michelin fordi Michelin lager "runde dekk". Jeg vill ha sjekket: -Traversforinger bak -Justering bremser bak -Kjør bilen på bukk uten dekk og kjør i 120km/h (sjekk da!) -Sett bilen i "Fri" "N" i nedoverbakke i 120km/h (sjekk da!)< tourke -bytt felg/dekk-sett med en kompis (sjekk da!) Utover dette nevnte autozentrum at justering av bakluke på touring faktisk kunne ha en innvirkning på grunn av aerodynamikken... Jaja :=
sveinis Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Husk at touring har veldig mye større foringer enn sedan.Touring foringen slites ut etter 130000-200000km i følge USA forum. Min er gått 230000 km og er helt jævlig nå. Kan bare skrive under på dette. Min har nå 202 000 på telleren, og sporer og rister ved den minste ujevnhet i veidekket. Bavaria skulle ha 8 000,- for jobben, så skal høre litt andre steder hva de forlanger. Kjipe penger, men så holder det vel de neste 200K km også...
The StigMeister Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Har samme greia sjøl.. skal på eu snart, så skal få di til og fikse det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå