willyak Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 har en M3 1994 modell sedan som donor bil, og en 320 sedan(norskbil) på hand. er dette mulig og få godkjent med BT om eg flytter over ALT? isåfall ka som må til? har søkt på her på forum men finner ingen svar. takker for alle svar!
C.Ellingsen Skrevet September 3, 2009 Skrevet September 3, 2009 Etter det jeg har fått med meg så må du inn til bt med donor bil så må de merke/blombere de deler du må ha over for å få det godkjent. Men ta en telefon til bt så er du sikker
willyak Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 Etter det jeg har fått med meg så må du inn til bt med donor bil så må de merke/blombere de deler du må ha over for å få det godkjent. Men ta en telefon til bt så er du sikker ok, da for eg gjør det imorgen. er så mange forsjellige meninger med dette å få 320 godkjent som m3
jensemann23 Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 tror det skal gå greit. hør med ole på automote
Ole@Automote Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Ikke noe problem å få godkjent 320 som M3, bare å bygge om det men ikke bytt fangere og interiør før du reiser på BT for å godkjenne den som M3. Du må sørge for å holde den så lett som mulig den er nemlig på grensa til å bli for tung, så en skikkelig vask for å fjerne all sand og lort under kan være en fordel bruk så lette felger som mulig, Vi snakker om Kg her. I Trondheim trenger du heller ikke søke før du kommer bare å bestille time. Husk å få ett merkeverksted til å skrive under på att alle deler som gjør den til M3 under bilen er på plass. I Trondheim er det EMM sport og Strandveien Auto.
willyak Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 Ikke noe problem å få godkjent 320 som M3, bare å bygge om det men ikke bytt fangere og interiør før du reiser på BT for å godkjenne den som M3. Du må sørge for å holde den så lett som mulig den er nemlig på grensa til å bli for tung, så en skikkelig vask for å fjerne all sand og lort under kan være en fordel bruk så lette felger som mulig, Vi snakker om Kg her. I Trondheim trenger du heller ikke søke før du kommer bare å bestille time. Husk å få ett merkeverksted til å skrive under på att alle deler som gjør den til M3 under bilen er på plass. I Trondheim er det EMM sport og Strandveien Auto. supert! da tenker eg det blir et prosjekt, men har hørt at mange må sveise inn fester bak, er dette på alle? tenkte og å ta turen innom BT med donorbil så de får blombere/merke alt under så de ikje blir nokke styr.
Reset Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 må vell sveise inn noe forsterkninger rundt diff opphenget har jeg hørt.
willyak Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 noken som veit mer om forsterking av diff opheng og girkasse oppheng?
S.Arnesen Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Etter det jeg har fått med meg så må du inn til bt med donor bil så må de merke/blombere de deler du må ha over for å få det godkjent. Men ta en telefon til bt så er du sikker Angående slik plombering/merking så tror jeg det kun gjelder biler som er tatt inn til norge kun for å brukes som donorbil. Altså om du har en norsk bil å vise til så trengs det ingen markering. Dette er jo ikke påkrevd uansett, men det er ofte at bt blir litt mer medgjørlige
pedro Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 HEI Er det noen som kan gi en fulstendig oversikt over hva som må gjøres for å få en No 320i godkjent som M3? Dette var ikke helt oversiktlig for meg da ihvertfall. Har utenlandsk donorbil og en 320 som er ny i N og EU godkjent. BT i OSLO Roy Tveitan og en kar på Billingstad var ihverfall ikke mye behjelpelig. Fikk beskjed om at jeg bare skulle skrive en søknad, så "TAR VI DET DERFRA". Det er litt for løst for meg. Har prøvd den varianten før. Jeg kan dra til Trondheim å vise den der hvis det er lettere. Hvilke papirer må til og hvordan og hvor skaffes de tilveie? En DIY på ombygg hadde vært fint. Det er fortsatt mange som har lyst til å gjøre slike prosjekter med godkjenning. TEMMELIG vesentlig å vite om forsterkninger og slikt som må sveises inn FØR VISNING. Supert om du Ole feks gidder å gi oss en pekepinn på hva som trengs. Var inne med ett bakseteombygg og brukte HELE DAGEN PÅ TILSYNET på Billingstad. Par dager etterpå var kompisen min inne på samme sted i samme æren med sin A6 2,7 turbo quattro. Det tok da ikke 15min før de nye hvite skiltene var på plass. Jeg hadde med meg alle kvitteringer og EU godkjenning, kompisen hadde kun med seg bil. Til alt overmål ble min bil kun visuelt inspisert etter at jeg hadde fått skiltene. Snakk om hvilkårlig behandling fra småkongen O T Pedro
Ole@Automote Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Må sveise inn de forsterkningene bak, glemte det i siste innlegg. Ellers så er det bare å bygge om husk å ha toll papirer på motor eventuelt delebil de blir også etterspurt. Med toll så mener jeg bevis på betalt moms 25%. Ellers så er ikke dette noe hokus pokus. Jeg bygde om bilen, hadde den inne på EMM sport for å få dem til å skrive under på att alle deler var byttet og ta en EU kontroll etter det bestilte jeg time på BT etter 2 turer så var ting i boks. bilen var for tung første turen men det ble ordnet med lettere felger og ribbing av reserve hjul osv osv. Bilen kan ikke være tyngre enn det som står i vognkortet på bilen som skal bygges om. foraksel vekt og bakaksel vekt kan heller ikke overstige.
S.Arnesen Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 320en er ny i N og EU godkjent. Oj, da vil det bli en rimelig dyr ombyging for deg, da du må betale avgifter pr hk siden bilen er ny i norge...
willyak Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 Må sveise inn de forsterkningene bak, glemte det i siste innlegg. Ellers så er det bare å bygge om husk å ha toll papirer på motor eventuelt delebil de blir også etterspurt. Med toll så mener jeg bevis på betalt moms 25%. Ellers så er ikke dette noe hokus pokus. Jeg bygde om bilen, hadde den inne på EMM sport for å få dem til å skrive under på att alle deler var byttet og ta en EU kontroll etter det bestilte jeg time på BT etter 2 turer så var ting i boks. bilen var for tung første turen men det ble ordnet med lettere felger og ribbing av reserve hjul osv osv. Bilen kan ikke være tyngre enn det som står i vognkortet på bilen som skal bygges om. foraksel vekt og bakaksel vekt kan heller ikke overstige. okaj, takker for det! men en ting, kor kan eg få taki desse forsterkningenne? . og såg på et annet prosjekt at der var det forsterkning i girkasse feste, stemmer det?
Ole@Automote Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Trenger bare forsterkningene til diffen, 4 plater som må sveises opp de får du tak i på koed.no
Spiritus Sancti Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 320en er ny i N og EU godkjent. Oj, da vil det bli en rimelig dyr ombyging for deg, da du må betale avgifter pr hk siden bilen er ny i norge... Uiom at dette er en e36 har den vært i norge mer enn ti år. Da er det vel ikke noe avgifter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå