Gå til innhold

"Edvard (2) revet bort i trafikkdøden" - sterk his

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=566772

Utrolig trist historie, og hendelsesforløpet høres grusomt ut. Som småbarnspappa får jeg helt vondt av slikt, og å på toppen av det hele tenke seg at idioten får gå fri med lappen i behold blir bare tragikomisk på toppen av det hele. Nå må noen snart rulle inn og få gjort det som bør gjøres med rettssystemet vårt.

Viktigere enn noe annet for trafikksikkerheten er at vi får RUSEN AV VEIENE!

Straffenivåene ellers må dessuten henge på greip. Som narkopåvirket sjåfør i fartsgrensen er man MYE farligere på veien enn noen som ligger over fartsgrensene og faktisk konsentrerer seg om kjøringen, allikevel fører sistnevnte i mange tilfeller til strengere straff. :(

Samme med straffenivåene for sedelighetsforbrytelser, husker Sofie-stiftelsen etter Baneheia-drapene gikk ut med at det var strengere straff for å legge en hundrelapp i kopimaskinen enn for voldtekt og pedofili. Nok en gang tragikomisk. :(

Jeg driter i hvilket parti som ordner slike ting som dette, men det er vel på tide at noen gjør noe! 0-visjonen i trafikken blir det ingenting av så lenge mange av ulykkene innebærer rus. Forøvrig er det vel også slik at 40% av dødsfallene i trafikken gjelder personer uten bilbelte. Uten rus og med bilbelter på alle, så hadde med andre ord tallene sannsynligvis vært halvert... få inn midtdelere på sterkt trafikkerte veier og hyppigere krabbefelt, og vi har et mye tryggere og mer effektivt veinett!

Mister man et barn av medisinske årsaker, så har man det sikkert jævlig nok, men tenke seg til at en eller annen idiot "tar" barnet, "bare" fordi han skulle kjøre et eller annet sted i ruspåvirket tilstand, og i tillegg knapt blir straffet for det...

Skrevet

Blir for dumt. Hvis fyren i Audien IKKE hadde krasjet og drept noen, men bare blitt stoppet i fartskontroll med si 130 i 80-sonen, så hadde straffen vært langt strengere. Hallo?

Forøvrig er det vel også slik at 40% av dødsfallene i trafikken gjelder personer uten bilbelte. Uten rus og med bilbelter på alle, så hadde med andre ord tallene sannsynligvis vært halvert...

Sikkert mer og - og ulykkestallene er ikke høye i utgangspunktet heller. At folk uten bilbelte stryker med tar jeg dog ikke spesielt tungt - naturlig utvelgelse det.

Skrevet

Tragisk sak dette !! Staffen i norge burde opp 2 hakk..

Syns det er så utrolig laterlig at slik som du nevner Gunnar med Baneheia saken..

at en 100 lapp i kopimaskinen er "farligere" en Voldtekt og pedofili..

Skrevet

Hvis man kunne sammenligne litt: om en rus- påvirket person tar med seg en kniv og går ut på gaten og knivstikker en helt vilkårlig person som dør av skadene så blir man vel dømt for drap. Hva er da forskjellen ved å kjøre bil i rus- virket tilstand og drepe noen i en møtende bil?? Jeg klarer ikke å se forskjellen annet enn "redskapen" som er brukt.

Som jeg ser det i den familiens situasjon så blir de straffet også i rettsaken til gjerningsmannen så lenge han ikke får straff nok. Er ikke et menneskeliv mere verdt?

Norge er og vil alltid være et nisseland. Strørrelsen på nisseluen har ingenting å si så lenge du får tredd den over øra.

Skrevet

"Bilføreren har i samråd med sin forsvarer valgt å anke dommen han fikk.

- I henhold til den rettspraksisen vi kjenner, kvalifiserer ikke dette til ubetinget fengsel, sier mannens forsvarer, Harald Gjølme til VG Nett.

38-åringens advokat påpeker at han og den tiltalte selv har forståelse for den påkjenningen det vil være for Edvards foreldre med en ankesak, hvor de må gjenoppleve dramaet på nytt.

"

Jeg hadde skammet meg noe grenseløst om jeg hadde sagt noe sånn..

Skrevet

En måned fengsel? Huh? En kollega av meg satt inne i 3 uker for å ha kjørt litt for fort i 80 sona. Han var ikke påvirket av narkotika, og drepte ingen.

Skrevet

En måned fengsel? Huh? En kollega av meg satt inne i 3 uker for å ha kjørt litt for fort i 80 sona. Han var ikke påvirket av narkotika, og drepte ingen.

Skrevet

Burde vært mulig å gått til privat søksmål istedet, men uansett så kan det ikke gjengjeldes for et tapt liv. Økonomisk oppreisning er vel heller ikke noe å hente på så fremt ikke den "skyldige" har stor pengesekk.

Skrevet

:cry:

Wow , det var en skikkelig trist og tøff historie.

Merker jeg blir lei meg inni meg , samtidig som jeg blir litt sint.

Damn...

Tankene går til de som sitter igjen

:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...