jollemkay Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Heihei! Nå har jeg valgt å gå fra volvo til BMW HAr nettopp kjøpt meg en Bmw e28, med m30b35 motor. Så hadde det vært greit med noen tips å triks, for å få ut noen fler hester av denne motoren? Kanskje maksimal effekt, uten å montere datasprut. fordi det blir fort litt dyrere:) Takker for info (hvis dere henviser til spesielle deler, hadde en link vært strålende:))
CrZyWiz Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Største og enkleste oppgraderingen du kan gjøre på denne motoren er kvassere kam. Den orginale kammen er en skikkelig "husmor" kam, som gir ett godt bunndrag. Billig og effektivt
Fekzen Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Jag håller på med chipning i sverige och kan erbjuda bra pris på trimchip. Kan göra chip anpassade för original eller för vassare kam. E28 535i finns dessutom i en tysk version där mjukvaran är lite vassare, så jag kan ordna ett tysk trimchip om du är intresserad av det Skicka mig PM för mer information. Mvh//Andreas
jollemkay Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Største og enkleste oppgraderingen du kan gjøre på denne motoren er kvassere kam. Den orginale kammen er en skikkelig "husmor" kam, som gir ett godt bunndrag. Billig og effektivt Noen kjøpetips/linker til en bedre kam?
bmw-m535 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 norske e28 535or har 218 hester, samma som den tyska utgaven
CrZyWiz Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Visst jeg var deg trådstarter ville jeg skaffet med en kvasskam, og fått en chip tilpasset dette. Da har du en fin start, og ikke minst en morsom motor
jollemkay Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 Visst jeg var deg trådstarter ville jeg skaffet med en kvasskam, og fått en chip tilpasset dette. Da har du en fin start, og ikke minst en morsom motor Da maser jeg igjen:) , Hvilken kam vil du anbefale?
Fekzen Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 norske e28 535or har 218 hester, samma som den tyska utgaven Okej då har ni det bra i Norge hehe. I sverige har jag för mig att den har 204 eller 211 hk original. Jag minns inte exakt. Mvh//A
CrZyWiz Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Visst jeg var deg trådstarter ville jeg skaffet med en kvasskam, og fått en chip tilpasset dette. Da har du en fin start, og ikke minst en morsom motor Da maser jeg igjen:) , Hvilken kam vil du anbefale? Det er jeg faktisk ikke sikker på nøyaktig data. Men visst du lager en post på BMWCCN.No sitt forum, så får du kyndig svar
Morty999 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 bra du valgte riktig bmw! har du motor ifra en e28 har du nok en motor som heter m30b34 da disse er 3430ccm.. m30b35 var det kun en motor som var rundt 1981 som het trimtips så sier jeg bare datasprut og turbo! enkel vei til 400hk.. min bil, har netopp hatt et lite uheldig motor havari pga ladet litt vell mye for hva motoren tålte (1,5 bar) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=84203&highlight=
jollemkay Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 bra du valgte riktig bmw! har du motor ifra en e28 har du nok en motor som heter m30b34 da disse er 3430ccm.. m30b35 var det kun en motor som var rundt 1981 som het trimtips så sier jeg bare datasprut og turbo! enkel vei til 400hk.. min bil, har netopp hatt et lite uheldig motor havari pga ladet litt vell mye for hva motoren tålte (1,5 bar) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=84203&highlight= hehe, bilen er egentlig en 525i , med en havarert 535i motor og understell. Men så har jeg handlet en m30b35 motor fra en 7serie. Det var vertfall det han jeg kjøpte motoren av påstod
GiljeN Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 det går fint det men jeg har nyoverhalt topp og slipesett (orginalt) liggende om du er intr
E28 TURBO Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 Var jeg deg ville jeg chippet byttet kam, gå på sidene til motornord eller ppf og søk råd om åssen kam. Da svenske krona er billig om dagen. Shrick er vel bra kammer. Så når du har kam og data på denne får du noen som driver med å lage chip til å brenne etter data på kam. Kan jo kjøpe deg grenrør og til denne motoren og event portre toppen. Men kommer nok ikke særlig lenger en ca 250 260 hk med dette. Blir ofte dyrt å trimme, så var jeg deg ville jeg event vurdert å kjøpe en spreke motor og holde det orginalt. Min mening anyway
Morty999 Skrevet September 14, 2009 Skrevet September 14, 2009 bra du valgte riktig bmw! har du motor ifra en e28 har du nok en motor som heter m30b34 da disse er 3430ccm.. m30b35 var det kun en motor som var rundt 1981 som het trimtips så sier jeg bare datasprut og turbo! enkel vei til 400hk.. min bil, har netopp hatt et lite uheldig motor havari pga ladet litt vell mye for hva motoren tålte (1,5 bar) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=84203&highlight= hehe, bilen er egentlig en 525i , med en havarert 535i motor og understell. Men så har jeg handlet en m30b35 motor fra en 7serie. Det var vertfall det han jeg kjøpte motoren av påstod ok hvordan 7 serie var dette? det som er att om motoren er nyere enn 1988 så vil ikke blokka passer rett i e28 uten å lage nye motorfester... msn? artig å skravle med andre som driver med e28
jollemkay Skrevet September 14, 2009 Forfatter Skrevet September 14, 2009 La deg til på msn:) MOtoren er fra en 85 mod 7-serie, så det skal nok gå bra:) Så en chip tilpasset en kvass kam, vil hjelpe litt Vi får se hvordan dette utvikler seg.. Men takker for all hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå