indeo Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 så dette her hendte. jeg kommer kjørende på en av telemarks mindre veier (altså godt vedlikeholdt ) og kommer rundt en sving som er akuratt nok uoversiktlig at jeg ikke ser et større hull i veibanen. jeg treffer da dette hullet og ser med en gang at ABS og traction blir slått ut. så mitt spørsmål er da om jeg har noen krav om erstattning fra feks kommunen. jeg vet nemlig at de har det i england (fifth gear sa det) uansett så var det jævla surt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 http://www.dinside.no/297908/hull-i-veien du må vel sende brev til kommunen om erstatningskrav hvor du legger med takst av skaden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 En kompis av meg var faktisk nettop ute for akkurat det samme. Han tok kontakt med kommunen.fikk besked om å ta bilde av plassen og hullet det skjedde . De tok på seg alt ansvar og dekte alt. Bilen ble sotte inn på Møller bil i Trondheim. Og kommunen betalte dette var en 97 mod passat higline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
indeo Skrevet September 6, 2009 Forfatter Share Skrevet September 6, 2009 takk for svar og linker. har sittet og lest litt på dinesider nå og skal ta å kontakte kommunen til uka. noen som har noen ide om ca pris på rep. av abs/traction? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 takk for svar og linker. har sittet og lest litt på dinesider nå og skal ta å kontakte kommunen til uka. noen som har noen ide om ca pris på rep. av abs/traction? Vanskelig å si. Men klag på at det klunker i oppheng å div si du vil ha foringer framme å div byttet å pga det ble hardt sammenstøt Er lov til å prøve seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Tror nok dette blir vanskelig,hadde de vært felg og dekk så kanskje....Hadde de vært så enkelt så hadde de nok vært mange bmw eiere med defekte forstillingsdeler som hadde gått en lys fremtid i møte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Tror ikke slike ting normalt blir dekket. Farten skal ikke være høyere enn at man skal kunne stoppe på en tredjedel av sikten. Hva om det var et menneske i veien?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 I Oslo har det vært enklere å få dekket skader forårsaket i/av trikketrasseen enn i kommunal vei. -Men det skal like fullt dokumenteres og argumenteres veldig bra i tillegg til at "rett mann" må være på jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Tror ikke slike ting normalt blir dekket. Farten skal ikke være høyere enn at man skal kunne stoppe på en tredjedel av sikten. Hva om det var et menneske i veien?? Det er ikke så enkelt. Er det mørkt og vått så er det ikke så lett å se et hull, selv på nært hold. Et eksempel her fra Bergen: Etter et voldsomt regnvær en sen høstkveld hadde en del avløp flommet over. Regnet lettet og flommen avtok, men et sted hadde vannet løftet et kumlokk som befant seg midt i veien. Lokket lå nå i grøften og det var bare et åpent hull igjen i veibanen. Her kom en taxi kjørende og ante fred og ingen fare. I mørket og duskregnet var det umulig å se at lokket var borte. Han fikk ene forhjulet nedi og ødele hele forstillingen sin. Jeg vet ikke om han fikk dekket deler eller alt av kommunen, men jeg håper det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
indeo Skrevet Desember 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2009 Jeg så her tidligere fifth gear og da var det om nettopp dette her. Samme som mange har sagt her bortsett fra at det virker som vei er vei i england. De snakket ikke om forskjell på kommunal og statlig. Men var det samme som mange har nevnt her om bevisføring som kan være vansklig, og at du må reparere og så kreve erstatning for skaden. Så kanskje ikke smart å fikse mye og så ikke få noe igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå