M3 Yngve Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 Fikk den til en grei pris og etter å ha solgt nesten hele bilen, blir der så billig. Så har jeg div deler som jeg har spart til et prosjekt som denne. Blir M3 E46 bremseskiver og Brembo 4 stempla kaliper fra 730. Bak vet jeg ikke enda hva kaliper jeg skal bruke, noe lett i alu. Noen som har prøvd carbon GTR kopi K-sport stolene fra GS? De er meget tøffe, men virker litt lite stive liksom. Har bare prøve sittet på gulvet. Blir mestsannsynlig lakk på bilen i morgen.
JulianS Skrevet Desember 3, 2009 Skrevet Desember 3, 2009 han skal vel bremse med gassen å rævva først inn i svingen vel Nei håper på få fighta litt om tidene til sommeren
M3 Yngve Skrevet Desember 3, 2009 Forfatter Skrevet Desember 3, 2009 han skal vel bremse med gassen å rævva først inn i svingen vel Nei håper på få fighta litt om tidene til sommeren Ja, skal vel stille opp på CC treff å se om det er noe gøy å kjøre runde tider. Om ikke det kommer noe i veien, så er den oppe å går til mai denne.
JulianS Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 CC treff? Ja de stolene blir sikkert mye stivere når de er skrudd i noe Åssen passer det med de skivene å kaliperene, trenger du noe spacer på enten skive eller kaliper da?
M3 Yngve Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 CC treff? Ja de stolene blir sikkert mye stivere når de er skrudd i noe Åssen passer det med de skivene å kaliperene, trenger du noe spacer på enten skive eller kaliper da? BMW CAR CLUB treff, forkorta jeg til CC treff. Må laga adapter fra M3 beinet og 730 kalipteren, tror det er sammen tykkelse på skiva.
SSM Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Har du bilde av den 730 kaliperen? Høres ut som et alternativ jeg og kanskje kommer til å gå for. De orginale holdt ikke mange rundene på Våler før de fadet!
JulianS Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Feil bremseteknikk Bremsevæska di var bra ihvertfall
SSM Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Feil bremseteknikk Bremsevæska di var bra ihvertfall Det gikk jo fint om jeg kjørte sånn moderat rundt der, men når jeg pusha bilen maks og var på ABSen under nedbremsingene så merka jeg litt fading etter 2-3 runder. Nå vet jeg faktisk ikke hva klosser jeg har forran, mulig det er noe skvip der Bremsevæsken bytter jeg før hver sesong den, Castrol Response DOT4!
SSM Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Det er nok mulig, men tror det er mye bedre å kjøre med ABS enn uten. Nå skal det jo sies at jeg kjørte rimelig kvasst når jeg fikk litt fading Tror nok slange og kjøle skjold fra inntakene i fronten hadde hjulpet på
JulianS Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Hvis du ikke har bedre føling med pedalen enn med abs så er du lam trur jeg De bremsene trenger ikke mer kjøling så lenge du kjører med gatehjul, men med ABS så får du jævlig høy temperatur!
CrZyWiz Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Bilen bremser like hardt med og uten ABS, eller for å si det slik. Det kreves like mye energi å bremse bilen. Så bremsene blir like varme uansett. ABS er bare fordel på banekjøring.
SSM Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Men den diskusjonen kan vi vel ta i en egen tråd eller?
M3 Yngve Skrevet Desember 4, 2009 Forfatter Skrevet Desember 4, 2009 De fleste som kjører fort på disse Bmw treffa, kjører jo med abs. Jeg skal prøve meg uten. Da har det blitt lakka litt hvitt. Når vi får mellom slipa denne og 2 lag med klar lakk, da blir den alt for strøken. Sånn var den. Sånn ble den etter 2 timer i lakkboksen. Syre grunning, non standing i motor rummet og 2 tykke lag med hvit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå