SSM Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Jøss Larsen, skulle ikke du klage på at jeg skrev at M3 skal ikke ha metalicj lakk ? Syns mange kule blå farger blir tøffe på mange biler. Men blir så altfor strøkene da. Ja, det lillie som var av rust er slipt, lagt på "brunox" , som er et gromt stoff. Stålet blir sort og blir en hinne, som kan slipes og lakkes. Så har jeg rust primer på utsatte steder, og mye lakk. Er 2 komponent lakk jeg bruker. Har ikke fått noe pris på lakk enda, men rundt 20 lapper koster den nok fort. Skal ha på fyller på alle delene, grunning og pussing. Så skal jeg ha 1 godt lag med klar lakk på alle delene og karossen. Så denne bilen kommer nok ikke til å ruste med det første. Heh, hvorfor skulle jeg klage på det? Du gjør da som du selv vill med din bil! Den skal jo brukes litt aktivt, så da kan det jo være greit med en lakk som er lett å jobbe med. Men hadde spandert på den et ekstra lag med klarlakk da Var det noe serlig som måtte sveises eller? Har ute frontruta på min nå! Hull nede i høyre hjørne Dreneringshullet var tett av lakk så vannet har ikke hatt noen sted å renne bort!
M3 Yngve Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Blir klar lakk på denne vet du Larsen. Ikke mått sveise noe, var litt brunt ved ruta ja, men holdt å slipe. Skal passe på så de drenerings hulla er oppe når ruta settes i. Er jo verste stede det, godt lag med lakk skal også legges på der.
M3 Yngve Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Da her den fått litt lakk inni også.
S.Nilsen Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 Ikke lenge før du kan montere litt innvendig nå
M3 Yngve Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Ikke lenge før du kan montere litt innvendig nå Jo, skal på lakk først. Ikke noe skal inn der før alt er lakka. Da skal tank, rør og div under på først, så skal el og det meste inni monteres. Skal gjøre en del med under stellet før det skal pulver lakkes. Men ser frem til å få den fra lakkeren og begynne å montere. Noen som har peil på om det blir farge forskjell om jeg lakker dører, skjermer, vinge, side skjørter, bak fanger og karossen nå snart. For disse glassfiber delene er ikke laga enda, så mye mulig jeg får dem rett før eller etter jul. Blir jo litt forskjell på stål, plast og glassfiber, selv med fyller på vel? For høre med lakkeren hva han sier til det.
Morgan GS Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 blir bra dette Yngve. Ang felger så har jeg bestilt 10x18 ET22 av BBS LM felgen våres. ring meg så kan vi se litt på det om det er int , farge kan det hende at jeg kan gjøre no etter ditt ønske også Gull senter kansje ..
Jørgen-Fastbmw Skrevet November 19, 2009 Skrevet November 19, 2009 blir bra dette Yngve. Ang felger så har jeg bestilt 10x18 ET22 av BBS LM felgen våres. ring meg så kan vi se litt på det om det er int , farge kan det hende at jeg kan gjøre no etter ditt ønske også Gull senter kansje .. Bestiller du av de felgene der i 5 bolts og ? Ser bra ut detta yngve, skal sei det går unna no kor nøye matter du ned bilen innvendig før du lakker ? drar over med matteduk eller sliper du heilt på stålet ? bilder av det før lakk ? Detta blir jæævlig bra når den er ferdig, kvit m3 er tøft
M3 Yngve Skrevet November 19, 2009 Forfatter Skrevet November 19, 2009 Takker for hyggelige tilbake meldinger. Jo, det hadde sikkert blitt gromt med 10" LM med gull senter bak der. Har du noe bilde av disse nå? Ringer deg plutselig jeg Morgan. Jørgen: Jeg vaska vekk rester av asfalt mattene, tectyl og dritt med en sterk tynner (ja jeg har vært fjærn i 2 dager nå ) Så matta jeg ned med matteduk, så en runde med strek tynner igjen, den matter godt den også. Har brukt over 3 liter lakk, så nå kan det regne inn i denne bilen, uten at det kommer til å ruste noe som helst. Nå skal bilen stå å tørke noen dager, før den skal slipes og pusses i motor rum og utenpå. Blir DTM kopi front fanger
ZhilleN Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Ikke lenge før du kan montere litt innvendig nå Jo, skal på lakk først. Ikke noe skal inn der før alt er lakka. Da skal tank, rør og div under på først, så skal el og det meste inni monteres. Skal gjøre en del med under stellet før det skal pulver lakkes. Men ser frem til å få den fra lakkeren og begynne å montere. Noen som har peil på om det blir farge forskjell om jeg lakker dører, skjermer, vinge, side skjørter, bak fanger og karossen nå snart. For disse glassfiber delene er ikke laga enda, så mye mulig jeg får dem rett før eller etter jul. Blir jo litt forskjell på stål, plast og glassfiber, selv med fyller på vel? For høre med lakkeren hva han sier til det. Hvis du tenker på step for step, kan det bli fargeforskjeller,, hadde vel vært best og kanskje tatt alt samtidig, der og da. Farge er jeg også spent på.. Hva med to komp. farge, svart tak + a b, og c stolpene, og resten hvit? Tror jeg hadde blitt sikkelig kult, med svarte dekaler
SSM Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Blir DTM kopi front fanger Eller Sport Evo kopi fanger om man vil hehe! Bare huske å bruke carbon leppe på den!
M3 Yngve Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Blir carbon lappa seff. Fargen blir Alpine hvit 3, med mørk grå eller CSL grå inni fanger feldt, og den lille dekor det skal være på bilen. Så for vi prøve å finne på noe med dekor eller noe som ingen andre har. Så skal jeg lakke bane hjula, som blir 8" og 9"X17" E34 M5 felger uten vifter, samme grå farge. Noen som har noe tips å få et org baksete litt tøft? Noe kult sort trekk eller noe annet lurt?
G-RACING Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Ser kjempe bra ut Yngve! Lakka mitt bagasjerom i helga som var, var bra krøkkete å komme til alle plassane.. Gjekk det greit med ditt? Kass type sprøyte bruka du?
M3 Yngve Skrevet November 20, 2009 Forfatter Skrevet November 20, 2009 Ser kjempe bra ut Yngve! Lakka mitt bagasjerom i helga som var, var bra krøkkete å komme til alle plassane.. Gjekk det greit med ditt?Kass type sprøyte bruka du? Jo, litt problem å komme til, men ble hvit det meste. Ska ha alle deksler baki der også jeg. Fant ikke mine proff sprøyter før jeg var helt ferdig å lakke. Så da ble Biltemas proff, den er meget bra den.
G-RACING Skrevet November 20, 2009 Skrevet November 20, 2009 Samme som eg har og det, har du med over eller underliggende kopp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå