noekult Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Audi styres av Møller Gruppen og Toyota styres av Toyota Norge. På samme måte: Hvordan styres BMW i Norge? Er det noe som heter BMW Norge, eller står alle forhandlerne (Stenshagen f eks) til ansvar for egne biler de selger? Finnes det egen Norges-importør, står BMW selv for importen eller går ting ut på regioner? Kanskje egen del for BMW bil og BMW MC? Hvem styrer markedsføringa for BMW i Norge utenom når forhandlerne lager egne brosjyrer og kampanjer? Håper på mest mulig informasjon, har lyst til å jobbe med BMW i Norge (har høyere utdanning innen markedsføring, nyutdannet) men finner lite informasjon om hvordan ting fungerer. Er interessert i å jobbe på nasjonalt nivå, ikke forhandler/regionnivå og er av den grunn interessert i dette. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 mener det er noe som heter BMW Norge.. er jo noe som heter BMW NA for north america og lignende, BMW UK, så antar det er for norge og... jeg har hvertfall maila bmw norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Bmw norge "styrer" bmw forhandlerene i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomsti Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 http://www.bmw.no/no/no/ det her er ihvertfall en fin begynnelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Her finner du iallefall info om selskapet BMW, men kanskje ikke så mye om BMW Norge.. http://www.bmwgroup.com/bmwgroup_prod/e ... /home.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 6, 2009 Forfatter Share Skrevet September 6, 2009 Bmw norge "styrer" bmw forhandlerene i norge Okey. Og BMW Norge er...? Personer valgt ut av BMW selv eller en gjeng som har agenturrett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 BMW Norge styres mye (underlagt) av ,BMW AG Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 BMW Norge AS er et aksjeselskap med en aksjekapital på NOK 100.000.- og eies 100 % av BMW Holding B.V i Nederland. Bokført egenkapital er drøyt 81 mill (= ca. 20 % egenkapitalandel). Omsatte i 2008 for knappe 1,7 mrd og hadde en bunnlinje (ordinært resultat) på 37 mill. Daglig leder er Tor Johannessen (f. 1947) og selskapet har 22 ansatte. Styret består av Tor Johannsessen, Klaus Moth Kibsgaard og Peter Picker. BMW Norge AS har enerett på salg av BMW-produkter i Norge (dvs. "norske" kjøretøy). Distribusjonen skjer gjennom forhandlernett bestående av frittstående forhandlere (a la Stenshagen, Bavaria osv). For mer info om BMW Norge AS kan du jo bestille årsrapporten i Brønnøysund...men her står lite om hvordan forretningsdriften er vil jeg tro (blir nok vurdert å være litt sensitiv info). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 6, 2009 Forfatter Share Skrevet September 6, 2009 Takk for utfyllende svar. Men jeg er fortsatt helt blank på hvor jeg eventuelt skal sende søknad... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Takk for utfyllende svar. Men jeg er fortsatt helt blank på hvor jeg eventuelt skal sende søknad... Ikke for å ta fra deg håpet- men det er de færreste som går rett fra skolebenken og til drømmejobben. Men det er gratis å prøve seg da! BMW Norge AS Martin Linges vei 17, 1364 Fornebu 67 81 85 00 Første svaret på gulesider.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Den som intet våger, intet vinner! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Ja, er fullstending klar over det, men hadde jo ikke vært gærnt å gitt signal om at de har en entusiast tilgjenglig om en annen på teamet skulle måtte dra Hylle: Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett kontaktet BMW Norge og spurt etter HR- (=personal-)ansvarlig. Si du er interessert i jobb og kan sende over CV og en åpen jobbsøknad og så vil de helt sikkert sette pris på ditt engasjement og interesse for BMW Norge som arbeidsgiver. Lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Tusen takk for heads up! Det setter jeg stor pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 lykke til med jobbsøknad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå