Gå til innhold

lukket eller bassreflex


 Share

Anbefalte innlegg

har bygget masser av kasser så det er null problem:) hva med å bygge en kasse med subber OG reflex vendt mot seterygg? vil det fungere bedre?

Dette har jeg. Kasse med 2stk 12", med bassrefleks igjennom skiposen. Fungerer fint, men kunne tenke meg noe mer trykk, kanskje lage bassrefleks i hatthylla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har byggd både lukket og bassreflex kasser:O lukket bygger du for og få en "hi-fi" lyd, men bassreflex blir bra om du er ute etter mye bass med høy lyd, har mekka bassreflex med en kompis, funker bra, men skrangler litt i skilt og lykter, og man får vondt i ryggen av og sitte i baksete pga vibrasjonen fra kassa:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt på også. bygge meg en kasse med 2*12" RF t2 med refleksrør rett i hatthylla. det må jo bare bli bra!

Anbefales ikke!! Bassen blir brumlete og stygg når denne løsningen blir valgt.

All lufta som kommer opp gjennom portene går rett i bakruta og blir turbulent, ergo så ødelegges lydkvaliteten betraktelig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygde nylig nytt anlegg i min E46. 2x12"Alpine Type R som spiller i en kasse med 4" rør rett opp i hattehylla.. ble meget bra.

Før dette sleit jeg med å få nå noe trøkk siden bagasjerommet på disse bilene er så utrolig tette.

q1trp225s5ktvtgnl5z5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygde nylig nytt anlegg i min E46. 2x12"Alpine Type R som spiller i en kasse med 4" rør rett opp i hattehylla.. ble meget bra.

Før dette sleit jeg med å få nå noe trøkk siden bagasjerommet på disse bilene er så utrolig tette.

Ja, regner med at det blir basstrykk i massevis, nekter ikke på den ;) men dette er ikke en løsning for de som vil ha kvalitet på lyden.

Jeg favoriserer båndpasskasse, men disse kan tildels være vanskelig å beregne/bygge, samt at det tar en god del erfaring å tune inn frekvensen man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg annbefaler ikke å tre bassrøra opp i hattehylla!!! når du spiller ganske høyt så vil du garanstert merke blåselyder fra bassrefleksrøret. og vis du har elementen mot seteryggen så er det stakkars de som sitter baki:P satt med en kompis sin e46 318 med bassen mot ryggen og fikk faena vondt i hue ass:P har prøvd alt mulig på min e36 og fant ut at kasse med refleksrør og elementen bakover spilte best og mest presis i mine ører. også for å spare plass kan man bygge forsterkeren ned i reservehjul plassen, det gjorde jeg og angrer ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...