Torbjørn E39 Skrevet September 9, 2009 Skrevet September 9, 2009 Det varmer hjertet at det er flere som har hatt de samme symptomene. Da blir inline pumpe neste på tapetet.Kommer man til å få skiftet pumpa fra undersiden eller må man ut med setet? Under bilen ja, byttes på en halvtime sa de på bmw verkstedet til meg.
gjeewaytee Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 Da fikk jeg en regning pålydende 6900 ink mva. 2300 spenn i bare feilsøking. kjempegreier
Torbjørn E39 Skrevet September 10, 2009 Skrevet September 10, 2009 Da fikk jeg en regning pålydende 6900 ink mva.2300 spenn i bare feilsøking. kjempegreier Feilsøking? På min kjørte de bare en diagnose og så med engang at inline-pumpen kun leverte 0,9 bar. Tror jeg betalte 2700,- ferdig for den eller om det bare var for pumpa... Hva byttet de på din da?
gjeewaytee Skrevet September 10, 2009 Forfatter Skrevet September 10, 2009 De hadde jo bilen inne i en og en halv dag uten å finne feilen...Fantastisk!!!! Det som ble byttet var en vakumpumpe og ( på svensk ) tryckomvandlare for turboladdaren og en ladetrykks regulator...Jadda Skjønner meg ikke helt på den regningen på det ene punktet som gjelder feilsøking. Det står : Nr1 feilsøking 24 AW( under antall) 95,83 (under pris) og 2300 tot under beløp Det eg kan lese ut fra dette er at de har brukt 24 timer til feilsøking ????
Torbjørn E39 Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 De hadde jo bilen inne i en og en halv dag uten å finne feilen...Fantastisk!!!!Det som ble byttet var en vakumpumpe og ( på svensk ) tryckomvandlare for turboladdaren og en ladetrykks regulator...Jadda Skjønner meg ikke helt på den regningen på det ene punktet som gjelder feilsøking. Det står : Nr1 feilsøking 24 AW( under antall) 95,83 (under pris) og 2300 tot under beløp Det eg kan lese ut fra dette er at de har brukt 24 timer til feilsøking ???? Ble bilen bra da? 24 timer til feilsøking høres sykt ut ja, kan ikke være det. Vakumpumpe kan være inline-pumpa, husker ikke helt hva som sto på regninga mi, men mener det sto bare vakumpumpe. Feilsøking pleier jo å holde med full diagnose så får de opp feilene der. Jeg ville ringt å spurt hva de antall 24 er for noe...
Tore Diesel Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 AW står ikke for antall timer nei, men de deler vel sikkert opp en time i X-antall AW. Litt usikker på fromelen her, men jeg kjenner hvertfall ikke til noe verksted som tar 95,83 kr timen nå i dag
Torbjørn E39 Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 AW står ikke for antall timer nei, men de deler vel sikkert opp en time i X-antall AW. Litt usikker på fromelen her, men jeg kjenner hvertfall ikke til noe verksted som tar 95,83 kr timen nå i dag Det er jo vanlig å skrive regninger som er lette å tyde. Man skal jo vite hva man betaler for uten å måtte kryptere regningen eller?
Tore Diesel Skrevet September 11, 2009 Skrevet September 11, 2009 Man må tydeligvis enten jobbe på ett verksted eller ha spurt om hva ting betyr, for å finne ut hva man betaler for AW er hvertfall en forkortelse for noe på Tysk. På fakturaen min, fra da de bytta Inline pumpe, står det at de brukte 8 AW til en pris av 75,- pr AW. Altså totalt 600,- + Mva. Pumpa kostet 2294,40 + Mva.
gjeewaytee Skrevet September 11, 2009 Forfatter Skrevet September 11, 2009 Da får jeg ta å ringe å høre med de tenker eg... Ang om vakumpumpa er det samme som Inlinepumpa tviler jeg på pga den dyreste delen som er skiftet er ladetryksregulatoren til 865 kr + mva
gjeewaytee Skrevet September 11, 2009 Forfatter Skrevet September 11, 2009 Den er ikke bra igjen nei. Må bytte Inlinepumpa først. Og det har eg for øyeblikket ikke peng til no
lefty293 Skrevet Oktober 22, 2009 Skrevet Oktober 22, 2009 Den er ikke bra igjen nei. Må bytte Inlinepumpa først. Og det har eg for øyeblikket ikke peng til no Fikk du bytta inlinepumpa,og ble det evt.bra?
gjeewaytee Skrevet November 8, 2009 Forfatter Skrevet November 8, 2009 Ikke fått bytta noe enda. Skiftet bank i disse dager og får frigjort endel cash så da blir det bestilling endelig Ikke alltid lett å prioritere bilen med dame som overhode ikke interesserer seg for bil whatsoever og en unge, katt og hund hehe. Har forresten undersøkt litt til rundtom og en eg har snakket endel med er overbevist om at det er registerkjeden som er ferdig....Den koster bare pittelitt å få skiftet hehe
gjeewaytee Skrevet April 11, 2010 Forfatter Skrevet April 11, 2010 For å fortsette på en eldgammel tråd så har eg nå funnet selv ut som nevnt i tråden her tidligere at inlinepumpa e på tur. Når eg ikke får start på den så bare banker eg litt under setet ( på understellet der pumpa ligger ) og vips så starter den Skal skifte den neste lønn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå