Gå til innhold

Erfaring med rustgarantien på e46?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har nettopp vært å hentet meg en "ny" E46 (2003 modell, registrert i mars 03). Fikk beskjed at dørene var skiftet på garanti av Bmw i januar 2007, så da var håpet at dette problemet var ute av verden.

Ved nærmere øyesyn har BMW (Jæger) funnet ut at tre dører må byttes, igjen. De mente bilens rustgaranti er gått ut, og at de evt må søke importør om å skifte dørene på garanti.

Høres ikke dette veldig merkelig ut? Jeg trodde det var seks nye år med garanti på dørene når de var skiftet ut, eller at jeg kunne reklamere i henhold til 5 års reklamasjon på de nye delene?

Er det noen som har erfaring med denne problemstillingen? :-)

Skrevet

Er garantien på bilen gått ut så er den gått ut. Man får ikke ny garanti på bilen om dørene blir byttet. Da kan man jo bare sørge for at det blir rust på de vært fjerde år, så får man holdt garantien gående til bilen er 20 år gammel.... Men jeg trodde de hadde utvidet garanti på dørene også jeg? Gjelder kanskje bare panser og bakluke.... :)

Skrevet

Er innforstått med at garantien på bilen er gått ut. Men jeg trodde faktisk det var garanti/reklamasjon på nye deler. Skulle jo absolutt tro at bmw, som andre bilmerker, forbedret nye deler og ikke satt på dører som var av samme "kvalitet". Uansett utrolig om holdbarheten bare er 2,5 år på de nye dørene som er satt på. ikke vet jeg, men..

Skrevet

Det er nok mulig å reklamere på jobben som er gjort, om den er for dårlig. Men noen rustgaranti har du nok ikke i den forstand....

Skrevet

tror det ble utvidet garanti fra 2004.

Jobben bmw gjorde i 2007 er sikkert ok den, men at det nye produktet (herunder dørene) bare skal holde 2,5 år forbauser meg. Derfor jeg lurer på å reklamere? Skulle jo tro at en kan forvente at holdbarheten er mer enn 2,5 år. Reklamasjonsretten er vel 5 mener jeg å huske?

Litt tragikomisk at mobiltelefoner har 5 års reklamasjonsrett, mens holdbarheten på eksempelvis dører er halvparten :-D

Skrevet
Blir forbauset om ikke BWM tar dette på goodwill.

Jeg fikk nylig ny tannstang på garanti på min 530D fra 2002 på garanti.

Hehe, høres ut som du traff på rette karen då :-)

Bilen min er jo ikke gått mer enn 103.000 km heller. Men men :)

Skrevet

Høres ut som dårlig jobb og at du kan reklamere på jobben som er gjort. Problemet er ganske åpenbart ikke rettet, så da skal det litt til å vri seg unna. Men dette må du ta mot de som gjorde jobben ettersom det ikke nødvendigvis er BMW sin feil. Dørene er sikkert lakkert i nærheten av forhandleren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...