E28 TURBO Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Backis har sett bildene og mener stemplene har vært utsatt for ekstrem overoppheting. Så er trolig stempler fra en skjært motor som er brukt i min motor. Synd det ødela den nyborra blokka mi..
SweetBMW Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Nei nei nei nei nei... detta så absolutt ikke bra ut! Kjipt til de grader og kondolerer. Slike tider føler jeg virkelig med deg, har hatt mye sånn sjøl når det gjelder å hyre andre til å gjøre en jobb. Bare å lese seg opp og gjøre ting selv! Får hooke deg opp med noen sponsorer vettu
E28 TURBO Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Ja, men ikke lett når man aldri får kjørt og visst seg fram...
bård Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Pengene er en ting jævla kjipt, men d værste er ssynes jeg er at dette er min hobby som, jeg elsker å holde på med, og da er det så kjipt at noe kommer og skal ødelegge den gleden. Hele driten surner jo helt i hendene på meg. Ser den, mister litt motivasjon av sånt. Har også erfart at det er best å gjøre ting selv, da vet du hva du får, så får ting heller ta litt ekstra tid. Er jo morro å vete at du har gjort det meste selv til slutt også. Stå på!!
Mikael-B Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Han var faktisk så ubrukelig ja. Off ja, du får stå på videre. Bilen din er utrolig grom!
jon///M Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 huff da. at det skal gå an å være så udugelig! er det orginale s38 stempler du har brukt eller er det smidde ettersom du skulle bygge turbo? uansett så hadde ikke jeg betalt en krone for den jobben og om du har betalt og han ikke vil gji seg så hadde jeg anmeldt han med en gang. vurderte og bruke han på min s38 når jeg bygget den, men pga den lange avstanden så droppet jeg det.. heldivis..
Jørgen-A Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Fy faen jeg kjenner jeg blir rasende på dine vegne.! Han har jo bar hivi sammen noe brukte dritt deler han hadde liggende i bromtobben sin! Jeg finner nesten ikke ord.. Du kan ta kontakt om du trenger no deler. Jeg vet iallefall om bra blokk.. Åssen ser toppen ut?
eliot Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 fy faen det var dårlig arbeid da gitt .... er ikke bare bare å drive å trimme bil i norge mange useriøse aktører . mye penger rett i dass å sånn er lite motiverende . ville nok fått mr helge vik til å stå til rette for dette her , man gjør bare ikke slik . håper det blir ei ordning å du får motoren din i orden å opp å gå . både du å bilen fortjener det. lykke til hvertfall .
joachim sørlie Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 det her kan du ikke finne på og gi deg på... makan...
Melkvik Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Fy faen, går det an å gjøre så ræva arbeid???? skjønner ikke att han klarer å legge seg å sove om nettene jeg..... er jo helt ræva alt!, faen ikke noe som er bra en gang! Jeg har en e34 m30b35 blokk liggende til Jørgen Aune, hvis du ser deg råd for den, så skal du få kjøpt den:)
rakett Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 hvem borret blokken din ? Desverre er det oftere enn det folk tror at maskineringsverksteder borrer til feil klaringer.... og at "motorbyggere" også setter sammen ting uten å kontrollmåle eller sjekke klaringene... For meg ser det ut som stemplene har gått for trangt i sylinderene, når motoren blir varm utvider stemplene seg mer enn blokka, og man får slike skjæringsmerker som her i stempler og sylindere.. Er det på eksos siden av stemplene også ? Er der det er varmest. EDIT: den forklaringen til Backis synes jeg virker usannsynlig... Tror ikke stemplene så sånn at da HV eller hvem det var som bygde motoren, monterte den, for å være ærlig.
Trond.S Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Makan til uflaks du har med denne motoren da. Kjedelig å høre om rett og slett:(
E28 TURBO Skrevet Mai 18, 2011 Forfatter Skrevet Mai 18, 2011 Rakett enig i deg i det der. Er Rune hos oslo motor service som har borret den. Eks motorteknikk. Men at stemplene var sånn er ikke tvil om. Mangler jo store deler fra tre av stemplene, de tre andre er helt fine og ser helt likt oksidmønster som på oljepumpa. Motor har bare gått en time maks og dette kan både morten og flere bevitne. Kjørt en rolig tur for å grundmappe litt. Har ikke målt ring gapet enda, men skal få gjort d sammen med borrer i morra. Men er uansett den som setter sammen som skal sjekke dette med nyborret blokk og uorginale stempler. Nå var den satt feil på register og da så stemplene har skader på toppen og. Toppen ser grei ut, må få sjekket eksos ventilene og overhalt den. Det er eksos ventilene som har tatt i og vi sjekket innsug fordi grenrør enda sto på. Og innsugsventilene lakk og var ujevne så den toppen var ikke overhalt som avtalt og ikke minst betalt for og ventet på. OVER 1 ÅR. Takker for alle tilbud på blokk skal sjekke ut klaring med borrer i morra. Har f¨tt flere utstrakte hender siste dagene og det er utrolig hyggelig karer! Blir nok en tur på gatebil i helga med Morten og få litt innput igjen:-)
E36Cab1 Skrevet Mai 18, 2011 Skrevet Mai 18, 2011 Tragisk dette her...helt utroligt!! Er virkelift sjokkert over hva du har vært ute for,veit at åfå returnert penger ikke alltid er det enkleste,spesielt for ting utført uten kvittering eller kontrakt hos privatpersoner.. Hadde du bodd nærmere så skulle eg alltids ha bistått deg i å fått bilen kjørbar på noe vis. Don't give up just yet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå