Omnislash Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Hvis man skal kjøpe E46 M3, hvilke ting skal man da være obs på ? Hva er forskjellen fra 2001-2004 feks. Kan det være oppgraderinger som er verdt å få med seg ? Er det noen som kan ha slitt bilen mer enn andre? Tenkte å høre meningen til de som eier eller har eid E46 M3.
Geir Anders Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Bruk søkefunksjonen så finner du mange tråder ang dette temaet.
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Bruk søkefunksjonen så finner du mange tråder ang dette temaet. Ikke om det jeg er ute etter. Det som er nevnt tidligere er hvor mye den vil gå ned i pris, og hva det koster å ha den.. Men ingenting om hva man skal se etter av feil, hva som kan være slitt på M3'er (E46) Og heller ingenting om hva som er ekstrautstyr, hva som er standard med den bilen, når det ble gjort diverse oppdateringer av M3 fra 2001 og utover... Er også interessert i å se hva slags utstyr de som sitter her på forumet har på sin M3, og evt. om de vil ut med prisen de ga for bilen ?
Hawkon88 Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Du kan jo også google da. Verden er litt større enn bimmers.no.. Er jo ikke akkurat mange her inne som har e46m3..
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Du kan jo også google da. Verden er litt større enn bimmers.no.. Er jo ikke akkurat mange her inne som har e46m3.. Det er ganske "mange" her inne som har det jo.. Jeg har ihvertfall sett 5-10 stk drive å diskutere her inne.. Har googlet og lest rundt omkring jeg. Men ofte er personlige erfaringer det beste, og det har helt sikkert mange av brukerne som sitter her inne
bad_ip Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Det jeg vet er at de tidligere modellene hadde noen barnesykdommer. -feil konstruert oljepumpe -vevtatakslagren ( vet ikke direkte oversatt på norsk ) ble fikset på 6 ganger av bmw. Siste oppdatering 06/2003. kilde: autopower.se
Hawkon88 Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Ok, såg det var en del likevel.. Eneste jeg kan komme på, er forsjeller/ulemper med smg2.(men det fåes vel også på de mindre variantene?) Og slik jeg har forstått er det opp til hver sjåfør om de foretrekker smg eller manuellt gir. Ellers er vel det ikke så mye som skiller fra vanlig e46m-sport coupe? Annet enn motor da seff.. Utstyret de fleste har som er mer enn standard- er vel også å få tak i på de vanlige modellene.. Hva som angår hva som er riktig pris, i forhold til hvilket utstyr som er montert osv.. Vil jeg si er meeget individuelt fra bil til bil. Feks hvor nøye dokumentert servicer er, hyppigere oljeskift enn normalt. Såg bilder av en som satt bilen sin på bukker hver gang den ikke ble brukt/til vinterlagring? Om en eier av en slik bil virker pedantisk eller ikke, vil jeg si kanskje gir en prisdifferanse på 50 000? I tillegg vil jo en evt stor utstyrspakke få prisen til å variere også. Slik som alle andre millionbiler etter 5-10år.. Jeg ville sagt, at den prisen som er rett for deg å betale- er den rette. Uavhengig av hva andre har betalt.. Lykke til!
///Magnus Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Her har du en side med mye relevant informasjon: http://m3.madrussian.net/
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Det jeg vet er at de tidligere modellene hadde noen barnesykdommer. -feil konstruert oljepumpe -vevtatakslagren ( vet ikke direkte oversatt på norsk ) ble fikset på 6 ganger av bmw. Siste oppdatering 06/2003. kilde: autopower.se Japp, dette fant jeg også. Så det gjelder egentlig å få tak i en som er fra 2003 og oppover! Takk for tipset allikevel!
bad_ip Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Det jeg vet er at de tidligere modellene hadde noen barnesykdommer. -feil konstruert oljepumpe -vevtatakslagren ( vet ikke direkte oversatt på norsk ) ble fikset på 6 ganger av bmw. Siste oppdatering 06/2003. kilde: autopower.se Japp, dette fant jeg også. Så det gjelder egentlig å få tak i en som er fra 2003 og oppover! Takk for tipset allikevel! Mener det sto at bilene som har fått denne feilen før oppgraderingen i 2003 skal ha blitt tilbakekalt for utbedring. Så dette e jo noe du evnt kan høre med eier om du skulle finne et fint eksemplar som e 01 eller 02 mod. Men jo nyere jo bedre.
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Ok, såg det var en del likevel.. Eneste jeg kan komme på, er forsjeller/ulemper med smg2.(men det fåes vel også på de mindre variantene?) Og slik jeg har forstått er det opp til hver sjåfør om de foretrekker smg eller manuellt gir. Ellers er vel det ikke så mye som skiller fra vanlig e46m-sport coupe? Annet enn motor da seff.. Utstyret de fleste har som er mer enn standard- er vel også å få tak i på de vanlige modellene.. Hva som angår hva som er riktig pris, i forhold til hvilket utstyr som er montert osv.. Vil jeg si er meeget individuelt fra bil til bil. Feks hvor nøye dokumentert servicer er, hyppigere oljeskift enn normalt. Såg bilder av en som satt bilen sin på bukker hver gang den ikke ble brukt/til vinterlagring? Om en eier av en slik bil virker pedantisk eller ikke, vil jeg si kanskje gir en prisdifferanse på 50 000? I tillegg vil jo en evt stor utstyrspakke få prisen til å variere også. Slik som alle andre millionbiler etter 5-10år.. Jeg ville sagt, at den prisen som er rett for deg å betale- er den rette. Uavhengig av hva andre har betalt.. Lykke til! Høres fornuftig ut. Og greit å resonnere litt rundt det, når man sitter å vurderer. Jeg er ganske så entusiast selv, men jeg har ikke plass til å sette bilen på vinterlagring eller bukk akkurat for tiden, men vi får jo se fremover da.
Omnislash Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Her har du en side med mye relevant informasjon: http://m3.madrussian.net/ Takk for det Magnus! Lagt til i Bokmerker og under BMW, sitter å leser litt nu
oyvind26 Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 http://www.drommebil.no/biler_for_salg.html Den røde M3'en disse har for salg nå, hadde jeg kjøpt uten å blunke. Nesten synd jeg ikke ventet med å kjøpe, for da hadde jeg nok endt opp med denne i stedet ;S Disse er vel noe dyrere i drift enn en vanlig 3-serie, men har man råd til inngangsbilletten burde man har råd til å holde den i drift også skulle jeg tro. Jeg er storfornøyd med min. Den har litt mindre utstyr enn en del andre, men hadde lav km og var velholdt. Det var det viktigste for meg, kan ikke si at jeg savner noe spes utstyr uansett. Men du må jo finne ut av hva du trenger og ikke trenger da. Det er uansett en knallfin bil, som du sikkert vil få mye glede av hvis du ender opp med å kjøpe en.
jonr- Skrevet September 6, 2009 Skrevet September 6, 2009 Ok, såg det var en del likevel.. Eneste jeg kan komme på, er forsjeller/ulemper med smg2.(men det fåes vel også på de mindre variantene?) Og slik jeg har forstått er det opp til hver sjåfør om de foretrekker smg eller manuellt gir. Ellers er vel det ikke så mye som skiller fra vanlig e46m-sport coupe? Annet enn motor da seff.. Utstyret de fleste har som er mer enn standard- er vel også å få tak i på de vanlige modellene.. Hva som angår hva som er riktig pris, i forhold til hvilket utstyr som er montert osv.. Vil jeg si er meeget individuelt fra bil til bil. Feks hvor nøye dokumentert servicer er, hyppigere oljeskift enn normalt. Såg bilder av en som satt bilen sin på bukker hver gang den ikke ble brukt/til vinterlagring? Om en eier av en slik bil virker pedantisk eller ikke, vil jeg si kanskje gir en prisdifferanse på 50 000? I tillegg vil jo en evt stor utstyrspakke få prisen til å variere også. Slik som alle andre millionbiler etter 5-10år.. Jeg ville sagt, at den prisen som er rett for deg å betale- er den rette. Uavhengig av hva andre har betalt.. Lykke til! Høres fornuftig ut. Og greit å resonnere litt rundt det, når man sitter å vurderer. Jeg er ganske så entusiast selv, men jeg har ikke plass til å sette bilen på vinterlagring eller bukk akkurat for tiden, men vi får jo se fremover da. Om du kjøper en som er fra 2001-tidlig 2003, så sjekk for all del om de har blitt innkalt, samt møtte opp på de 3 servicene bmw tok gratis. Hvis ikke, så kan du forvente motorhavari. ,MEN tviler vel sterkt på at m3-eierne i 2001-2003 "ikke gadd" å ta denne servicen.. Sørg også for å kjøpe facelift-LED-lyktene om den ikke har det. (Koster ca 16000,- på GS som er inkl. styreenheten, mener jeg å huske) De 2 punktene er etter det jeg vet det eneste som skiller en 2001mod kontra 2005. Nettopp pga dette så virker det som om salgsprisen på disse bilene justeres mer utifra kmstand, enn selve årstallet. Ang. vinterlagring, så får du sette bilen i tørr og varm hall, sammen med båter. De har nok slik hall i moss også Jeg skal det og er ikke mer enn snaue 2-4000kr for hele vinteren. Ingen unnskyldning at du ikke har plass, så løp å kjøp! og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå