Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da har eg endelig fått fatt i endel kroner å kan virkelig begynne å få alt 100% på stell. Og det kunne ikke passet bedre med penger nå for på lørdag som var tok eg en lengre kjøretur på 1,5 time for å gjøre en jobb :P........anyway...så kjørte eg snilt nesten helt tilbake. Måtte desverre kjøre forbi en bil og da holdt motoren på å hoppe ut av bilen. Det rista og skalv noe inforjæ..lig. ( Mest sannsynlig og forhåpentligvis Inlinepumpa ). Måtte senere på dagen kjøre en tur for å handle og skjelvinga var der fremdeles på hele hjemturen og. Så hadde eg selvfølgelig glemt å kjøpe melk og tok kjerringa og guttungen med meg da det helt store skjedde. Akkurat kjørt ut fra huset mitt og det kom en hinsides skranglelyd fra motoren og så begynte det å ryke og det luktet merkelig svidd lukt fra motoren en eller annen plass. Kjerring og unger fikk eg ut hehe og skubba bilen tilbake...sukk......

Nett fått den slept til verksted der han karen som jobber der sa det uten å engang høre på lyden at det garantert var noe veivhus hjul lager ting-ish som var røket. Eg såg for meg registerkjedet som var slakk og var begynt å kaste seg løs inni der og muligens kamaksel so surra rundt i ulage elns

Så får håpe det bare er bagateller.

Anyway så skal det skiftes deler til skranglelyden er vekke. veivhusvent.filter skal skiftes, inlinpumpa og trykkvakt skal skiftes og hovedservice med innvendig metallbehandling og rens fra Royal purple oil og så frisk og fin Royal purple oil på tanken. Gleder meg som en unge til å endelig få ting på stell igjen...Amen :P

Skrevet

Da har eg fått en midlertidig tilstandsrapport.

Det var noe veivhuslager greier som hadde tatt kveld og gjort slik at div andre løpehjul og reimer måtte skiftes. Vannpumpa hadde og fått seg en smell pluss Inlinepumpa og trykkvakt skal skiftes

Noen som vet ca ka vannpumpa koster til min bil?

• 1 month later...
Skrevet

Da har eg skiftet svingdemper (veivhus-ting), strammehjul, ruller, vannpumpe, viftereimer, inlinepumpa og trykksensor

Bilen( motoren fusker fortsatt ) og skal inn på bmw-verkstedet til sandven på mandag i håp om at de finner ut ka som e gale. Faens greier.............drittbil hehe

Skrevet

Kjedelig dette her! Høres ut som det blir en stor regning =/

Jeg hadde skjelving på tomgang på min motor. Dyse nr. 5 viste seg å ha noen andre verdier enn de andre. skiftet den og bilen går fint igjen ;-)

Skrevet
Kjedelig dette her! Høres ut som det blir en stor regning =/

Jeg hadde skjelving på tomgang på min motor. Dyse nr. 5 viste seg å ha noen andre verdier enn de andre. skiftet den og bilen går fint igjen ;-)

Regningen begynner å dra seg til ja. De tinga som er nevnt over kom på 18000 kr. Fikk igjen bilen idag etter å hatt den inne på BMW sitt verksted hos Sandven auto. Dyse nr 1 var way off limit og dyse nr 4 nærmer seg stygt sååeeee.....det e flott det

Sakl prøve å få skaffet dyse fra danmark elns. I norge blir man ruinert så det er ikke aktuelt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...