hauken Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 da har man snakket med takstmannen som for øvrig kanskje ikke var så oppegående som jeg trodde da han gikk ut ifra priser sammenlignet med 318i e36 og mente først at de få bilene han fant som var tilnærmet lik min lå på ca 40k...eh ja ha sa jeg da..så blei det til slutt 55k og 38 viss jeg ville kjøpe den ut... synes det er litt lite..men jah.what to do? skal jeg ringe og klage eller lønner det seg å gjøre litt research på nettet etter lignede biler? han mente at han ikke fant noen som var som min og derfor han gikk ut ifra e36.og jeg personlig menerdisse ligger endel lavere i pris pga mangfoldet av de i forhold til e30.takk foreløpig for alle tips! greit å få tips da man ikke har vært med på detta før og helts ikke vil det igjen..hehe Følger du ikke med i din egen tråd?Du har jo allerede fått framgangsmetoden....
316 Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Haha, gamlingen gjorde det glimrende ser jeg. Selvfølgelig er det din feil ja, han har vel aldri tatt feil i sitt lange liv ! Nydelige bilder av han... Fin skygge av deg i sola også ;p Synes forresten resultatet av oppgjøret virka helt ok, ikke noe å juble av men.
Fliid Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Forslaget du har fått fra takstmann var jo usedvanlig bra.
j0lle Skrevet September 24, 2009 Skrevet September 24, 2009 Syntes da ikke dette er en ille pris, enten det er en E30 eller E36..
h4ns3n Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 55 k er ikke så gæli Toini, jeg hadde ikke trodd mer enn 45 k Spørsmålet er om det lønner seg å beholde den eller ikke da, jeg har hvertfall en del deler jeg kan kjøpe av deg. Det er jo MYE nytt på denne.. Og interiør osv er jo strøkent..
snowhoe86 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 55 k er ikke så gæli Toini, jeg hadde ikke trodd mer enn 45 k Spørsmålet er om det lønner seg å beholde den eller ikke da, jeg har hvertfall en del deler jeg kan kjøpe av deg. Det er jo MYE nytt på denne.. Og interiør osv er jo strøkent.. kjøper den ut uansett...pga deler du skal ha..jeg skal ha og alle andre skal ha:P hehe...må jo bli e30 igjen vettu;) men da med riktig motor:P
snowhoe86 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 da har man snakket med takstmannen som for øvrig kanskje ikke var så oppegående som jeg trodde da han gikk ut ifra priser sammenlignet med 318i e36 og mente først at de få bilene han fant som var tilnærmet lik min lå på ca 40k...eh ja ha sa jeg da..så blei det til slutt 55k og 38 viss jeg ville kjøpe den ut... synes det er litt lite..men jah.what to do? skal jeg ringe og klage eller lønner det seg å gjøre litt research på nettet etter lignede biler? han mente at han ikke fant noen som var som min og derfor han gikk ut ifra e36.og jeg personlig menerdisse ligger endel lavere i pris pga mangfoldet av de i forhold til e30.takk foreløpig for alle tips! greit å få tips da man ikke har vært med på detta før og helts ikke vil det igjen..hehe Følger du ikke med i din egen tråd?Du har jo allerede fått framgangsmetoden.... ja jeg gjør det faktisk.og har du så mye fornuftig å skrive så kan du plage noen andre...
