Gå til innhold

Webasto?


lynyrd
 Share

Anbefalte innlegg

2005 530DAT.

Etter en sløv sommer (ja jeg vet burde startet den) vil ikke webasto starte. Den hadde 1 start der den tente men gikk ikke fullt turtall. Neste start samme. Start 3 døde den bare ut. Dieselpumpa starter heller ikke nå.

Når jeg prøver å startde den via idrive blir jeg bare vil den ikke starte. Ingenting skjer. Via fjernkontroll det samme. Setter jeg på timer via idrive skjer får jeg vifte lys, men når klokken er rett skjer det ingenting.

Snakket med BMW og de ville bare bytte hele greia. Altså hele webastoenheten. Noen tips her. Virker som den er gått i en slags låsemodus, siden den ikke engang orker å gjøre noenting. Sikring til denne finner jeg heller ikke, og BMW vil ikke fortelle meg hvor den er.

Tenkte å bytte glødert og flammevakt (noe som bmw ikke vil selge meg), men hvordan får jeg "låst opp" webasto. Jobber som tekniker, men når BMW tilbakeholder all info er det ikke så lett.

Noen som har noen tips her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for svar. Har skjønt at man må resette med en sikring, men hvor sitter denne sikringen. Finner den ikke på kartet? Eller sitter den nede på webasto? Bmw har jo sitt eget styringssystem på dette.

Noen som vet/kan sjekke hvor denne sikringen man skal resette sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha overhale. Snakket med tekniker på BMW i dag. Da jeg spurte om han kunne bytte gløder og flammevakt lo han og sa at slikt drev de ikke med. De byttet bare hele greia. Jeg jobber som mekaniker selv å må si at jeg er sjokkert over merkeverksted som BMW. Selv om jeg da ikke jobber med bil er dette helt på jordet av BMW... Så regner med at jeg bestiller dette og plukker denne greia i biter. Problemet er bare at jeg får ikke låst opp lockout funksjonen...