Gå til innhold

Webasto?


lynyrd
 Share

Anbefalte innlegg

2005 530DAT.

Etter en sløv sommer (ja jeg vet burde startet den) vil ikke webasto starte. Den hadde 1 start der den tente men gikk ikke fullt turtall. Neste start samme. Start 3 døde den bare ut. Dieselpumpa starter heller ikke nå.

Når jeg prøver å startde den via idrive blir jeg bare vil den ikke starte. Ingenting skjer. Via fjernkontroll det samme. Setter jeg på timer via idrive skjer får jeg vifte lys, men når klokken er rett skjer det ingenting.

Snakket med BMW og de ville bare bytte hele greia. Altså hele webastoenheten. Noen tips her. Virker som den er gått i en slags låsemodus, siden den ikke engang orker å gjøre noenting. Sikring til denne finner jeg heller ikke, og BMW vil ikke fortelle meg hvor den er.

Tenkte å bytte glødert og flammevakt (noe som bmw ikke vil selge meg), men hvordan får jeg "låst opp" webasto. Jobber som tekniker, men når BMW tilbakeholder all info er det ikke så lett.

Noen som har noen tips her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for svar. Har skjønt at man må resette med en sikring, men hvor sitter denne sikringen. Finner den ikke på kartet? Eller sitter den nede på webasto? Bmw har jo sitt eget styringssystem på dette.

Noen som vet/kan sjekke hvor denne sikringen man skal resette sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha overhale. Snakket med tekniker på BMW i dag. Da jeg spurte om han kunne bytte gløder og flammevakt lo han og sa at slikt drev de ikke med. De byttet bare hele greia. Jeg jobber som mekaniker selv å må si at jeg er sjokkert over merkeverksted som BMW. Selv om jeg da ikke jobber med bil er dette helt på jordet av BMW... Så regner med at jeg bestiller dette og plukker denne greia i biter. Problemet er bare at jeg får ikke låst opp lockout funksjonen...

Hadde vært fint om noen hadde sikringsnummer. Det står at du skal dra ut sikringen mens den aktiveres. Problemet er jo at det skjer ingen verdens ting når jeg aktiverer...... Var etter 3 forsøk den sviktet så det stemmer nok med at det er lockout..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen vet akkurat prosedyren, er det noen i Jessheimområdet som har diagnose til denne bilen? Som kunne tenke seg å resatt den og tvangsstartet den for meg. Mitt "bmw" verksted kunne nemlig ikke gjøre dette for meg..... Tro det den som vil........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du finner sikringen til Webastoen slik at du får den nullstilt.

Mitt tips er først å finne ut hvilken webasto du har, det er 3 stykker å velge mellom, den vanligste er den som kalles for " Thermotop C " følg denne linken : http://www..com/goto/x5world.com/pdf/He ... rofit.pdf/

Bavaria selger denne Webastoen for ca 10500,- komplett, ofte er det nok å skifte selve brenneren til en pris til ca 1800,- Deler kan skaffes her i Norge hos Kolberg Caspary Lautom a/s http://www.kcl.no/wsp/kcl/frontend.cgi? ... Y&sdepth=0

Lykke til, jobben gikk på ca 2 timer (E-53)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at den første linken ikke fungerer, men søk på Webasto+termotop, da vil du finne delelister + prosedyre på rep av denne dieselvarmeren. Vil og nevne at selve elektronikken kun selges av Bavaria, selve brenneren kan skaffes hos Kolberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå på varmeren (den vil ikke resette seg uten), napp ut kontakten fra varmeren og putt den i igjen.

Du kan også koble til et Webasto-diagnoseapparat hos en Webastomontør, så får du vite hva som er feil.

For meg høres det ut som den sliter med dieseltilførselen. Prøv å starte den opp noen ganger før du erklærer den død. Den vil slite med å tenne i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å skru på varmeren. Men går jeg via Idrive får jeg ikke slått den på fordi det skjer absolutt ingenting når jeg trykker direct operation. Bruker jeg fjernkontroll skjer det heller ingenting. Bruker jeg tidsur det samme.

Så hvordan får jeg da gjort det når jeg ikke får aktivert noe som helst?

Virker som om bilen stenger den ute egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...