Clerion Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Ser på bil om dagen, en avlastning / kamerat til E30`n Lurer på noen ting Hva bør jeg passe på? Er 200 000 noen kmstand for en slik bil? Er box-tuning heldig? Intervaler på div? Er hovedsaklig touring jeg ser på, med manuell eller steptronic-kasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gregus Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Jeg hadde en 2000 320d som var gått 148000 da jeg kjøpte den. Gikk uten prob til jeg solgte den videre, og går fortsatt som en klokke med ca 220 000 på telleren. Har hørt de skal ha trøbbel med turbo på de tidlige versjonene, men de går langt så lenge de blir vedlikeholdt ordentlig. Box-tuning har jeg ikke spes tro på, men stod på den forrige bilen min og gav grei effekt, uten at det har medført ekstrakostnader sålangt. Etter å ha lest litt mer om tuning ville jeg heler gått for ecu-upgrade, eller rett og slett beholde bilen original, slik den jeg har nå. Intervall på service var ca 20 000 på min, men tilpasser seg etter kjørestil, så vil variere. Inspection 1 og 2 på alternerer med 1 oljeskift mellom hver. Vil tro serviceintervall er lengre på nyere modeller. Tuning og steptronickasser har vært kilde til trøbbel på E46, så kan være greit å gå for en manuell om du har tenkt å tune den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Okei, det jeg lurte litt på med den tuninga egentlig. For skal jeg ha en 320D skal jeg ta ut litt ekstra av den (= Hva pris snakker vi av sånn ecu-upgrade da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Hei, Jeg har en 320 jeg vurderer å selge, den er omprogrammert til 185 hk, har kjørt litt over 100 000km etter trimming å har fått litt mere turbo sus enn det som var orginalt så jeg vurderer turbo bytte før salg. den er nå gått 174 000km Ellers er den senket, 19 toms mugello felger, m3 front sotet ruter sort skinn cruis klima soltak muliratt +++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gregus Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 ESS-tuning tar 700 Euro, dvs trolig ca 7 000 kr for omprogrammering, oppgir 170 hk på 136 hk-versjonen og 185 hk på 150-versjonen. Kanskje det er den e46diesel har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Vil helst ikke ha en bil som er senket når dette primært blir vinterbil og ikke cruisebil (= Orginal senk er greit men, blir fort mye jobb med senkede biler, spiser vel forstillingsdeler som all annen 3-serie? Eller er ikke dette noe problem på e46? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Jeg har tuning fra bb racing men de har samarbeid med ts racing som driver med audi trim? Jeg kan ta bort senke settet eller send orginal fjærene med bilen:) hehe, funker faktisk veldi bra på vinterføre, dreger ofte kapel henger med 2 scooterer opp til fjelle uten problem:) men nok snik reklame, skal legge den ut for salg snart.. Jeg byttet broene framme på den når jeg kjøpte den, var da gått 64 000km, nå skal jeg bytte de igjen etter nye 100 000km så spiser de ikke så fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Det er dessverre ofte problemer med turboen på M47TUD20 motoren (150 HK) med noen kilometer på baken. Problemene viser seg typisk mellom 150000 og 200000 Km, men turboen kan også holde noe lenger. Svært få holder over 300000 Km og med uvettig bruk (type: "blod-chip-trimming" og turtall konstant over 4000 rpm) holder turboen ikke mer enn rundt 120-130 tusen kilometer. Kjør forsiktig og motoren holder lenge. Vår originale M47D20 motor med ca. 225000 Km på telleren går som den alltid har gjort og viser ingen svakhetstegn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 takk for bra svar (= Mye hadde du tenkt da E46diesel? Mulig å få noen snikbilder av den?=p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 175 000kr, kan ordne noen bilder, visst du er på nettby kan du søke på k26 da ligger det noen bilder... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Send meg heller noen på pm? =D Prisen var intr, særlig om det inkluderer ett turbobytte. Meeen må høre litt hva banken og ikke minst sjefen sier^^ Har jeg garantert jobb fram til neste sommer blir det ett lån vil jeg tro. Meeen, pendler litt mellom Impreza WRX stasjonsvogn og 320D =p Vet, differansen er stor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Ja kan sende etter jobb ikveld.. Begge bruene framme må byttes, blir bestilt i morgen. det er nye sommer dekk i år, og 2 nye vinter dekk i vinter som var, uten pigg. byttet bremseskiver i fjor, ventilerte, hadde service i sommer på den.. Ja enten bytter jeg turbo eller avslag i pris?? hehe, ja var litt sprang der ja:) skal c om jeg finner noen bilder her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 Vil helst ikke ha en bil som er senket når dette primært blir vinterbil og ikke cruisebil (=Orginal senk er greit men, blir fort mye jobb med senkede biler, spiser vel forstillingsdeler som all annen 3-serie? Eller er ikke dette noe problem på e46? Bærearmene foran er et svakt punkt på E46, men de holder normalt mellom 60000 og 120000 Km... alt avhengig av kjørestil og felger/dekk oppsetning. Vi har akkurat byttet disse bærearmene for annen gang ved 220000 Km (første gang ved ca. 80000 Km). Ellers er styrestagene et svakt ledd og bør skiftes ca. hver 100000 km. Forøvrig holder div. foringer i understelet meget bra... intet ellers er for vår del skiftet på over 220000 Km og alt ser meget bra ut. Store felger/dekk "spiser" imidelertid bærearmer, foringer og hjullagere. Vi har kjørt på hhv. 195/65-15 og 205/55-16 felger/dekk... kanskje ikke så sexy, men div. foringer og deler holder utvilsomt lenge på den måten.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet September 8, 2009 Forfatter Share Skrevet September 8, 2009 Må bli litt avslag og da a=p Koster sikkert endel slikt orginalt + jobb Og, du skal bytte bruene eller? Dette vil jeg anta er en følge av senken? =p hehe Justerbart eller vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 8, 2009 Share Skrevet September 8, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=5 ... sc&start=0 Her har du en tråd med noe bilder, nyeste bildene på side 3, slik den er i dag. Bruene bytter jeg selv ja, gjort det en gang før så ganske grei jobb.. Ja må jo undersøke pris på turbo og jobb.. Senkesettet er cobra, godkjent i vognkort, ikke justerbart.. eu godkjent til neste høst mener jeg på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå