Gå til innhold

Filmer fra Våler


hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Får vel poste her også. :)

Da driver jeg og laster opp inboard-filmene fra Våler. Blir litt fra alle dagene - inkludert kjørekurset på fredag. Som vanlig er det treg bil og slapp sjåfør, så ikke veldig spennende, men en og annen ser kanskje bilen sin? :)

Z3 gikk forøvrig rundt banen på 1.49.7 som bestetid, men på lørdag og søndag ble det for mye trafikk og/eller avkjøringer til at det gikk spesielt fort.

Alt finnes på youtube-kanalen min. Husk HD-knappen!

3916818044_8227f4a13f_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger merke til 3 ting.

Du bruker 3 gir i svingen ved avkjøringen til depo.. lønner det seg? Med god utgang i 2 gir der traff jeg turtallsperra før jeg bremset inn i sjikanen, og du bremser senere enn meg.

Så girer du til 4 i S'n, får du høyere fart før du må bremse igjen, enn i 3 gir? Pleier å kjøre 3 der, men treffer sperra en lite stykke før jeg må bremse, så må egentlig ned til 4 gir. Så det blir litt styr rett før svingen..

På innkjøringen til den nye delen ligger du helt til venstre rundt svingen, er det fordi du kan gi bortimot full gass pga r-dekk? Syns det var bedre å legge meg litt ut mot kjeglen, og så inn igjen.

Ellers så kjører vi ganske likt syns jeg, og bruker samme gir i samtlig svinger, bare at du har høyere fart i de fleste svingene pga dekkene, og da ut på strekkene og selvfølgelig. Kunne tatt det her på msn, men tenkte kanskje noen andre Z3 eiere ville diskutere, haha :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å kikke i kameraet, nisse :P!

Tsk.. følte jeg var den eneste utpå der som faktisk så i speilene!

Du bruker 3 gir i svingen ved avkjøringen til depo.. lønner det seg?

Diskuterte dette litt i fjor med Øystein også, og konklusjonen var vel at det var ett fett. Ender omtrent opp med det samme. Stian Sørlie mente også 3. var greit valg. Jeg lurer på om det er noen forskjeller på bilene, for husker Jens Kristian sa Z3n til Øystein gikk i sperra "i god tid" før bremsing der, og jeg har liten tro på at du får mer fart ut av svingen enn jeg gjør med r-dekkene og noe mer optimert bil.. og jeg bremser vel ikke tidlig akkurat der heller..

Så girer du til 4 i S'n, får du høyere fart før du må bremse igjen, enn i 3 gir? Pleier å kjøre 3 der, men treffer sperra en lite stykke før jeg må bremse

Samme gjorde jeg i fjor, men ja.. sperra i 3. er 143 og jeg når 153 der. Dessuten er bilen langt mer stabil i svingen. Nå sitter mellomgassingene sånn at nedgiringene ikke gjør noe lenger.

På innkjøringen til den nye delen ligger du helt til venstre rundt svingen, er det fordi du kan gi bortimot full gass pga r-dekk?

Litt tilfeldig tror jeg. Prøvde mye rart rundt de svingene der. Ideelt bør man nok kjøre litt ut slik du sier. Jeg kjører ofte korteste vei kontra høy fart dog..

Tømt bilen for sand? :P:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...