fast Dog Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Har hatt en tur over fjellet i helgen. Hver gang jeg var på vei nedover et fjell begynte nålen å synke til en kvart.( første streken). Dette skjer altså når jeg den i 5 gir og renner ned bakken uten å bruke gasspedalen. Når jeg først når flaten og begynner å belaste motoren så går den opp på normalen igjen. Lurer dermed på om dette er normalt da?? kan ikke huske at dette har skjedd me noen av de andre bilene jeg har hatt!?!?!
Fliid Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Triller man så belaster man ikke motor, slik som du beskriver. At vannet kan kjøles så raskt ned at termostat ikke rekker å lukke hurtig nok, det kan skje. Man har full kjøling og minimal belastning slik som du beskriver, så logikken tilsier at du ikek er på dypt vann ved å ike gjøre noe med bilen din.
jensemann23 Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 sant det. i utforbakke er det jo ingen forbrenning i motoren, dvs kun friksjonsvarme som produseres.
bruse Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Kan også være luft i kjølesystemet. Når systemet skal luftes skal bilen altid settes i oppoverbakke, eller heises opp i front. Bare et tips
Fliid Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 bruse. Gammelt tull, tøv å tøys!! Les i linken i min signatur. Og om du ikke tror meg, så skal jeg gjerne referere til BMW TIS. Bare send meg en PM , så går det ikke i glemmeboken ; )
Tore Diesel Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Tds'n min er sånn den også, og jeg mistenker at termostaten min ikke er helt på nett. Regner med den ikke lukker seg helt slik som den skal. Den bruker samtidig laaaang tid med å bli driftsvarm på vinteren. Har bare ikke orka å bytte termostat ennå.
bruse Skrevet September 1, 2009 Skrevet September 1, 2009 Tar deg på ordet der. Grunnen til mitt lille tips var hva de sa på Tronrud i forbindelse med at en nabo hadde samme problemet på en 520IAT E39. Han bytte vann pumpe, reimer og pakkninger. I Haynes rep hånd boks står det også det samme. Vet ikke om resultate ble noe bedre en annet, men alt er ok nå. Bra beskrivelse du har skrevt om det i linken din.
Otis Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Ikke så veldig uvanlig at temperaturen synker når man triller ned en lang bakke, ihvertfall ikke når det er kaldt, OG man har diesel... Min synker også når det er kaldt ute, men den går aldri under den første streken.
vegarde Skrevet September 2, 2009 Skrevet September 2, 2009 Hadde akkurat samme problem med bilen min, at tempraturen sank i nedover bakker. Da var det termostaten som var ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå