Reset Skrevet September 19, 2009 Share Skrevet September 19, 2009 Hei, holder på sette inn en m20b25 i min e30. Har sett 2 kontakter sitte rett forran startmotor. Er det noen som vet hva det er ? Det er ikke sånn på motoren jeg tok ut av bilen. Tenkte jeg skulle få inn motor i mårra, så kjappt svar, ville ha vært supert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Er det ingen som vet dette? Har satt inn motor, skal prøve og starte opp idag, men hadde vært supert og vist hva de kontaktene skal på... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Hvilke årsmodell var b20 og hva er b25? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 b20 er 85 modell. b25 skal være preface det også sies det. Men jeg ser ser motorkontakten har vært byttet, så godt mulig det er facelift. Den har vartfall rotor frempå kammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Om du har det taggete trigger"hjulet" fremme på veiva er det en facelift motor. Da har du ikke følerne på girkassa som der er på pre facelift. Da må du sortere ut pinnene i motorkontakta før du setter strøm på. Det bør du vel uansett, om du feks ikke har ABS og du plugger i ledningsnett som hadde abs vil du kjøre pluss rett i jord og brenne opp en del ledninger. Ligger en del skjema på e30.de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Okei, nei, det er ikke taggete triggerhjul på den. Om bilen den sto i, hadde abs eller ikke, vet jeg desverre ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 det er triggerfølerene som skal på girkassa til b25'en b20 har ikke disse. kun preface 325 (motronic 1.1) går ut ifra du har b25 ledningsnett og ecu også, men du mangler tydeligvis kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 ja, jeg har b25 ledningsnett og ecu, men ikke girkasse.. what to do? får jeg ikke start da? uten b25 kasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 helt korrekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 Så jeg må bytte girkasse? :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 Du har HELT rett der også, desverre...! De to følerne gir signal til hjernen om turtall og posisjon på veiva. Den gir både gnist og tenning etter disse, så du får ikke fuel og heller ikke gnist uten. Det er en kjip verden. Husker dette fra da jeg opplevde det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet September 21, 2009 Forfatter Share Skrevet September 21, 2009 shit Hadde jeg vist dette, hadde jeg fått tak i girkasse før jeg satt i motoren. Men men, hvor mye ligger en sånn girkasse på i pris ? Er det noe viktig jeg må lete etter? preface 325 kasse med følere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå