Hefner Skrevet September 24, 2009 Forfatter Skrevet September 24, 2009 Varmematta er jo egentlig en stor motstandstråd så ohm'e den er ikke løsningen. Hvis du er sikker på at du har koblet riktig skal du ha strøm inn på den hvit/gule ledningen på det venstre setet. I og med at den kobler ut med en gang kan det virke som temperatur sensoren i setet er gåen. Da vil den koble ut med en gang for å unngå over oppheting. Normalt sett når varmemattene fungere vil du måle ca 10A strøm inn på den hvit/gule ledningen. Er en av mattene ødelagt vil du måle ca 5A. Er begge ødelagt vil du måle 0. Etter mitt hode så er det rart at begge mattene skulle blitt ødelagt på en gang Siden dette fungerte med det gamle setet ditt, så seg jeg en av to løsninger. Setet er koblet feil, eller så er temp sensoren gåen, dvs du må ha ny varmemattet i "rompe" delen av setet. Sjekket litt mer med setene mine i dag, og tok og ohm'e, målet motstand på setene i dag, testet først på den høyre setet som virket og det pep som bare det, testet så på det andre setet med der var det dødt. så kan tyde på at det elementet er i stykker.De elementene er vel kanskje seriekoblet de?? og hva koster et nytt element?
bmw pat Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 ohm'et du mellom jord og hvit/gul på førerstolen? Mattene koster ca 1500 kr tisammen. Du kan jo sjekke at pluggene på mattene ikke er løs/frakoblet under stolen, før du eventuelt bestiller nye varmematter. Virker bare litt rart at begge mattene skulle ryke, men alt kan vel skje mattene er paralell koblet
Hefner Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 ohm'et du mellom jord og hvit/gul på førerstolen? Ja både på sitteelementet og ryggelementet. Jeg syns også det er litt rart at begge skal være i stykker, men jeg kan ikke skønne det kan være noe annet jeg nå da jeg har sjekket det mange ganger nå. 1500,- hvor da? syns det var vanskelig og finne de på f.eks gs bildeler jeg.
bmw pat Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 her har du noe. Du må se etter om det er rette sorten. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/520i-M52/LHD/A/1997/browse/seats/seat_heating/
Hefner Skrevet September 26, 2009 Forfatter Skrevet September 26, 2009 her har du noe. Du må se etter om det er rette sorten. http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/520i-M52/LHD/A/1997/browse/seats/seat_heating/ ja der ja, 800-900 kr for den i sittedelen så får vel kjøpe det en dag men vet ikke når hyler ut når og evt om jeg får byttet element jeg. tusen takk for hjelpa bmw pat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå