Olelink Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 10w-60 er veldig tykk olje. Hadde den på M3`n.Nesten som sirup i forhold til 5w-40 eller 10w-40.. Skal gi meg på den, forbyttet hva de to verdiene angir btw Silver, i kald tilstand er den vel akkurat lik en 10W-40 olje.
noekult Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 Yo. Har funnet ut at det er 10-40W halvsyntetisk i bilen fra før, så valgte å etterfylle med det samme
xracer Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 10w-60 er veldig tykk olje. Hadde den på M3`n.Nesten som sirup i forhold til 5w-40 eller 10w-40.. Så hvis du har fått 10w-60 olje som er tynn så har du blitt lurt Hvis du kjører med f.eks 5w-30 olje på BMW'en din (med f.eks en godt brukt m30 motor) på en VARM sommerdag vil du nesten sikkert få ventil tikking uansett olje du bruker. Temperaturen ute har endel å si på tikkingen etter det jeg har erfart ihvertfall. Originalt på m30 motoren var det anbefalt 15w-50 olje!! på motoren hvis man ligger på ca. 30 grader ute. Dette er imidlertid altfor tykk olje for denne motoren p.g.a det dårlige kamsmøredesignet. Jeg bruker 5w-30 på min, men har lyst til å prøve 10w-40 etter at jeg får satt på det nye MODIFISERTE kamsmørerøret for å se hvordan det blir. Når det gjeldet m30 motoren og egentlig uansett motor med mekaniske vippearmer er det litt smør på flesk med dyr helsyntetisk olje. Greit, helsyntetisk olje holder lengre enn billigere oljer smøremessig, men jeg har mer tro på at det som er viktig er at man bytter olje oftere da avleiringer og kondens også vil opptre i helsyntetisk og gjør denne mindre effektiv p.g.a dette.
bmw530i Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 låner tråden litt, jeg må etterfylle olje på min E46 318i men vet ikke hvilken olje som er brukt fra før, er det vanligs med 10W-40?
Radeon Skrevet September 7, 2009 Skrevet September 7, 2009 Om sommern når det er varmt ute kjører du greit på 10w-40. Vinterstid ville jeg godt for 5w-40 eller 0w-30 om det du bor i skikkelig kalde områder. Vet du ikke hva som er i fra før så er nok det lureste å bytte alt men om du absolutt ikke gidder det så er vel delsyntetisk 10w-40 det tryggeste å "blande" med.
bmw530i Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 takker:) bor i kristiansand ¨så sjeldent sinnsykt kaldt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå