Gå til innhold

Skifte Traversforing e39 turing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har skifta Traversforinger bak (delnr 33311094036) på en E-39 touring. Var det greit å få dem ut, eller er det noen triks i ludo som er godt å hvite før jeg begynner på jobben.

Og er det mulig å kjøpe noen som ikke koster 950 kr st Det er vertfall prisen til GS bildeler.

Skrevet

Er vel noe rimeligere på koed.no

Ellers har jeg forstått at det er tricky å få de av. De fleste bruker presse, tror BMW har spesialverktøy for dette. Får du det til, gi meg et tips :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen som vet diametermåla på denne traversforingen (www1095 delnr Koed) oppe og nede og lengden på di. Skal til å lage et verktøy til å skifte desse foringene.

Er på jobb ute i havet, så jeg har ikke tilgang på mine som ligger i bil

s480ozu95o37xn1ibeiw_thumb.jpg

Skrevet

Om du vil ha det relativt enkelt så følger du linken på autpower.se under mekartips --> byte av bakvognsbussningar.

Kjøe det som står der og du er i mål, det var ikke vanskelig med det som han foreslår på det mekartipset.

Skrevet

Ja, der var den.

Kjempefint PIIIPower :)

Det eneste jeg fant ut som var litt nødvendig for meg, siden foringene sitter MEGET godt fast.

Det var å slipe litt av hodet på den ene armen til tersjen, slik at den blir helt flat, da glipper den ikke mot traversen som er litt myk, da den er laget av aluminium.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...