E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 God dag godtfolk! E30'n min skal få gå over en skikkelig service i vinter. Det er en 90 modell 320i automat. M20B20! Bilen skal ut på banen litt neste år, da jeg har falt pladask for banekjøring! Så trenger litt sterkere bremser, en bra olje, en fin bremseveske og noen tips ! Det jeg trenger svar på er: Hvilken motorolje skal jeg la hun få? Hvilken difrensial olje ? Hvilken bremseveske ? Hvilken kjøleveske? Hvilken girkasse olje? (Automat) Hvilke bremseskiver/bremseklosser anbefaler folket ? Burde jeg kline på powerflexforinger ? (Har FK Königsport Coilovers) Burde jeg investere i stabstag foran ? Det var vell det meste Oppdateres hvis jeg kommer på noe mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Skal få ett tips.. Dropp det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Nei kevin, det er morsomt uansett! Blir kanskje ombygging til manuell og Service skal taes uansett! Kommer til og overhale motor og regner jeg med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Skal få ett tips..Dropp det.. Eh, hvorfor det? Er ikke dette et sunt tiltak for en bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Nei kevin, det er morsomt uansett!Blir kanskje ombygging til manuell og Service skal taes uansett! Kommer til og overhale motor og regner jeg med! Tenk deg litt om, Håvard. Du hadde en så og si urørt orginal E30. Nå skal du valse hjulbuer, bygge om til manuell og kjøre på bana. Wehey, der falt verdien 50 000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Hvilken motorolje skal jeg la hun få? - Castrol smøringstabell Hvilken difrensial olje ? - Castrol smøringstabell Hvilken bremseveske ? - Racing bremsevæske fra en hvilken som helst fabrikant. Hvilken kjøleveske? - Castrol smøringstabell Hvilken girkasse olje? (Automat) - Castrol smøringstabell Hvilke bremseskiver/bremseklosser anbefaler folket ? - Originale klosser med borrede å slissede skiver. Burde jeg kline på powerflexforinger ? (Har FK Königsport Coilovers) - Er foringene i god stand. La de være Burde jeg investere i stabstag foran ? - Invester i justerbart bak å fremme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 For helvete da mads, er det min eller din bil ? Og ja, jeg bretter inn kanten på skjermene! Forresten, det der er OT, hold deg til temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 For helvete da mads, er det min eller din bil ?Og ja, jeg bretter inn kanten på skjermene! Forresten, det der er OT, hold deg til temaet. Beklager, var bare et tips. Slapp av, mann! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Sorry, men er bare lei av og høre hva JEG ikke kan gjøre med min egen bil ! Bilen kommer fortsatt til og få en total overhaulin til neste sesong! Snakker Rieger GTS styling, 15" kantfelger fra england og farge lilla metallic! *Host* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Forfatter Share Skrevet September 16, 2009 Tusen takk Fliid! Hvorfor spurte jeg ikke bare deg med en gang ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Godt å høre, glad i deg uansett Håvard ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Hvilke bremseskiver/bremseklosser anbefaler folket ? - Originale klosser med borrede å slissede skiver. Vil vel helelr si motsatt. Yellowstuff klosser og orginale skiver. Slissa og borra er unødvendig, da de bare skaper mer slitasje. Til lett banebruk så er orginale skiver mer enn bra nok, det er derimot ikke orginale klosser, som blir fort varme og mister grepet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Dette med skiver å klosser hva banebruk angår, det har vært ett hett tema i klubben. Det beskrevede oppsettet er fenomenalt! Rett å slett. Skivene sørger for å bli kvitt varmen og originale klosser er de som biter best. E30Frelst; Bare hyggelig : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Dette med skiver å klosser hva banebruk angår, det har vært ett hett tema i klubben. Det beskrevede oppsettet er fenomenalt! Rett å slett. Skivene sørger for å bli kvitt varmen og originale klosser er de som biter best. Mye mulig, har gravd og spurt hos endel folk i hele sommer, og jeg har ihvertfall fått samme svar fra alle... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet September 16, 2009 Share Skrevet September 16, 2009 Ok : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå