Gå til innhold

E46 320D, noen spørsmål


Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en 2000 320d som var gått 148000 da jeg kjøpte den. Gikk uten prob til jeg solgte den videre, og går fortsatt som en klokke med ca 220 000 på telleren. Har hørt de skal ha trøbbel med turbo på de tidlige versjonene, men de går langt så lenge de blir vedlikeholdt ordentlig.

Box-tuning har jeg ikke spes tro på, men stod på den forrige bilen min og gav grei effekt, uten at det har medført ekstrakostnader sålangt. Etter å ha lest litt mer om tuning ville jeg heler gått for ecu-upgrade, eller rett og slett beholde bilen original, slik den jeg har nå.

Intervall på service var ca 20 000 på min, men tilpasser seg etter kjørestil, så vil variere. Inspection 1 og 2 på alternerer med 1 oljeskift mellom hver. Vil tro serviceintervall er lengre på nyere modeller.

Tuning og steptronickasser har vært kilde til trøbbel på E46, så kan være greit å gå for en manuell om du har tenkt å tune den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har en 320 jeg vurderer å selge, den er omprogrammert til 185 hk, har kjørt litt over 100 000km etter trimming å har fått litt mere turbo sus enn det som var orginalt så jeg vurderer turbo bytte før salg. den er nå gått 174 000km

Ellers er den senket, 19 toms mugello felger, m3 front sotet ruter sort skinn cruis klima soltak muliratt +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tuning fra bb racing men de har samarbeid med ts racing som driver med audi trim?

Jeg kan ta bort senke settet eller send orginal fjærene med bilen:) hehe, funker faktisk veldi bra på vinterføre, dreger ofte kapel henger med 2 scooterer opp til fjelle uten problem:) men nok snik reklame, skal legge den ut for salg snart..

Jeg byttet broene framme på den når jeg kjøpte den, var da gått 64 000km, nå skal jeg bytte de igjen etter nye 100 000km så spiser de ikke så fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ofte problemer med turboen på M47TUD20 motoren (150 HK) med noen kilometer på baken. Problemene viser seg typisk mellom 150000 og 200000 Km, men turboen kan også holde noe lenger. Svært få holder over 300000 Km og med uvettig bruk (type: "blod-chip-trimming" og turtall konstant over 4000 rpm) holder turboen ikke mer enn rundt 120-130 tusen kilometer. Kjør forsiktig og motoren holder lenge. Vår originale M47D20 motor med ca. 225000 Km på telleren går som den alltid har gjort og viser ingen svakhetstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg heller noen på pm? =D

Prisen var intr, særlig om det inkluderer ett turbobytte.

Meeen må høre litt hva banken og ikke minst sjefen sier^^ Har jeg garantert jobb fram til neste sommer blir det ett lån vil jeg tro.

Meeen, pendler litt mellom Impreza WRX stasjonsvogn og 320D =p Vet, differansen er stor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan sende etter jobb ikveld..

Begge bruene framme må byttes, blir bestilt i morgen. det er nye sommer dekk i år, og 2 nye vinter dekk i vinter som var, uten pigg. byttet bremseskiver i fjor, ventilerte, hadde service i sommer på den.. Ja enten bytter jeg turbo eller avslag i pris??

hehe, ja var litt sprang der ja:) skal c om jeg finner noen bilder her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil helst ikke ha en bil som er senket når dette primært blir vinterbil og ikke cruisebil (=

Orginal senk er greit men, blir fort mye jobb med senkede biler, spiser vel forstillingsdeler som all annen 3-serie?

Eller er ikke dette noe problem på e46?

Bærearmene foran er et svakt punkt på E46, men de holder normalt mellom 60000 og 120000 Km... alt avhengig av kjørestil og felger/dekk oppsetning. Vi har akkurat byttet disse bærearmene for annen gang ved 220000 Km (første gang ved ca. 80000 Km). Ellers er styrestagene et svakt ledd og bør skiftes ca. hver 100000 km. Forøvrig holder div. foringer i understelet meget bra... intet ellers er for vår del skiftet på over 220000 Km og alt ser meget bra ut.

Store felger/dekk "spiser" imidelertid bærearmer, foringer og hjullagere. Vi har kjørt på hhv. 195/65-15 og 205/55-16 felger/dekk... kanskje ikke så sexy, men div. foringer og deler holder utvilsomt lenge på den måten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0

Her har du en tråd med noe bilder, nyeste bildene på side 3, slik den er i dag.

Bruene bytter jeg selv ja, gjort det en gang før så ganske grei jobb.. Ja må jo undersøke pris på turbo og jobb..

Senkesettet er cobra, godkjent i vognkort, ikke justerbart.. eu godkjent til neste høst mener jeg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...