Gå til innhold

E39 5-Serie tok plutselig fyr


KireS
 Share

Anbefalte innlegg

Ledninger kan også begynne og brenne. Det skal godt gjøres med el. brann på et urørt ledningsnett, men er ledningsnettet skjøtet og modifisert på tvilsomme måter kan det fint ta fyr der også. Ikke alltid sikringene hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke utenkelig at ett urørt ledningsnett kan ta fyr. Gummi eldes som alt annet og blir svekket med årene, når det da blir varmt i motorrommet er det fare for at ledningene kan smelte sammen, de er jo som regel stripset sammen 2 og 2 eller mer.

Da jeg kjøpte den første bilen min (E36), fant jeg en liste over ting man bør sjekke på E36, og dette var en av tingene. Men har bare hørt om ett tilfelle, så vanlig er det neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine brødre kjøpte i år en Skoda Fabia som ble tatt inn til landet som flyttegods for fem år siden av en hyggelig dame. For kort tid siden sluttet flere elektriske ting å fungere og noe gikk "bananas".

Det viser seg etter flere timer på verksted at hele ledningsnettet på bilen må byttes fordi det irrer inne i strømpen som er for tett (altså kan nettet også kortslutte / brenne).

Så bilbranner kan nok skje med de fleste merker bare er uheldig nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...