Gjest Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Du må skru deg selv over i "Bissniss Mode" Ikke godta noen tilbud på direkten. du må forklare at du har lagt mye tid, jobb og ikke minst penger i bilen din. og da vil han si at de ikke kan betale for din hobby osv osv. Da kan du f.eks Argumentere med et hus.. du kjøper ett hus som er bygget på steinalderen for 200.000 så pusser du det opp til dagens standard. da sitter du sansynligvis igjenn med ett hus som har 10x verdien av kjøpesummen. så hvis det da kommer enn gammling med flintskalle, bart og en tidemans gul i munnviken og mister kontrollen på bilen sin da han bare skulle lese pairutgaven av vg i fart og braser rett gjennom huset ditt også eksploderer hele driten og brenner ned til grunnen så skal du sitte igjenn med det samme som du ga for huset fordi forsikkringselskapet ikke kan betale din hobby som hus restaurerer? Hus og bil er jo to forskjellige ting ang verdivurdering, men prinsippet er det samme.. finnes flust av overprisede e30 på nett som er lik din bil som du kan bruke som forhandlingsmiddel. Du kan sette ett høyt krav. f.eks 70.000 og du får beholde bilen. da starter dere forhandlingen i hver deres ende.. da kan jeg tenke meg at han kanskje gir seg på rung 55.000 og du får beholde bilen. vi har ikke råd til enda en kondemnert e30. Mvh Steffen
h4ns3n Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 55 k er ikke så gæli Toini, jeg hadde ikke trodd mer enn 45 k Spørsmålet er om det lønner seg å beholde den eller ikke da, jeg har hvertfall en del deler jeg kan kjøpe av deg. Det er jo MYE nytt på denne.. Og interiør osv er jo strøkent.. kjøper den ut uansett...pga deler du skal ha..jeg skal ha og alle andre skal ha:P hehe...må jo bli e30 igjen vettu;) men da med riktig motor:P Det er braaa Dagnyhoe=) MArius på jobben skal selge sin M;)
Martin-D Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Joggu hadde`n kjørt no grådig gjennom hekken da, haha
snowhoe86 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Du må skru deg selv over i "Bissniss Mode" Ikke godta noen tilbud på direkten. du må forklare at du har lagt mye tid, jobb og ikke minst penger i bilen din. og da vil han si at de ikke kan betale for din hobby osv osv.Da kan du f.eks Argumentere med et hus.. du kjøper ett hus som er bygget på steinalderen for 200.000 så pusser du det opp til dagens standard. da sitter du sansynligvis igjenn med ett hus som har 10x verdien av kjøpesummen. så hvis det da kommer enn gammling med flintskalle, bart og en tidemans gul i munnviken og mister kontrollen på bilen sin da han bare skulle lese pairutgaven av vg i fart og braser rett gjennom huset ditt også eksploderer hele driten og brenner ned til grunnen så skal du sitte igjenn med det samme som du ga for huset fordi forsikkringselskapet ikke kan betale din hobby som hus restaurerer? Hus og bil er jo to forskjellige ting ang verdivurdering, men prinsippet er det samme.. finnes flust av overprisede e30 på nett som er lik din bil som du kan bruke som forhandlingsmiddel. Du kan sette ett høyt krav. f.eks 70.000 og du får beholde bilen. da starter dere forhandlingen i hver deres ende.. da kan jeg tenke meg at han kanskje gir seg på rung 55.000 og du får beholde bilen. vi har ikke råd til enda en kondemnert e30. Mvh Steffen takk takk steffen:) da tror jeg jeg gjør det...har hørt litt rundt idag med forskjellige takstmenn,eldre herremenn fra autozentrum og vår alles kjære geir ove fra koed som har fulgt med på bilen min siden den kom til meg som en liten sliten sak.fått masse råd fra dere her og fra de og skal ta et par tlfer iløpet av morgen dagen for å høre hva andre bmw folk mener er riktig pris da det ikke ligger noen ute på finn eller autodb som er tilsvarende lik min. er jo lett å tro at bilen er mer verdt enn den er fordi man eier den,derfor vil jeg være sikker på at jeg ikke er helt lost da jeg legger fram bud,men skal virkelig ta med meg det du sier her og begynne i andre rettningen enn han også kan vi møtes på midten;) takk igjen folkens! setter pris på råd og backup!
snowhoe86 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 rakk å ha det litt morro med den føre den døde da
Gjest Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Flott bil var det ja. du må jo satse på å få den opprettet.
h4ns3n Skrevet September 27, 2009 Skrevet September 27, 2009 318 toini, 318;) Du kan kjøpe min poooolo hvis camilla streiker;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå