Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dette med skiver å klosser hva banebruk angår, det har vært ett hett tema i klubben. Det beskrevede oppsettet er fenomenalt! Rett å slett. Skivene sørger for å bli kvitt varmen og originale klosser er de som biter best.

E30Frelst; Bare hyggelig : )

Hvordan er greenstuff i forhold til originale klosser da fliid? er irritert over støvet på min bil, derfor har jeg lyst å bytte til greenstuff klosser og evt. slissa/borra skiver sendere i vinter en gang.

Til deg E30Frelst: Hvorfor ikke bare kjøpe en B20b25/M50B25/28 og putte oppi? Nå vet jeg det er din bil, men tenk fornuftig :P Har du så mye penger så heller invester i en større motor med manuel enn å bytte alt på den gamle :)

Skrevet

Greenstuff har jeg ikke prøvd selv, så har ingen vurderinger å komme med. Da blir det kun på grunnlag av hva andre har sagt til meg. Desverre Bedre at noen med egne erfaringer med slike klosser svarer.

Skrevet
Til deg E30Frelst: Hvorfor ikke bare kjøpe en B20b25/M50B25/28 og putte oppi? Nå vet jeg det er din bil, men tenk fornuftig :P Har du så mye penger så heller invester i en større motor med manuel enn å bytte alt på den gamle :)

Hvorfor ? Fordi jeg ikke har cash til det nå.

Har heller ikke bruk for det.

Men, hvem vet hva som skjer etterhvert? ;)

Det jeg vet, er at jeg skal ta en stor slitedel service på bilen!

First things first :)

Skrevet

Hvis planen er å kjøre litt på bane hadde jeg bygd meg ekstern kjøling inn til orginalbremsene, så har du et relativt godt fortrinn. Det hjelper faktisk mye også! Trer flexirør inn på f.eks bremseluftkanalen i fronten og snitter ut et høl i ankerplata på fjæbeinet, og setter inn.

Ellers så finnes det ferdigkit:

http://store.bimmerworld.com/shared/Sto ... =296226143

Bildene under er fra en E30 fra BMW klubben.

10205.jpg

10206.jpg

10207.jpg

Skrevet

Angående bremser vil jeg anbefale slissa og borra skiver med ferodo ds 2500 klosser. Kjører med det på min E30 og det stopper utrolig bra. Har black diamond skiver foran og ebc turbo groove bak.

Vil i første omgang anbefale at du bygger om til manuell gir. Blir en annen opplevelse på banen da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...