Gå til innhold

Breitbau'en selges. 130 000/Bud *Solgt*

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av huskjøp, ønsker jeg å lufte interessen for denne.

Komplett prosjekttråd finner du her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=24377&postdays=0&postorder=asc&start=0

Bilen er en 1991 modell E-36 325i som jeg kjøpte i januar 2006. Bilen har gått 227000 km, men mesteparten av bilen er gått over, og de fleste slitedeler er byttet, så den fremstår vel så bra som en gammel bil kan bli! EU godkjent våren 2009.Bilen ble "overhalt" fra vinteren 2006 til våren 2008, så det var en lang prosess.

Motor: Original M50B25 motor,toppen er portet og planet og har høyglanspolerte ventiler. Ellers er motorrommet en ting jeg aldri har fått begynt på. Er rent, men lakken kan virke noe matt.

Girkasse: Original 5-trinns manuell. Fast og fin. Ingen problem.

Drivverk / understell: Originalt, med forsterket oppheng til kardangen. Foringer er byttet til powerflex, og understellet er slipt ned igjen til stålet, grunnet og tectylert/lakkert opp igjen. Alle kuleledd, lager og

komplett boltsett bak er byttet. AP Sportfahrwerke høyde-justerbare coilovers rundt hele bilen.

Innvendig: Sparco Chrono Road fremstoler. Ellers originalt kjedelig stoff interiør. Byttes lett til skinn interiør.

Utvendig: Bilen er breddet med Rieger Breitbau II breddekit. M3 front med Rieger GT-leppe. M3-speil og innstegslister. Rieger sideskjørt, og bakfanger samt bakrutesenker. UUC motorsport vinge med carbon flap. Originale M5 luftegjeller i skjermer. M-tech lister rundt om. Originale lykter med Angel Eyes og klar glass tåkelys samt sotede clar glass baklykter. 4-rørs Supersport eksosanlegg. Nylakkert 2008/2009 og noen deler rundt buer i 2009.

Felger og dekk Racing Hart RS721 med Toyo dekk. Bak: 10x19" m/ 265/30-19. Foran: 9x19" m/ 235/35-19. Dekkene har gått en sesong, og kan fint brukes en sesong til.

Ellers er det akkurat montert Carputer i bilen. Gps, tilkobling til bluetooth touchscreen.

På de 2 treffene jeg har stilt ut bilen på i regi av BmwCCN, har ilen blitt den høyeste premierte E36 i modifisert klassen. 2.plass på Våler 08 i modifisert, og 3. plass på Rudskogen 09. Er en pen bil, som er godt kjent i bmw miljøet.

Dette er ikke en bil for deg som bare vil ha oppmerksomhet, men også anerkjennelse. Mye arbeid er lagt i denne bilen.

Etter en uformell "verdivurdering" på bimmers.no fant vi ut at bilen kunne være verdt 130 000, men jeg er også åpen for bud. Total påkost på denne er ca 150 000, (Og det er ikke tull), pluss nesten 1000 arbeidstimer. I tillegg kommer jo verdien på bilen. Er klar over at jeg ikke kan få igjen alt, men syns den bør være verdt prisen.

Kan treffes på mail, eller sms hele døgnet. Jobber i butikk og er litt travel om kveldene, men skal

stort sett være tilgjengelig e. kl. 17.00. Annonseselgere trenger ikke kontakte meg.

PS: Til den som kjøper bilen. Ta med henger/Stasjonsvogn til å ha med deler på/i ;)

p3ph7eamf062kifsyk8g.png

jzuiagv0yha9o2jygw81.png

0ln00ps56ke0rlk9y06i.png

5d9ohg86rzkq6vqoha2z.png

eex6jv97zax0u99zcflw.jpg

Skrevet

Takk Takk..

Har ringt mange hyggelige mennesker, og jeg prøver å være så hyggelig og ærlig som jeg kan. Svarer på alt av spørsmål, og har også sendt bilder opg mail med ting som må fikses, og det er jo hovedsaklig småting.

Har jo alltid hatt planer om å fikse de småtingene, men det får jeg jo ikke tid til nå.. Sånn går det når man er intetanende søndagen, og dereter ser på hus mandagen og ender opp med å sitte med det etter en uke :lol:

Skrevet
Selger du??? Shocking! Jaja, du kommer til å gjøre noen lykkelige :)

De skal etter alt jeg veit, få en bil som skal være rimelig problemfri driftsmessig.. Små plukk er det jo, men det skal de få vite alt om..

Hvis man tenker på det kjøremessige, har den ikke gitt meg annet enn glede siden jeg var ferdig med prosjektet..

Skrevet

Da har jeg bud på 125 000. Da går den i såfall i morgen kveld.. Hyggelig med tilbakemeldingene her.. Tror jeg trenger en skulder å felle noen tårer mot når denne går fra meg..

Skrevet

Nå er ikke jeg noe særlig fan av E36 med 4 dører da jeg ikke liker karosseriet i det hele tatt.

Men denne var skikkelig fin og gjennomført må jeg si.

Får håpe neste eier tar godt vare på den :)

Skrevet

Eg har sett menn grine før eg så det går bra,

Hehe, da satser vi på att vi snakkes imorra ;)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...