Werther Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 For det andre, har du noensinne eid en gammel opel? Det at du presterer å si at Scorpio er godbil mens alt fra Opel er søppel sier litt om hvor forutinntatt du er. Det er ok med meninger, men trådstarter er vel helst ute etter fakta? Jeg har hatt diverse Opel og må si meg fornøyd. De er drittkjedelige men jaggu tåler de en støyt. Prisen er det heller ingenting å si på. Min Omega har 363.000 på telleren, jeg har komplett servicehistorikk som viser at bilen har gått feilfritt med unntak av servicekostnader til dags dato. Det å si at noe er søppel fordi det rettogslett ikke faller i smak blir litt useriøst Nei, men jeg har sett mange som har tatt kvelden fort. Spesielt Rekorder med 2.2i-motoren (og 1.9S), den raser for et godt ord. C20-motoren du har i Omegaen er dog en sprek, gjerrig og driftsikker motor. Men kvalitetsmessig er vel Vectra/Corsa hakket over Omega... Faktisk synes jeg eldre Opel er av det kuleste man får tak i (Kadett C, Ascona B, Manta A/B). Omega B kan også vurderes som vinterbil nå, de selges billig. Ford med rwd har jeg bare gode erfaringer med, de starter alltid og tåler alt. Dog er de ikke like gode i snøfyllte motbakker... Ang forbruk på vinterbiler så er mine erfaringer (på normal kjøring) at både 240 (230k og 4tr), Sierra 2.0bac, Scorpio 2.0i og 929 2.2i ligger på mellom 0.9 og 1.05.
rolfi Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Jeg hadde Senator A sist vinter. Jeg skrudde MEGET lite på den bilen. Den rusta dessverre istykker etterhvert, og karosseriet sprakk i høyre fjørtårn. Kom ut hver morgen og ble overrasket over hvor mye mer negativ camber den hadde fått over natta. Men det var på sett og vis en god bil, varmeapparatet fungerte som et skudd hvis man slo på riktig plass på dashbordet så vifta kobla inn. Samme var det med diverse lys og andre funksjoner. Kjøpte den for 10 lapper, som var alt for mye. Menmen, tok det heller som en lærepenge enn et tap. Prøvde å selge deler fra den i flere måneder, men ingen ville ha. Opeleiere er kjipe, skal ha gull og grønne skoger for de kjipe og rustne delene sine, men når de skal kjøpe har pipa en annen lyd. 65,50 virker som en makspris, samme hvaslags del de skal ha. Lurer på hva jeg skal ha denne vinteren. Mercedes /8 hadde vært noe, men enten er det sugediesel, eller så er bilen gjennområtten av rust.
ehrnst Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 E36, E34 og W124 er helt klart mest mulig bil for pengene. Disse er verken fugl eller fisk på bruktmarkedet nå, så de får man jo for småpenger. Opel er søppel stort sett, så blir sikkert mer skruing enn sladding. Volvo har sjarm og kvalitet, men ser jo ikke ut. Dessuten gir de ikke kjøreglede på tørr vei, og har mindre fin lyd. Vi må ikke glemme Ford Scorpio heller, man får fine facelift-eksemplarer for ingenting, og dette er solide biler. Skal man kjøre Sierra mener jeg man burde kjøpe en av de siste årgangene med utstyr. De eldre årgangene er veldig utdaterte. 929 er sjeldent, spesielt HC (post -87), dyre men skuddsikre. her ser jeg en potensielt morsom vinter. satser bare på 2-3 blå og nysnø hele vintern. jeg blei litt sugen på denne: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... 415000.jpg
SteffenM2 Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Du har jo de gamle Carinaene/Corollaer? Noen av de har jo bakhjulstrekk
anders87 Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Ville gått for Sierra eller 240/740 jeg til rundt 10K Gode og stort sett pålitelige biler som er moro og ligge bredt med!
halsen89 Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 mange gode forslag her! takk for god inspirasjon Vurderer faktisk å ha til E39 i vinter og da, siden han som vurderte å kjøpe den ikke skulle ha den... Meget god å kontrollerbar bil på vinter føre det
Hawkon88 Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 Men hvordan gjør dere det med sperr? Volvoene har jo ikke brems eller noen ting orginalt.
halsen89 Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 Men hvordan gjør dere det med sperr? Volvoene har jo ikke brems eller noen ting orginalt. derfor er det best å kjøre bimmer kan jo sveise diffen da, men er jo ikke gunstig med 100% sperre hele tiden...
Armanic Skrevet September 28, 2009 Skrevet September 28, 2009 gjør det enkelt kjøp deg en E30 316 og kjør rævva av i vinter :- ) Bare sånn at den er eu godkjent til slutten av April Så vraker du den :- ) Det er helt vilt hvor mye morro du klarer å ha med en 316
halsen89 Skrevet September 28, 2009 Forfatter Skrevet September 28, 2009 gjør det enkelt kjøp deg en E30 316 og kjør rævva av i vinter :- ) Bare sånn at den er eu godkjent til slutten av AprilSå vraker du den :- ) Det er helt vilt hvor mye morro du klarer å ha med en 316 Hehehe, ja æ sjer den! Men d bli rætt å slætt litt lite motor når man ska kjør skrens i litt fart da!
Bambus Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Høres kansje litt domt ut...men kjøp en ellgammel toyota hiace me bakhjulstrekk... motoren går evig å de e jævli lætt å hålle sladd me... ligge sidelengs i 80-90 ætter veien går såm en lek:D
rolfi Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Høres kansje litt domt ut...men kjøp en ellgammel toyota hiace me bakhjulstrekk...motoren går evig å de e jævli lætt å hålle sladd me... ligge sidelengs i 80-90 ætter veien går såm en lek:D Og treffer man en kant, eller et parti med tørr asfalt så velter man?
JonasD Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 gjør det enkelt kjøp deg en E30 316 og kjør rævva av i vinter :- ) Bare sånn at den er eu godkjent til slutten av AprilSå vraker du den :- ) Det er helt vilt hvor mye morro du klarer å ha med en 316 Hvorfor det? Da er det jo lik greit å kjøpe seg en volvo 240 og sladde med, deretter vrake den
Bambus Skrevet September 29, 2009 Skrevet September 29, 2009 Høres kansje litt domt ut...men kjøp en ellgammel toyota hiace me bakhjulstrekk...motoren går evig å de e jævli lætt å hålle sladd me... ligge sidelengs i 80-90 ætter veien går såm en lek:D Og treffer man en kant, eller et parti med tørr asfalt så velter man? Det er utrolig hvor vanskelig det er å velte en sånn bil:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå