Gå til innhold

tempraturen synker i nedoverbakke.


fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt en tur over fjellet i helgen. Hver gang jeg var på vei nedover et fjell begynte nålen å synke til en kvart.( første streken). Dette skjer altså når jeg den i 5 gir og renner ned bakken uten å bruke gasspedalen. Når jeg først når flaten og begynner å belaste motoren så går den opp på normalen igjen. Lurer dermed på om dette er normalt da?? kan ikke huske at dette har skjedd me noen av de andre bilene jeg har hatt!?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triller man så belaster man ikke motor, slik som du beskriver. At vannet kan kjøles så raskt ned at termostat ikke rekker å lukke hurtig nok, det kan skje. Man har full kjøling og minimal belastning slik som du beskriver, så logikken tilsier at du ikek er på dypt vann ved å ike gjøre noe med bilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tds'n min er sånn den også, og jeg mistenker at termostaten min ikke er helt på nett. Regner med den ikke lukker seg helt slik som den skal.

Den bruker samtidig laaaang tid med å bli driftsvarm på vinteren.

Har bare ikke orka å bytte termostat ennå. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar deg på ordet der. Grunnen til mitt lille tips var hva de sa på Tronrud i forbindelse med at en nabo hadde samme problemet på en 520IAT E39. Han bytte vann pumpe, reimer og pakkninger. I Haynes rep hånd boks står det også det samme.

Vet ikke om resultate ble noe bedre en annet, men alt er ok nå. Bra beskrivelse du har skrevt om det i linken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig uvanlig at temperaturen synker når man triller ned en lang bakke, ihvertfall ikke når det er kaldt, OG man har diesel...

Min synker også når det er kaldt ute, men den går aldri under den første streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...