leif harald Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Tøft prosjekt Yngve! Blir artig å følge med her utover vinteren! Når satser du på å ha den klar?Om du bestemmer deg for takluke, har jeg et par tips og trix, bare å gi en lyd Høhøh haha glemmer aldri diksusjonen mellom deeg og han når du skulle bygge om din med takluke Haha, husker også det
M3 Yngve Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2009 Tøft prosjekt Yngve! Blir artig å følge med her utover vinteren! Når satser du på å ha den klar?Om du bestemmer deg for takluke, har jeg et par tips og trix, bare å gi en lyd Høhøh "soltak Jonny" kaller jeg deg, he he. Har et E30 tak uten luke til deg jeg, he he. Kommer ann på mye når denne er klar. Driver med alt for mye om dagen. Så ser jeg etter hus med stor plass. kr er det ikke altfor mye av heller. Men lakk, skrapa og klar til montering, SKAL være ferdig før jul. Får prøve å få laget de festen som skal til i motor rum nå snart.
Jørgen-Fastbmw Skrevet Oktober 2, 2009 Skrevet Oktober 2, 2009 Tøft prosjekt Yngve! Blir artig å følge med her utover vinteren! Når satser du på å ha den klar?Om du bestemmer deg for takluke, har jeg et par tips og trix, bare å gi en lyd Høhøh "soltak Jonny" kaller jeg deg, he he. Har et E30 tak uten luke til deg jeg, he he. Kommer ann på mye når denne er klar. Driver med alt for mye om dagen. Så ser jeg etter hus med stor plass. kr er det ikke altfor mye av heller. Men lakk, skrapa og klar til montering, SKAL være ferdig før jul. Får prøve å få laget de festen som skal til i motor rum nå snart. Hehe, Soltak-Jonny ja, det kledde du fint aleks Kjørte du via lærdalstunnellen på veg heim i veka eller ?
M3 Yngve Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 Ja tok Lærdals tunnelen og over Hemsedals fjellet.
bbmw Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Dette blir et interessant prosjekt. S54 i e30 hørres jo bare helt deilig ut! Hold oss oppdatert om hvilke tilbakemeldinger du for hos BT da, kunne gjerne tenkt meg s50/54 maskin i min også Stå på!
M3 Yngve Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 23, 2009 Da jeg var inne på tanken selge resten av bilen her om dagen, har jeg nå kommet til fornuft. Bare å ta en tur til Stig Johannesen det, se på bilen hans og "juge" litt. Der for man også masse fine tips. Så det for heller ta litt lengere tid en planlagt, jeg er jo en fyr som liker at ting går så fort som mulig. Har nå pella ut alle rutene, hele understellet og skal begynne med å skrape bort tecktyl og strukturmasse. Noen som har tips på å gjøre det lettest mulig? Så har jeg fått noen fine deler fra Millway.se Virkelig fine deler som han selger, skal kjøpe mere derfra ja. Kjøpt senke, flytte kloss til M3 bein og camber, tou kitt til bakstillnga.
Jørgen-Fastbmw Skrevet Oktober 23, 2009 Skrevet Oktober 23, 2009 Strukturmassen kjem finest av med sparkelspade og mykje varme.. du han og slipe den av med stålbørste på vinkelsliperen, men då ser alt rundt deg, inkl. deg ut som du er dekket i spindelvev
RoaldJ Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 hmm.. hvordan funker den klossen egentligt? prøver å se det føre meg, men klarer ikke helt. hehe
M3 Yngve Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2009 syrebad;-) Det orker jeg ikke, så mye styr etterpå, for tror ikke noen i Norge har sånn bad etterpå. Så da må man styre med ting så den ikke ruster overalt. Denne bilen skal leve litt liksom. Sånne rally/ bane biler slkjønner jeg at de dypper.
M3 Yngve Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2009 hmm.. hvordan funker den klossen egentligt? prøver å se det føre meg, men klarer ikke helt. hehe Har du sett et M3 E30 bein? Da er det bare å skru ut 4 skruer som den "bunnen" sitter fast med. Så setter du denne i mellom som en spacer liksom. Så flyttes den "bunnen" litt til siden, å da får man på E36 M3 skiva og M3 E36 ol. Må seff bygge en dapter til kaliperne. Kan se den her, da ikke sort eloksert men i org alu. ( lånt bilde)
Øyvind L. Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 hmm.. hvordan funker den klossen egentligt? prøver å se det føre meg, men klarer ikke helt. hehe Har du sett et M3 E30 bein? Da er det bare å skru ut 4 skruer som den "bunnen" sitter fast med. Så setter du denne i mellom som en spacer liksom. Så flyttes den "bunnen" litt til siden, å da får man på E36 M3 skiva og M3 E36 ol. Må seff bygge en dapter til kaliperne. Kan se den her, da ikke sort eloksert men i org alu. ( lånt bilde) Beklager det dårlige bilde. Eller du kan sette på slike som jeg har. Da får man på E46M3 skiver uten spacer bak. Man beholder det originale inpresset. Gammel bak og ny versjon forann.
M3 Yngve Skrevet Oktober 27, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 27, 2009 Jeg også beholder org ET og flytter likt som de "billige" klossene deres. Så brukes det sånne unibols styre/ bære arms kuler, som bygger nedover. Da får man styre stag og bærearm rett ved god senk. Det slipper man med disse, her kan du senke mye og ha nesten rette stag og bærearmer. Jeg skal prøve å holde økonomien noe nede på denne bilen, å se om jeg kan hamle opp med disse/ deres halv millions E30ene.
HenrikE30+ Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Ang. understellmasse så fant jeg etterhvert en relativt bra måte å gjøre det på. Man finner et område der massen er rimelig tykk, varmer det godt opp med varmluftspistol, deretter stikker man hull med et flattjern og "drar" forsiktig rundt. Når man har løsnet et stort nok stykke så er det bare å fortsette å varme opp i nærliggende områder og FORSIKTIG dra massen av. på den måten kan man få av store stykker. Da er det bare metallet under som er igjen... Massen kjøles ned ganske fort og da blir den veldig sprø, så ta så store områder som mulig når du først er i gang. Rett utsagt en jævla drittjobb, men man får lønn for strevet når man etterhvert sitter (ligger i mitt tilfelle) igjen med et helt rent understell:)
S.Nilsen Skrevet Oktober 27, 2009 Skrevet Oktober 27, 2009 Jeg også beholder org ET og flytter likt som de "billige" klossene deres. Så brukes det sånne unibols styre/ bære arms kuler, som bygger nedover. Da får man styre stag og bærearm rett ved god senk. Det slipper man med disse, her kan du senke mye og ha nesten rette stag og bærearmer. Jeg skal prøve å holde økonomien noe nede på denne bilen, å se om jeg kan hamle opp med disse/ deres halv millions E30ene. Stå på Yngve Tror du kan hamle opp med de fleste med din kunnskap,du har tross alt bygd/kjørt noe E30 gjennom tidene,etter så jeg leser på bimmers :)så hvordan du handlet Den Grønne hulk på mo ACR. cred til deg og pågangsmotet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå