Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med mye vibrasjon under spesielle hastigheter. Mest er det i 120km. (kjører mye på motorvei) Da er det faktis så kaffen spruter.

Har sjekket dekk og felg, samt bytte alle skiver og klosser.

Fremdeles ingen forbedring.

Noen tips om hva det kan være. Har hatt den 5 ganger hos Bilia(Tronrud) uten at de har funnet ut noe. Tror kanskje de ikke gidder da det er en reklamsjons sak i forbindelse med kjøp av bilen.

Tips mottas med stor takk :?

k5iwt1wpzjvh7jakrnqk.jpg

Skrevet

Slitte understelsdeler, foringer, stag osv.. kan få bilen til å riste, men dette er jo ting som verkstedet skal ha sakt ifra om.. ?

men det kan jo og være som enkelt som dekk..

Har du fått sjekket dekkene ved verksted? tatt en ny avbalansering? Trenger du senterringer?

E39er er spesielt følsom når det gjelder risting, spesielt visst man har lav profilsfelger.

Skrevet

Har likt problem med risting både med sommer og vinter hjul. Har ikke spesielt lav profil heller.

Virker som det kommer fra bakhjulene. Kan Hardey koblingen eller driv akslinger påvirke dette. Kan de være i ubalanse

Skrevet

Er vel E39 som skal ha størst senter på felgene, så hvis det ikke er noen som har bearbeida felger fra f.eks E60, for å få dette til å passe E39, så har man ikke behov for senterringer.

Har vært borti dette før, at det har vært slipa ut av senteret for å få felgene innpå senteret, og dette går sjeldent bra. :?

Men skal vel noe til at det er dette som er årsaken her....

Skrevet
Har likt problem med risting både med sommer og vinter hjul. Har ikke spesielt lav profil heller.

Virker som det kommer fra bakhjulene. Kan Hardey koblingen eller driv akslinger påvirke dette. Kan de være i ubalanse

Hardykobling kan forårsake risting i bilen ja. Skikkelig risting også!

Men i de tilfellene jeg har vært borti, har det rista verst i lav fart.

Rundt 50-60 km/t, eller ved skikkelig pådrag fra stillestående.

Men dette kan sikkert variere, alt etter slitasjegrad og biltype går jeg ut ifra.

Skrevet

Takker for bra tips fra Bonden, BMW 325I og Tore Diesel. I morgen blir det bestilt deler for og se om det kan hjelpe. Fint og ha en kaffe kopp i bilen uten så mye søl.

Flere forslag er selvfølgelig velkommene

Skrevet

Husk at touring har veldig mye større foringer enn sedan.

Touring foringen slites ut etter 130000-200000km i følge USA forum.

Min er gått 230000 km og er helt jævlig nå.

Skrevet

Hei,

Dette er et problem som rammer svært mange E39'r. Dette kommer av at bilen først og fremst er svært sensitiv. Dekktypen har mye å si, spesiellt ift høydekast. Det finnes INGEN hjul som er 100% runde, men enkelte merker er rundere enn andre. BMW eiere og entusiaster har i mange år svergen til Michelin fordi Michelin lager "runde dekk".

Jeg vill ha sjekket:

-Traversforinger bak

-Justering bremser bak

-Kjør bilen på bukk uten dekk og kjør i 120km/h (sjekk da!)

-Sett bilen i "Fri" "N" i nedoverbakke i 120km/h (sjekk da!)< tourke

-bytt felg/dekk-sett med en kompis (sjekk da!)

Utover dette nevnte autozentrum at justering av bakluke på touring faktisk kunne ha en innvirkning på grunn av aerodynamikken...

Jaja :=

Skrevet
Husk at touring har veldig mye større foringer enn sedan.

Touring foringen slites ut etter 130000-200000km i følge USA forum.

Min er gått 230000 km og er helt jævlig nå.

Kan bare skrive under på dette. Min har nå 202 000 på telleren, og sporer og rister ved den minste ujevnhet i veidekket. Bavaria skulle ha 8 000,- for jobben, så skal høre litt andre steder hva de forlanger. Kjipe penger, men så holder det vel de neste 200K km også... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...