Gå til innhold

Ad|oS goes rotating :D - Poleringsjobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg roterende maskin nå, og den har som en del kjenner til, litt større fallgruver enn en DA maskin. Tør derfor ikke starte på min egen bil (eller ta skikkelig betalt for en slilk job), men vil ha noe annet å teste den ut litt på først. Derfor lurer jeg på om det er noen i Kristiansand området som har en bil de vil stille til rådighet. Kan ikke garantere for noen resultater, men vil med 99% sikkerhet bli bedre enn det allerede er (med mindre bilen er veldig strøken fra før av).

Har gått over en del biler med DA maskin med bra resultater, så er ikke helt ny på maskinpolering :)

Skrik ut hvis du er interessert, så kan vi snakke litt mer om "betingelser" :wink:

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kunne sikkert tatt min.. skal jo lakke etterhvert snart så.. men bor jo i grimstad så..

Skrevet
Har skaffet meg roterende maskin nå, og den har som en del kjenner til, litt større fallgruver enn en DA maskin. Tør derfor ikke starte på min egen bil (eller ta skikkelig betalt for en slilk job), men vil ha noe annet å teste den ut litt på først. Derfor lurer jeg på om det er noen i Kristiansand området som har en bil de vil stille til rådighet. Kan ikke garantere for noen resultater, men vil med 99% sikkerhet bli bedre enn det allerede er (med mindre bilen er veldig strøken fra før av).

Har gått over en del biler med DA maskin med bra resultater, så er ikke helt ny på maskinpolering :)

Skrik ut hvis du er interessert, så kan vi snakke litt mer om "betingelser" :wink:

Det er ingenting å være redd for. Du må til med ull, kraftig compound og høyt turtall for å svi lakken.

Kjenn på lakken mens du polerer. Hvis du brenner deg er det påtide å skru ned turtalllet, eller bevege maskinen raskere.

Skrevet
kunne sikkert tatt min.. skal jo lakke etterhvert snart så.. men bor jo i grimstad så..

Har du garasje (eller annet innendørs sted), vann, bra lys og strøm?

Skrevet

Det er ingenting å være redd for. Du må til med ull, kraftig compound og høyt turtall for å svi lakken.

Kjenn på lakken mens du polerer. Hvis du brenner deg er det påtide å skru ned turtalllet, eller bevege maskinen raskere.

Har gått over 1 bil med roterende allerede, samt prøvd våtslip også såvidt, så har jo litt kontroll. Vet at det skal mye til for å brenne lakken, og det med varmen ja :P

Skrevet

Har du garasje (eller annet innendørs sted), vann, bra lys og strøm?

Har alt det der ja..

Skrevet

bare å komme her :) bilen står nyvaska og klar...

garasje med plass, varme, lys og strøm. tv og radio :)

hehe. skal egentlig ta min selv, har roterende men må kjøpe pads og div material.(aldri gjort det selv på bil, kun på en vrak skjerm)

jeg er helt blank så hadde sikkert ikke vært dumt og lære noe av polering og cutting og div, med og se på istedet får å lese seg til det..

Skrevet

Det er jo plast deler som er farligst med roterende. Skal en del til for å svi selve lakken.

Du kan jo f.eks kjenne på en sort bil som står i stekende sol lys, er bra varm den og.

Jeg pleier å fukte paden før jeg går på, da er den lettere å jobbe med. Enten fukt hele paden eller gi den en dæsj med QD før du går på.

Skrevet

Hehe, har du lyst å drive veldedighetsarbeid er det bare å melde seg :wink:

Tar ikke betalt for mer enn produkter, og bompenger/bensinpenger om jeg må kjøre et stykke så.

Skrevet

Tar ikke betalt for mer enn produkter, og bompenger/bensinpenger om jeg må kjøre et stykke så.

så du innlegget mitt lengre opp?

bor i mandal, den blå coupen som var på grill treffet på verkstedet da deg mysild og søreng kom

Skrevet

så du innlegget mitt lengre opp?

bor i mandal, den blå coupen som var på grill treffet på verkstedet da deg mysild og søreng kom

han vet hvilken bil du har ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...