sladjan Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Dette med skiver å klosser hva banebruk angår, det har vært ett hett tema i klubben. Det beskrevede oppsettet er fenomenalt! Rett å slett. Skivene sørger for å bli kvitt varmen og originale klosser er de som biter best.E30Frelst; Bare hyggelig : ) Hvordan er greenstuff i forhold til originale klosser da fliid? er irritert over støvet på min bil, derfor har jeg lyst å bytte til greenstuff klosser og evt. slissa/borra skiver sendere i vinter en gang. Til deg E30Frelst: Hvorfor ikke bare kjøpe en B20b25/M50B25/28 og putte oppi? Nå vet jeg det er din bil, men tenk fornuftig Har du så mye penger så heller invester i en større motor med manuel enn å bytte alt på den gamle
Fliid Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Greenstuff har jeg ikke prøvd selv, så har ingen vurderinger å komme med. Da blir det kun på grunnlag av hva andre har sagt til meg. Desverre Bedre at noen med egne erfaringer med slike klosser svarer.
E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Til deg E30Frelst: Hvorfor ikke bare kjøpe en B20b25/M50B25/28 og putte oppi? Nå vet jeg det er din bil, men tenk fornuftig Har du så mye penger så heller invester i en større motor med manuel enn å bytte alt på den gamle Hvorfor ? Fordi jeg ikke har cash til det nå. Har heller ikke bruk for det. Men, hvem vet hva som skjer etterhvert? Det jeg vet, er at jeg skal ta en stor slitedel service på bilen! First things first
oddis Skrevet September 16, 2009 Skrevet September 16, 2009 Hvis planen er å kjøre litt på bane hadde jeg bygd meg ekstern kjøling inn til orginalbremsene, så har du et relativt godt fortrinn. Det hjelper faktisk mye også! Trer flexirør inn på f.eks bremseluftkanalen i fronten og snitter ut et høl i ankerplata på fjæbeinet, og setter inn. Ellers så finnes det ferdigkit: http://store.bimmerworld.com/shared/Sto ... =296226143 Bildene under er fra en E30 fra BMW klubben.
E30Frelst Skrevet September 16, 2009 Forfatter Skrevet September 16, 2009 Dette var jo flott og se! Enkelt og billig, the way I like it!
Bimmerlars Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 Angående bremser vil jeg anbefale slissa og borra skiver med ferodo ds 2500 klosser. Kjører med det på min E30 og det stopper utrolig bra. Har black diamond skiver foran og ebc turbo groove bak. Vil i første omgang anbefale at du bygger om til manuell gir. Blir en annen opplevelse på banen da
E30Frelst Skrevet September 18, 2009 Forfatter Skrevet September 18, 2009 jaaa, har da 2 kasser liggendes i vognskjulet.. Skal se hva jeg får til
Just-turbodiesel Skrevet September 18, 2009 Skrevet September 18, 2009 hadde vel heller begynt med motor og manuell kasse, selv 325 manuell med kam osv er altfor trøtt... for ikke å snakke om 320i automat..
Superbeetle Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 blir litt imponert over hvor mange som ikke klarer å skille mellom en service og total ombygging.. Hvorfor bytte olje når du kan bytte motor liksom..
E30Frelst Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Sjæl..... Ja nei, olja er jo myee dyrere må du skjønne Superbeetle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå