Es-brusv Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Hei Jeg hadde tenkt å sette inn bilen på verksted å få byttet EGR og Veivhusventilasjonsfilter, samt skfite av olje, oljefilter og luftfilter. Det skulle verkstedet ha 7700kr for. Noe jeg synes er litt i overkant dyrt. Det jeg lurer på er om det er vanskelig å bytte veivhusventilasjonsfilteret og EGR? Er det noe spesielt man må tenke på, er det foreksempel noen pakninger man må være forsiktige med, eller som er vanskelige å sette på igjen? Hva er det jeg generelt bør tenke på? Bilen er en 2002 320d e46 150hk
sexeren Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 så lenge du får heist bilen litt opp så bør det ikke være noe problem... Vet ikke hvor egr ventilen ligger på disse men sikkert litt dårlig til? De jeg har skiftet egr på har jeg limt pakningen med superlim på egr ventilen.. pass på at det passer bra der boltene skal i for limet kan størkne fort å skape problemer med montering.. Da blir det lettere å montere ventilen når vertfall pakningen ikke er løs.. Husk å gjør flaten ren der den nye ventilen skal på.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 15, 2009 Skrevet September 15, 2009 Alt du nevner er egentlig en veldig kurrant jobb å gjøre selv om du har tatt i litt verktøy før Det finnes plenty av DIY på nettet men jeg fant ikke en akkurat nå.
Dr.NoGood Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Både veivhusfilteret og EGR-ventilen (exhaust gas recirculation) er lett tilgjengelig på bilen din. Du må ta av motordekslene så finner du disse hhv. til venstre bak på motoren og til høgre fremme på motoren (sett forfra). Veivhusfilteret kan du bytte ut med oljeavskiller (det er vel kun denne GS selger nå). Det er noe pakningsstyr der, men det er ikke stress å bytte disse. Jobben er gjort på en halvtime om du ikke kløner for mye. EGR-ventilen er festet med fire skruer samt at det henger et par rør på denne. Ventilen er lett tilgjengelig og burde kunne byttes uten store problemer. Er ingen pakninger der, om jeg ikke husker feil. PS. Hvorfor skal du egentlig bytte denne?
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Der fant jeg den linken som viser hvordan du bytter veivhusventilasjonen. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/replacing-the-oil-breather-on-e46-320td-or-t15944/
Øyvind Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Fine greier! Denne viser litt om dette også: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=183
e46diesel Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Hvist det ikke blir tett etter bytte av egr, hva er symtonene da??
Otis Skrevet September 17, 2009 Skrevet September 17, 2009 Det at du enten for feilemeldinger på avgass eller at den går bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå